Co ve skutečnosti prodáváte po telefonu?
Minulý týden jsme psali, že o úspěšnosti písemných nabídek rozhoduje první věta. Stejný postup ale můžete použít např. i při telefonování a sjednávání schůzek.
Mnoho firem se snaží při sjednávání schůzek po telefonu prezentovat celou svou nabídku. Stejně jako v písemné nabídce máme ale i po telefonu jen pár vteřin na to, abychom zákazníka zaujali, jinak nám položí sluchátko.
Můžete tedy začít oním klasickým: „Dobrý den pane X, volám abych si domluvil schůzku. Chtěl bych vám představit naši firmu, co děláme, jak pracujeme a nabídnout vám naše produkty".
Anebo můžete totéž přeformulovat tak, aby to zákazníka zaujalo: „Dobrý den pane X. Vím, že vaše firma používá X, a protože jsme připravili návod, jak můžete při X ušetřit až 35 000 Kč měsíčně, rád bych se za vámi na pět minut zastavil a předal vám jej osobně".
Při sjednávání schůzek po telefonu neprodáváte ještě naši nabídku. Jediné, o co se snažíte, je získat souhlas se schůzkou. A z vašeho úvodu a celého rozhovoru musí tedy vyplynout, že je pro zákazníka výhodné nám těch pár minut věnovat.
Jak tento týden vyzkoušíte tento způsob sjednávání schůzek po telefonu?
Autor: Pavel Řehulka