Cyber Monday odstartovalo vrchol sezony internetových prodejů

2. 12. 2014. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
Tak jako je pro kamenné obchody v USA nejvýznamnějším předvánočním dnem Black Friday, dosahují světové e-shopy vrcholných tržeb během Cyber Monday. „Svátek“, který vznikl v USA, přináší zákazníkům e-shopů zajímavé slevy a zároveň startuje nejintenzivnější období předvánočních nákupů. Celkem na internetu Češi letos utratí nejméně 21,5 miliardy korun.
Foto: Freeimages.com

Zatímco v USA je Cyber Monday zavedeným dnem plným slev, v České Republice je především signálem pro obchodníky, že je čekají nejnáročnější, ale také nejúspěšnější dny v roce. Že ve Spojených státech jde o velkou událost, potvrzuje fakt, že vloni zákazníci během Cyber Monday utratili v e-shopech téměř jeden a tři čtvrtě miliardy dolarů. Oproti tomu očekáváme v ČR v tomto týdnu online obraty okolo 2,2 miliardy korun.

V následujících čtrnácti dnech dosáhnou předvánoční prodeje na internetu svého vrcholu. Předpokládáme, že během dvou týdnů utratí Češi v e-shopech více než 4,5 miliardy korun,“ řekl výkonný ředitel APEK Jan Vetyška. „Cyber Monday není v Česku taková značka jako v USA či Velké Británii. Pro naše obchodníky je to ale signál, že se blíží nejdůležitější období celého roku.

O tom, že e-shopy čekají náročné dny, svědčí také výsledky výzkumu APEK mezi spotřebiteli. Téměř 80 % internetových uživatelů totiž pořídí alespoň část vánočních nákupů vložením zboží do virtuálního nákupního košíku v e-shopu. A co je pro zákazníky hlavním motivátorem pro online nákup? I nadále to jsou na prvním místě výhodnější ceny. Již zdaleka ale cena není z pohledu spotřebitele tak dominantní, jako tomu bylo v minulosti.

Na otázku, v čem vidí hlavní výhodu nákupu po internetu, odpovědělo „výhodnější cena“ 31 % dotazovaných. Další odpovědi ale potvrdili dlouhodobý trend – zákazníci vnímají v souvislosti s e-shopy pohodlné a kvalitní služby. Celkem 27 % respondentů uvedlo jako hlavní výhodu úsporu času, 16 % nákup bez front a dalších 16 % širokou nabídku zboží,“ poznamenal Jan Vetyška.

Štítky: 

Podobné články

Doručování zboží z e-shopů má řadu nedostatků

25. 2. 2020. (redaktor: František Doupal, zdroj: Foxdeli)
Ani jeden z dvacítky e-shopů zahrnutých do průzkumu firmy Foxdeli se nezajímal o to, zda si zákazník objednané zboží vyzvedne, když kurýr při předání nikoho nezastihl. Balíky přitom byly na dobírku, a protože posléze až několik týdnů ležely ve výdejnách, poštách či skladech přepravců, neměly e-shopy po celou dobu ve svých rukou ani zboží, ani peníze. Čtěte více

Mobilní zařízení k nákupu v e-shopech použilo v roce 2019 již 55 % zákazníků

25. 2. 2020. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
Český internetový zákazník se pomalu mění. Nakupování prostřednictvím chytrých telefonů je stále populárnější. Jak vyplývá z výzkumu Asociace pro elektronickou komerci (APEK), ještě v roce 2015 mělo zkušenost s objednávkou zboží přes mobilní zařízení jen 28 % uživatelů internetu. V roce 2019 to ale byla již více než polovina nakupujících. Čtěte více

Jak budou vypadat reklamace po očekávané novelizaci občanského zákoníku?

31. 1. 2020. (redaktor: František Doupal, zdroj: dTest)
Zapracování dvou nových evropských směrnic z oblasti spotřebitelských smluv do českého práva, které právě probíhá, zruší v občanském zákoníku 24měsíční zákonnou záruku. Spotřebitelům však poskytne nová práva, a to nejpozději do dvou let. Čtěte více

Baterie do notebooků vloni v průměru stály 1 356 Kč

30. 1. 2020. (redaktor: František Doupal, zdroj: BatteryShop.cz)
Ceny baterií tak pro spotřebitele zůstaly meziročně stejné, přestože prodejcům rostly náklady. Cena akumulátorů do mobilních telefonů pak v loňském roce činila v průměru 299 Kč a v případě baterií do digitálních fotoaparátů 346 Kč. Letos má dojít ke snižování cen baterií, pokles se projeví zejména u akumulátorů do notebooků. Čtěte více