E-maily stále na špičce v návratnosti digitálního marketingu

18. 1. 2018. (redaktor: František Doupal, zdroj: Mailkit)
E-mail marketing poskytuje stále nejlepší návratnosti (ROI) v digitálním marketingu, zjistili Adastra a Econsultancy v posledním průzkumu Email Marketing Industry Census. Na druhém místě se těsně umisťuje SEO (optimalizace pro vyhledávače).

Skvělou nebo dobrou návratnost investic e-mail nabízí podle 73 % dotazovaných, o SEO totéž uvádí 72 % dotazovaných. V obou případech je nutné zdůraznit, na základě letitých praktických zkušeností, že obě tyto kategorie digitálního marketingu bývají často podceňované nebo je jim věnována nedostatečná pozornost.

Na třetím místě v žebříčku návratnosti je dlouholetá stálice, obsahový marketing (63 %) následovaný placenou reklamou ve vyhledávačích (60 %). Dlouhou cestu k vysoké návratnosti má mobilní marketing, ten zmínilo 46 % dotazovaných a potíže se sociálními médii se projevují i v tom, že je považuje za dobré v návratnosti investic 44 % dotazovaných.

Na posledním místě se umístila klasická display reklama, skvělou či dobrou návratnost tam označilo pouze 35 % dotazovaných.

Rostoucí využívání e-mail marketingu i zvyšující se spokojenost s výsledky souvisí i s tím, že do e-mail marketingu dlouhodobě stoupají investice, byť zdaleka ne tak, jak by to odpovídalo možnostem a také tomu, že e-mail marketing je jedním z nejlepších nástrojů na přímé zvyšování prodeje, věrnosti i pozice značky. Uvážíme-li, že podle studie DMA je průměrné ROI u e-mail marketingu až 38:1, tak je zřejmé, že pozornost věnovaná e-mailingu by měla být mimořádná.

Nejvíce se dnes v e-mailovém marketingu firmy věnují základní segmentaci (výzkum uvádí 80% podíl), optimalizaci pro mobilní zařízení (73 %), údržbě e-mailových databází (57 %). To, že na konci žebříčku se s 18 % nachází snaha určit skóre jednotlivých adresátů bohužel ukazuje, že právě v pokročilejší práci s e-mailovými adresami a dalšími dostupnými informacemi k nim jsou ještě velké mezery.

Výzkum se v závěrech shoduje také se zkušenostmi z Česka, v e-mail marketingu lze docílit vysoké návratnosti, ale firmy velmi často zaostávají už v tom, zda a jak ji dokáží měřit. Platí stále to, že do e-mail marketingu jdou investice mnohdy nedostatečné a potíže se objevují i v nutnosti přizpůsobit tomu jak různorodá zařízení používají příjemci. Největší mezery jsou ale v personalizaci a přizpůsobení obsahu e-mailů příjemcům, které je nejčastěji způsobeno nedostupností či nemožností získání kvalitních dat z informačních systémů.

Průzkum vychází z odpovědí více než sedmi set marketérů.

Podobné články

Samsung nabízí letní bonus až 3 000 Kč

10. 7. 2020. (redaktor: František Doupal, zdroj: Samsung)
Zákazníci, kteří si pořídí vybrané modely smartphonů, tabletů nebo chytrých hodinek od společnosti Samsung, mají možnost získat zpět až 3 000 Kč. Nabídka platí od 3. do 27. července 2020 nebo do vyčerpání registrací. Čtěte více

Úspěšnost vašeho online marketingu závisí i na vaší reputaci

10. 7. 2020. (redaktor: František Doupal, zdroj: Mailkit)
V době, kdy se velká část obchodu přesunula na internet, závisí úspěšnost podnikatelů na úspěšnosti jejich online marketingu. Společnosti investují do získávání nových zákazníků skrze placenou reklamu, PPC a SEO, ale z pohledu návratnosti investic a dlouhodobého růstu podnikání je zcela zásadní e-mailový marketing. Čtěte více

Objem rozesílaných e-mailů narostl o desítky procent. Co dělat, pokud je musíte posílat také?

26. 3. 2020. (redaktor: František Doupal, zdroj: Mailkit)
Společnost Mailkit, která stojí za stejnojmenným nástrojem pro marketingovou automatizaci, pozorně sleduje, jaký dopad má aktuální situace týkající se koronavirové nákazy na to, jakým způsobem firmy po celém světě rozesílají e-mailingové kampaně. Co odborníci vysledovali a co vám radí? Čtěte více

Zákazníci při nákupech spoléhají na uživatelské recenze. Pomůže jim nová aplikace

23. 12. 2019. (redaktor: František Doupal, zdroj: Cyrrus Advisory)
Reputace produktů, které si spotřebitel chystá zakoupit, se do značné míry odvíjí od online recenzí. Podle portálu Powerreviews.com se na recenze spoléhá až devadesát sedm procent zákazníků a osmdesát pět procent nakupujících nejdříve vyhledá negativní recenze, než potvrdí svou objednávku. S výběrem produktů nově pomáhá aplikace „Opinio – hodnocení produktů“. Čtěte více