Cyber Monday odstartovalo vrchol sezony internetových prodejů

2. 12. 2014. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
Tak jako je pro kamenné obchody v USA nejvýznamnějším předvánočním dnem Black Friday, dosahují světové e-shopy vrcholných tržeb během Cyber Monday. „Svátek“, který vznikl v USA, přináší zákazníkům e-shopů zajímavé slevy a zároveň startuje nejintenzivnější období předvánočních nákupů. Celkem na internetu Češi letos utratí nejméně 21,5 miliardy korun.
Foto: Freeimages.com

Zatímco v USA je Cyber Monday zavedeným dnem plným slev, v České Republice je především signálem pro obchodníky, že je čekají nejnáročnější, ale také nejúspěšnější dny v roce. Že ve Spojených státech jde o velkou událost, potvrzuje fakt, že vloni zákazníci během Cyber Monday utratili v e-shopech téměř jeden a tři čtvrtě miliardy dolarů. Oproti tomu očekáváme v ČR v tomto týdnu online obraty okolo 2,2 miliardy korun.

V následujících čtrnácti dnech dosáhnou předvánoční prodeje na internetu svého vrcholu. Předpokládáme, že během dvou týdnů utratí Češi v e-shopech více než 4,5 miliardy korun,“ řekl výkonný ředitel APEK Jan Vetyška. „Cyber Monday není v Česku taková značka jako v USA či Velké Británii. Pro naše obchodníky je to ale signál, že se blíží nejdůležitější období celého roku.

O tom, že e-shopy čekají náročné dny, svědčí také výsledky výzkumu APEK mezi spotřebiteli. Téměř 80 % internetových uživatelů totiž pořídí alespoň část vánočních nákupů vložením zboží do virtuálního nákupního košíku v e-shopu. A co je pro zákazníky hlavním motivátorem pro online nákup? I nadále to jsou na prvním místě výhodnější ceny. Již zdaleka ale cena není z pohledu spotřebitele tak dominantní, jako tomu bylo v minulosti.

Na otázku, v čem vidí hlavní výhodu nákupu po internetu, odpovědělo „výhodnější cena“ 31 % dotazovaných. Další odpovědi ale potvrdili dlouhodobý trend – zákazníci vnímají v souvislosti s e-shopy pohodlné a kvalitní služby. Celkem 27 % respondentů uvedlo jako hlavní výhodu úsporu času, 16 % nákup bez front a dalších 16 % širokou nabídku zboží,“ poznamenal Jan Vetyška.

Štítky: 

Podobné články

Češi chtějí QR kódy. Více než polovina je vyhledává i při nakupování na internetu

5. 6. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: PayU)
Online nakupování je pro Čechy samozřejmostí a stále častěji od něj očekávají maximálně pohodlný, rychlý a transparentní způsob platby. Výsledky aktuálního průzkumu agentury Perfect Crowd pro společnost PayU* ukazují, že platby pomocí QR kódu patří mezi metody, o které mají zákazníci skutečný zájem. Celkem 63 % z nich uvedlo, že by je využívalo častěji, pokud by k tomu měli příležitost. Čtěte více

DPD díky portálu myDPD for business zjednoduší proces doručování pro firemní zákazníky

20. 5. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: DPD)
Společnost DPD spouští pro registrované firemní zákazníky nový flexibilní portál s transparentním a jednoduchým přístupem k procesu doručování balíků. Na jednom místě tak odesílatelé naleznou seznam všech sledovaných zásilek a mohou si kdykoliv ověřit, zda a kdy byly doručeny příjemci. Čtěte více

Čtyři důvody, proč by e-shopy měly implementovat e-mailová schémata

16. 5. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Mailkit)
V době, kdy Google, Yahoo, Microsoft nebo iCloud zpřísňují pravidla doručování, hledají marketéři e-shopů způsoby, jak zajistit, že jejich sdělení skutečně dorazí do schránky příjemce. Jedním z nejefektivnějších, ale často přehlížených řešení, jsou e-mailová schémata. Čtěte více

DPD začíná doručovat do OX Point boxů

12. 5. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: DPD)
DPD rozšiřuje svou síť DPD Pickup o více než 300 OX Point boxů. Pro zákazníky DPD to znamená rozšíření možností, kde si mohou své balíčky z e-shopů vyzvednout. Po této integraci mohou využít již kolem 8 000 výdejních míst Pickup a boxů po celém Česku a více než 128 000 míst v celé Evropě. Čtěte více