ČSU: Firmy disponují rychlým internetem

10. 4. 2013. (redaktor: František Doupal, zdroj: Český statistický úřad)
Podle zprávy ČSÚ bylo v lednu 2012 k internetu připojeno více než 96,6 % firem s více než deseti zaměstnanci. Více než 60 % z nich k připojení používalo linky DSL. Elektronický nákup v roce 2011 uskutečnilo 44 % firem, zboží nebo služby pak v tomto roce prodávalo elektronickou cestou 26 % firem.
Foto: Sxc.hu

Spolu s postupem technologií roste také rychlost připojení. V roce 2002 uvádělo více než 87 % firem rychlost připojení k internetu nižší než 2 Mb/s, v roce 2012 jich naopak mělo právě 87 % rychlost vyšší. Více než 40 % velkých firem pak dokonce uvádí rychlost připojení vyšší než 100 Mb/s.

Více než osm z deseti podniků mělo v lednu 2012 své webové stránky, v roce 2002 to bylo 40 %. Třetina firemních webových stránek je kromě českého jazyka přeložena také do některé ze zahraničních lokalizací.

Více než jedna třetina podniků zaslala fakturu elektronickou cestou, tři čtvrtiny z nich takto fakturu přijalo. V případě tzv. e-faktury se pak jedná o 13 %, resp. 25 % firem.

Elektronický nákup v roce 2011 uskutečnilo 44 % firem, na celkových nákupech se elektronické nákupy podílely 27 %. Nejčastěji byly elektronické nákupy uskutečňovány prostřednictvím webu. V roce 2011 takto nakupovalo 38 % firem (přes web však bylo uskutečněno pouze necelých sedm procent celkové hodnoty všech nákupů). Elektronickou výměnu dat přes internet využívala k nákupu necelá jedna pětina firem (13 % celkových nákupů). Za pozornost stojí i elektronická výměna dat přes jiné sítě než internet, kde šest procent takto nakupujících firem celkově nakoupilo více, než jak je tomu u webových stránek.

Své zboží nebo služby prodávalo v roce 2011 elektronickou cestou 26 % firem, tento způsob prodeje vytvořil téměř čtvrtinu celkových tržeb. Prostřednictvím webových stránek a elektronické výměny dat přes internet prodávalo v roce 2011 zhruba 16 % firem. Celková hodnota takto vytvořených tržeb tvořila šest procent celkových tržeb z prodejů přes webové stránky a 11 % celkových tržeb z prodejů prostřednictvím elektronické výměny dat přes internet.

Počítač využívalo v lednu 2012 v českých firmách 43 % zaměstnanců, přístup k internetu mělo v práci z počítače 36 % zaměstnanců. Přenosný počítač poskytovalo v lednu 2012 svým zaměstnancům 63 % firem, chytrý telefon měli k dispozici zaměstnanci ve 40 % podniků. Alespoň 13 % zaměstnanců pak používá jedno z těchto zařízení k pracovním účelům.

Štítky: 

Podobné články

AI brýle HTC VIVE Eagle

AR a VR headsety a chytré brýle se stávají mainstreamem

23. 9. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: IDC)
Podle informací společnosti IDC celosvětové dodávky AR/VR headsetů v kombinaci s chytrými brýlemi bez displeje vzrostou v roce 2025 o 39,2 % a jejich prodej dosáhne 14,3 milionu kusů. Prodeji budou dominovat chytré brýle typu Ray-Ban od Meta, přičemž tato kategorie během tohoto roku díky novým produktům vzroste o 247,5 %. Čtěte více

Trh podnikových WLAN sítí vzrostl ve druhém čtvrtletí roku 2025 o 13,2 %

16. 9. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: IDC)
Podle výsledků průzkumu společnosti IDC vzrostl celosvětový prodej komponentů bezdrátových lokálních sítí (WLAN) pro podniky ve druhém čtvrtletí roku 2025 meziročně o 13,2 % a dosáhl hodnoty 2,6 miliardy USD, čímž navázal na růstový trend trhu z předchozího kvartálu. Čtěte více

Agentní AI v příštích letech ovládne rozpočty firem na IT

28. 8. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: IDC)
Agentická umělá inteligence bude podle IDC v příštích pěti letech dominovat růstu firemních rozpočtů na IT. V roce 2029 do ní budou podniky investovat přibližně 1,3 biliionu dolarů. Bezprecedentní růstová prognóza navíc signalizuje transformaci IT od softwaru k produktům a službám založeným na umělé inteligenci. Čtěte více

Prodej tabletů ve 2. čtvrtletí 2025 vzrostl o 13,1 %

11. 8. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: IDC)
Podle údajů IDC vzrostly celosvětové dodávky tabletů ve druhém čtvrtletí roku 2025 meziročně o 13,1 % na celkových 38,3 milionu kusů. Trh tak navázal na pozitivní vývoj prodeje z prvního čtvrtletí. Hlavními tahouny růstu byly výměna starších zařízení za nová způsobená dobíhajícími produktovými cykly, zvětšování skladových zásob před zavedením cel nebo podpora vzdělávacích projektů v Číně. Čtěte více