E-shopy jsou v plném provozu a dopravci minimalizují osobní kontakt se zákazníky

23. 3. 2020. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
Zatímco řada kamenných obchodů musela v současné době na základě vyhlášeného nouzového stavu svůj provoz přerušit, e-shopy dodávají zboží zákazníkům dál. A je na ně, stejně jako na dopravce, kladena nečekaná zátěž. V některých segmentech přesahují prodeje předvánoční úroveň, přitom musí on-line obchody i doručovatelé dbát na přísná hygienická pravidla.

Až na výjimky lze jednoznačně říct, že se daří držet takřka obvyklou úroveň dodání zboží.

I díky e-shopům se udržuje český maloobchod alespoň v omezené míře v chodu. V řadě kategorií se prodejci nezastaví. Na druhou stranu ne všem internetovým obchodům obraty stoupají,“ uvedl výkonný ředitel Asociace pro elektronickou komerci (APEK) Jan Vetyška. „Všichni se navíc musí vyrovnávat s omezeními, která nouzový stav přináší. Náročné to je pro pracovníky na všech pozicích a stejně tak i pro dopravce.

Zákazníci e-shopů mohou využívat jak doručení zboží domů, tak i vyzvednutí na výdejních místech. Nabídku výdejních míst musí nakupující sledovat. Někteří dopravci možnosti osobních odběrů zúžili, jiní naopak udrželi prakticky celou síť úspěšně v chodu. V případě odběru balíků ve výdejně ale ve všech případech platí, že by měl zákazník dodržovat doporučená pravidla. V první řadě zahalení dýchacích cest rouškou či jinou z doporučených variant. Současně dopravci žádají nakupující, aby platili zboží v maximální možné míře předem či při převzetí bezkontaktním způsobem, tedy platební kartou či mobilním telefonem.

Ze strany dopravců i e-shopů vidíme velkou snahu o předcházení jakýmkoli zdravotním rizikům jak na straně zákazníků, tak i na straně zaměstnanců. Od pracovníků ve skladech až po doručovatele zboží platí, že všichni co nejvíce využívají zakrytí úst a nosu, dezinfekce i gumové rukavice. Proto prosíme, aby i zákazníci přistupovali k převzetí balíků co nejvíce obezřetně a osobní kontakt minimalizovali,“ doplnil Vetyška. S ohledem na zatížení počtem objednávek i přísnými pravidly pak v některých případech dochází k menšímu zpoždění dodávek. „U nejžádanějších kategorií zboží šlo o velmi náročnou situaci pro samotné e-shopy. S ohledem na počet dodávek pak v některých případech dochází k drobnému skluzu i na straně dopravců v porovnání s obvyklým standardem. Věříme však, že i v on-line nákupech bude platit vzájemná ohleduplnost, kterou můžeme kolem sebe nyní sledovat,“ řekl Vetyška.

Nejvíce objednávek v současné době směřuje do internetových obchodů s potravinami, léky, drogistickým zbožím či počítači a drobnou spotřební elektronikou. Naopak prodejci například oblečení, sportovního zboží či nábytku jsou v současné době postiženi obdobně jako kamenné obchody. „E-shopy nadále fungují a prodávají, zákazníci se nemusí obávat a využít je k nákupu. Všichni samozřejmě staví ochranu zdraví na první místo, a to jak kupujících, tak i zaměstnanců,“ uzavřel Vetyška.

Štítky: 

Podobné články

České e-commerce se daří, průměrná měsíční útrata na zákazníka v e-shopech opět rostla

16. 9. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
Jak ukázal pravidelný měsíční výzkum Asociace pro elektronickou komerci (APEK) mezi spotřebiteli, chuť Čechů nakupovat na internetu stále roste. Průměrná měsíční útrata jednoho on-line nakupujícího dosáhla téměř 5 000 korun, což je o necelých 300 více než v roce 2024. Nejvíce přitom utráceli spotřebitelé v kategorii 25 – 34 let. Čtěte více

Skip Pay se na Slovensku integroval do platebních bran GoPay a Comgate

15. 9. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Skip Pay)
Skip Pay, fintech ČSOB, na Slovensku potvrzuje, že chytré financování má i za hranicemi Česka své místo. Vedle úspěšné integrace do platebních bran GoPay a Comgate rozšířil fintech své služby také do kamenných poboček cestovní agentury Invia a navázal spolupráci s novými e-shopy. Slovenští zákazníci si také oblíbili nákup na Třetinu. Čtěte více

Mobilní aplikace mění pravidla hry - Češi přesouvají nákupy do telefonu

15. 8. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Datart)
Zkušenosti s online nákupem elektroniky a IT techniky dnes deklaruje zhruba 66 % Čechů. Mění se však způsob, jakým lidé k online nákupům přistupují. Zatímco dříve dominoval počítač, dnes více než polovina objednávek probíhá přes mobilní telefony, často přímo v aplikacích konkrétních prodejců. Nadále si však důležitost drží i kamenné prodejny. Čtěte více

Heureka upravuje model služby „Ověřeno zákazníky“

13. 8. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Heureka Group)
Skupina Heureka oznámila změny u své klíčové služby „Ověřeno zákazníky“, který vstoupí v platnost v září 2025 pro Česko a Slovensko. Zavedení nového, odstupňovaného modelu je strategickým rozhodnutím, jehož cílem je zajistit dlouhodobou udržitelnost této funkce. Čtěte více