E-shopy jsou v plném provozu a dopravci minimalizují osobní kontakt se zákazníky

23. 3. 2020. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
Zatímco řada kamenných obchodů musela v současné době na základě vyhlášeného nouzového stavu svůj provoz přerušit, e-shopy dodávají zboží zákazníkům dál. A je na ně, stejně jako na dopravce, kladena nečekaná zátěž. V některých segmentech přesahují prodeje předvánoční úroveň, přitom musí on-line obchody i doručovatelé dbát na přísná hygienická pravidla.

Až na výjimky lze jednoznačně říct, že se daří držet takřka obvyklou úroveň dodání zboží.

I díky e-shopům se udržuje český maloobchod alespoň v omezené míře v chodu. V řadě kategorií se prodejci nezastaví. Na druhou stranu ne všem internetovým obchodům obraty stoupají,“ uvedl výkonný ředitel Asociace pro elektronickou komerci (APEK) Jan Vetyška. „Všichni se navíc musí vyrovnávat s omezeními, která nouzový stav přináší. Náročné to je pro pracovníky na všech pozicích a stejně tak i pro dopravce.

Zákazníci e-shopů mohou využívat jak doručení zboží domů, tak i vyzvednutí na výdejních místech. Nabídku výdejních míst musí nakupující sledovat. Někteří dopravci možnosti osobních odběrů zúžili, jiní naopak udrželi prakticky celou síť úspěšně v chodu. V případě odběru balíků ve výdejně ale ve všech případech platí, že by měl zákazník dodržovat doporučená pravidla. V první řadě zahalení dýchacích cest rouškou či jinou z doporučených variant. Současně dopravci žádají nakupující, aby platili zboží v maximální možné míře předem či při převzetí bezkontaktním způsobem, tedy platební kartou či mobilním telefonem.

Ze strany dopravců i e-shopů vidíme velkou snahu o předcházení jakýmkoli zdravotním rizikům jak na straně zákazníků, tak i na straně zaměstnanců. Od pracovníků ve skladech až po doručovatele zboží platí, že všichni co nejvíce využívají zakrytí úst a nosu, dezinfekce i gumové rukavice. Proto prosíme, aby i zákazníci přistupovali k převzetí balíků co nejvíce obezřetně a osobní kontakt minimalizovali,“ doplnil Vetyška. S ohledem na zatížení počtem objednávek i přísnými pravidly pak v některých případech dochází k menšímu zpoždění dodávek. „U nejžádanějších kategorií zboží šlo o velmi náročnou situaci pro samotné e-shopy. S ohledem na počet dodávek pak v některých případech dochází k drobnému skluzu i na straně dopravců v porovnání s obvyklým standardem. Věříme však, že i v on-line nákupech bude platit vzájemná ohleduplnost, kterou můžeme kolem sebe nyní sledovat,“ řekl Vetyška.

Nejvíce objednávek v současné době směřuje do internetových obchodů s potravinami, léky, drogistickým zbožím či počítači a drobnou spotřební elektronikou. Naopak prodejci například oblečení, sportovního zboží či nábytku jsou v současné době postiženi obdobně jako kamenné obchody. „E-shopy nadále fungují a prodávají, zákazníci se nemusí obávat a využít je k nákupu. Všichni samozřejmě staví ochranu zdraví na první místo, a to jak kupujících, tak i zaměstnanců,“ uzavřel Vetyška.

Štítky: 

Podobné články

Česká e-commerce by letos mohla růst až o 18 %, koronavirus může paradoxně pomoci

31. 3. 2020. (redaktor: František Doupal, zdroj: PackWay)
Tuzemská e-commerce scéna loni meziročně rostla o 15 %. V letošním roce odborníci odhadují růst až o 18 %. K ještě vyšším číslům může segmentu pomoci i aktuální dění kolem pandemie koronaviru. Vyšší prodeje vedle potravin totiž hlásí také další prodejci například ze segmentu potřeb pro domácnost. Nárůst tržeb lze očekávat i v segmentu firem, které pro oblast e-commerce poskytují logistické a další služby. Čtěte více

Objem rozesílaných e-mailů narostl o desítky procent. Co dělat, pokud je musíte posílat také?

26. 3. 2020. (redaktor: František Doupal, zdroj: Mailkit)
Společnost Mailkit, která stojí za stejnojmenným nástrojem pro marketingovou automatizaci, pozorně sleduje, jaký dopad má aktuální situace týkající se koronavirové nákazy na to, jakým způsobem firmy po celém světě rozesílají e-mailingové kampaně. Co odborníci vysledovali a co vám radí? Čtěte více

ShopRoku 2019: Lidl-shop, Spokojenýpes.cz a další

13. 3. 2020. (redaktor: František Doupal, zdroj: Heureka)
Heureka.cz už pojedenácté vyhlásila výsledky soutěže ShopRoku. Nejkvalitnějším e-shopem na českém trhu (Absolutní vítěz Ceny kvality) se stal e-shop Spokojenýpes.cz, který po třech letech vystřídal na první příčce tuzemského giganta s parfémy e-shop Notino.cz. V Ceně popularity udělili letos zákazníci 180 000 hlasů, „zlatý hattrick“ získal e-shop ONLINESHOP.cz. Jak si vedly další obchody? Čtěte více
Marcin Glogowski, generální ředitel PayPal pro střední a východní Evropu

Jak revoluce v e-commerce ovlivnila spotřebitelská práva?

12. 3. 2020. (redaktor: František Doupal, zdroj: PayPal)
Práva spotřebitelů, která byla formulována před více než půlstoletím, zůstávají dodnes platná, avšak v 21. století jejich zavedení získává zcela nový rozměr. K jejich nové interpretaci přispěly moderní technologická řešení, zejména e-commerce a m-commerce, a společnosti se tak překonávají v reakci na měnící se očekávání spotřebitelů. Čtěte více