Dárky v e-shopech nakoupí 87 % internetové populace

27. 11. 2014. (redaktor: František Doupal, zdroj: Seznam.cz)
Internet je dnes již zcela běžnou cestou pro nakupování vánočních dárků – vnímá jej tak 99 % respondentů průzkumu společnosti Seznam.cz. V roce 2011 si internet pro hledání a nákup vánočních dárků zvolilo 74 % dotázaných, letos se na vánoční nákupy po internetu chystá 87 % respondentů.
Foto: Freeimages.com

„Lidé se naučili být na internetu obezřetnější, při objednávání zboží se nesoustředí jen na cenu a nakupují u prověřených prodejců, popřípadě si neznámé obchody předem ověří. I to může být důvodem zvětšující se důvěry v bezpečnost e-shopů, která od roku 2011 vzrostla ze 77 % na dnešních 86 %,“ řekl Milan Šmíd, manažer Zboží.cz.

Zvětšující se znalost a výhody internetového nakupování dokazuje i rostoucí trend ve využívání cenových srovnávačů. Za poslední rok je vyzkoušelo o 5 % více lidí, celkem 91 % dotázaných a 85 % z nich tuto zkušenost hodnotí pozitivně.

Zajímavým faktem je, na rozdíl od loňského roku, klesající důležitost ceny výrobku či služby při výběru e-shopu. Jako velmi důležitou ji zmiňuje 77 % dotázaných, což je o 6 % méně než před rokem. „Mnohem větší důležitost než v roce 2013 lidé přikládají reputaci samotného obchodu (nárůst o 4 % na 59 %) a způsobu doručení (nárůst o 4 % na 63 %). Čím dál častěji si lidé volí možnost osobního odběru. E-shopy by neměly zapomenout vyplnit na svých stránkách, ale i na příklad na Zboží.cz svá výdejní místa. Uživatelé si budou moci hledané produkty filtrovat i podle lokality odběru, což ocení především ti, kteří nechávají nákup dárků na poslední chvíli a vsází na možnost osobního odběru,“ doplnil Šmíd.

Jak budou vypadat internetové Vánoce 2014?

Podle v pořadí již čtvrtého ročníku předvánočního průzkumu uskutečněného přes Seznam.cz Výzkumník se pro dárky na síť vydá 87 % internetové populace a 83 % využije k nákupu internetové srovnávače. Zajímavostí je, že 2 % dotázaných se do internetových prodejen vydají letos poprvé. A jaké dárky si letos vyberou? Struktura plánovaných dárků je téměř shodná jako vloni. Lidé kupují pod stromečky zejména kosmetiku (72 %), knížky (65 %), oblečení (63 %) a drobnosti pro různé koníčky (62 %). V porovnání s roky 2011 a 2012 je patrný trend mírně rostoucího zájmu o dárky v podobě potravin nebo nápojů. „Kromě vánočních klasik jako jsou hračky, kutilské potřeby či malé spotřebiče, očekáváme zvýšenou poptávku po zábavní elektronice, zejména herních konzolích, tabletech (především v cenových kategoriích mezi 1 000 Kč až 2 500 Kč), a hlavně chytrých telefonech (nejvíce v rozmezí 3 500 - 4 500 Kč). Zajímavým dárkem by se mohly stát i erotické potřeby,“ řekl Marek Liška, generální manažer Mall.cz.

Podle odhadů Asociace pro elektronickou komerci utratí letos o Vánocích nakupující v internetových obchodech o 15 % více než loni, a to až 21,5 miliard korun. „Letos počítáme s nárůstem počtu objednávek, protože objem nákupů přes internet dlouhodobě roste. I proto neustále rozšiřujeme sortiment, zrychlujeme dobu dodání a otevřeli jsme nová výdejní místa,“ řekla Hana Hutlová, vedoucí marketingového oddělení Vivantis. Podle Seznam.cz Výzkumníka utratí na Vánoce za dárky více muži než ženy a starší lidé oproti mladým. Mezi lidmi staršími 45 let jich 15 % plánuje utratit za dárky více než 10 tisíc korun, naopak mezi mladými do 24 let tolik peněz utratí jen 4 % dotázaných. Více budou do Vánoc investovat také lidé s vyšším vzděláním a Pražané.

Podobné články

Češi chtějí QR kódy. Více než polovina je vyhledává i při nakupování na internetu

5. 6. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: PayU)
Online nakupování je pro Čechy samozřejmostí a stále častěji od něj očekávají maximálně pohodlný, rychlý a transparentní způsob platby. Výsledky aktuálního průzkumu agentury Perfect Crowd pro společnost PayU* ukazují, že platby pomocí QR kódu patří mezi metody, o které mají zákazníci skutečný zájem. Celkem 63 % z nich uvedlo, že by je využívalo častěji, pokud by k tomu měli příležitost. Čtěte více

DPD díky portálu myDPD for business zjednoduší proces doručování pro firemní zákazníky

20. 5. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: DPD)
Společnost DPD spouští pro registrované firemní zákazníky nový flexibilní portál s transparentním a jednoduchým přístupem k procesu doručování balíků. Na jednom místě tak odesílatelé naleznou seznam všech sledovaných zásilek a mohou si kdykoliv ověřit, zda a kdy byly doručeny příjemci. Čtěte více

Čtyři důvody, proč by e-shopy měly implementovat e-mailová schémata

16. 5. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Mailkit)
V době, kdy Google, Yahoo, Microsoft nebo iCloud zpřísňují pravidla doručování, hledají marketéři e-shopů způsoby, jak zajistit, že jejich sdělení skutečně dorazí do schránky příjemce. Jedním z nejefektivnějších, ale často přehlížených řešení, jsou e-mailová schémata. Čtěte více

DPD začíná doručovat do OX Point boxů

12. 5. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: DPD)
DPD rozšiřuje svou síť DPD Pickup o více než 300 OX Point boxů. Pro zákazníky DPD to znamená rozšíření možností, kde si mohou své balíčky z e-shopů vyzvednout. Po této integraci mohou využít již kolem 8 000 výdejních míst Pickup a boxů po celém Česku a více než 128 000 míst v celé Evropě. Čtěte více