Novinky

Co mám udělat?

Následující problém zná každý vedoucí prodeje – prodejci dokonale ovládají parametry produktu a po několika školeních se naučili tyto parametry proměnit ve výhody pro zákazníka. Když ale přijdou na jednání, na jeho konci se často zaseknou.

Reseller Magazine OnLine
Zdroj: Jakzvýšitprodej.cz
  • 17. 4. 2015
  • 1 min
Co mám udělat?

Mnoho z nich má problém požádat na konci zákazníka o objednávku.

A často říkají jen vlažné:

„Tak co na to říkáte?“

Právě neschopnost požádat o objednávku přitom připravuje každou firmu zbytečně o objednávky.

Nikdo nechce být nucen do nákupu. Pokud ale obchodní zástupce strávil hodinu tím, že svůj produkt prezentoval, zákazníci souhlasně pokyvovali hlavou, odsouhlasili parametry a souhlasně zabručeli nad cenou, je zcela přirozené, že na konci jednání prodejce řekne:

„Když to shrnu, sami jste právě viděli, že vám nový X každý měsíc ušetří Y Kč a už za 12 měsíců se vám jeho cena vrátí a pak vám už bude sloužit zdarma. Můžu pro vás tedy jeden objednat?“

Netlačte... ale přirozeně zákazníka veďte k objednávce.

Totéž platí i v nabídkách, které posíláme zákazníkům poštou či emailem.

Výrazy typu:

„Neváhejte mne kontaktovat, jsem vám k dispozici na tel. č. ...“

„Jsme připraveni odpovědět na jakýkoliv dotaz, neváhejte nás kontaktovat.“

... již viděli všichni. A mnoho z nás je dokonce do e-mailů a dopisů osobně píše.

Mnohem přirozenějším způsobem, jak o reakci požádat, je přitom napsat:

„Pokud chcete na novém X ušetřit minimálně Z Kč, zatelefonujte prosím ještě dnes na XXX a už zítra můžete mít na stole přesný plán toho, jak úspory ve vaší firmě provedeme."

Jak v následujících sedmi dnech změníte způsob, jakým žádáte zákazníka o reakci či o objednávku ve vaší firmě?

Autor: Pavel Řehulka

Podobné články

Aby vaše stránky více prodávaly #5
Novinky

Aby vaše stránky více prodávaly #5

Novinky

Aby vaše stránky více prodávaly #4

Aby vaše stránky více prodávaly #3
Novinky

Aby vaše stránky více prodávaly #3

Aby vaše stránky prodávaly více #2
Novinky

Aby vaše stránky prodávaly více #2