Cyber Monday odstartovalo vrchol sezony internetových prodejů

2. 12. 2014. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
Tak jako je pro kamenné obchody v USA nejvýznamnějším předvánočním dnem Black Friday, dosahují světové e-shopy vrcholných tržeb během Cyber Monday. „Svátek“, který vznikl v USA, přináší zákazníkům e-shopů zajímavé slevy a zároveň startuje nejintenzivnější období předvánočních nákupů. Celkem na internetu Češi letos utratí nejméně 21,5 miliardy korun.
Foto: Freeimages.com

Zatímco v USA je Cyber Monday zavedeným dnem plným slev, v České Republice je především signálem pro obchodníky, že je čekají nejnáročnější, ale také nejúspěšnější dny v roce. Že ve Spojených státech jde o velkou událost, potvrzuje fakt, že vloni zákazníci během Cyber Monday utratili v e-shopech téměř jeden a tři čtvrtě miliardy dolarů. Oproti tomu očekáváme v ČR v tomto týdnu online obraty okolo 2,2 miliardy korun.

V následujících čtrnácti dnech dosáhnou předvánoční prodeje na internetu svého vrcholu. Předpokládáme, že během dvou týdnů utratí Češi v e-shopech více než 4,5 miliardy korun,“ řekl výkonný ředitel APEK Jan Vetyška. „Cyber Monday není v Česku taková značka jako v USA či Velké Británii. Pro naše obchodníky je to ale signál, že se blíží nejdůležitější období celého roku.

O tom, že e-shopy čekají náročné dny, svědčí také výsledky výzkumu APEK mezi spotřebiteli. Téměř 80 % internetových uživatelů totiž pořídí alespoň část vánočních nákupů vložením zboží do virtuálního nákupního košíku v e-shopu. A co je pro zákazníky hlavním motivátorem pro online nákup? I nadále to jsou na prvním místě výhodnější ceny. Již zdaleka ale cena není z pohledu spotřebitele tak dominantní, jako tomu bylo v minulosti.

Na otázku, v čem vidí hlavní výhodu nákupu po internetu, odpovědělo „výhodnější cena“ 31 % dotazovaných. Další odpovědi ale potvrdili dlouhodobý trend – zákazníci vnímají v souvislosti s e-shopy pohodlné a kvalitní služby. Celkem 27 % respondentů uvedlo jako hlavní výhodu úsporu času, 16 % nákup bez front a dalších 16 % širokou nabídku zboží,“ poznamenal Jan Vetyška.

Štítky: 

Podobné články

DPD a GLS si v Česku vzájemně otevírají sítě svých výdejních boxů

22. 10. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: DPD)
Společnosti DPD a GLS se domluvily na sdílení svých sítí zhruba 2 100 výdejních boxů. Zákazníkům obou společností tak přibyde mnohem více možností, kde si své balíčky mohou vyzvedávat 24 hodin denně, 7 dní v týdnu. Jde o první spolupráci tohoto typu na českém trhu – dosavadní doručování do partnerských sítí probíhá vždy jednostranně. Čtěte více

Zásilkovna už má v Česku 6 000 Z-BOXů. Ten jubilejní spustila ve Vsetíně

15. 10. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Packeta)
Zásilkovna, logistická technologická firma ze skupiny Packeta, dosáhla významného milníku. V České republice provozuje už 6 000 výdejních boxů a má tak zdaleka nejširší a nejhustší síť v zemi. Jubilejní Z-BOX začal fungovat ve Vsetíně. Od instalace prvního boxu uplynulo pět let a tato metoda doručování se stala nejrozšířenějším způsobem vyzvedávání zásilek. Čtěte více

Reagovat na zákaznický e-mail trvá e-shopům v průměru přes 21 hodin

14. 10. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Zebra systems)
Podle zjištění společnosti GFI Software čekají zákazníci na odpověď na svůj e-mailový dotaz směřovaný na e-shop v průměru 21,5 hodiny. Kromě pomalé reakce na zákaznické dotazy navíc řeší většina dnešních e-shopů nedostatečnou kvalitu odpovědí a nesprávně nastavené priority, čímž přicházejí o nemalé peníze. Čtěte více

Jak umělá inteligence změní nakupování a celou e-commerce?

25. 9. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: ASPEN.PR )
Ve světě online nakupování se rodí proměna, kterou lze přirovnat k posunu od psacích strojů k počítači. Umělá inteligence (AI) má potenciál změnit samotnou podstatu, jak lidé nakupují, jak značky soutěží a jak budou fungovat e-shopy budoucnosti. Čtěte více