České e-shopy chtějí být ziskovější a budou zvyšovat investice

2. 2. 2016. (redaktor: František Doupal, zdroj: Acomware)
Loňský rekordní rok české e-commerce se pozitivně odráží také v očekáváních tuzemských e-shopů. Jejich majitelé plánují v roce 2016 další růst tržeb, chtějí však zároveň dosahovat větších zisků. Navýší též množství prostředků na svůj rozvoj.
Foto: Freeimages.com

Výzkum byl uskutečněn v průběhu ledna na vzorku 212 majitelů tuzemských e-shopů. Potvrzuje přitom, o čem se v ČR mluví již několik týdnů – české e-shopy prožily rekordní loňský rok a jsou rovněž velmi pozitivní v očekáváních na ten letošní. „Podle našeho výzkumu se téměř 78 % e-shopů podařilo loni zvýšit obrat, jeho pokles naopak hlásí pouze deset procent prodejců,“ řekl Jan Penkala, CEO konzultační společnosti Acomware. Ještě zajímavější je pohled na to, jaký obrat obchody očekávají letos: celkem 84 % e-shopů odhaduje růst obratu o minimálně 10 %. Poklesu tržeb se bojí pouze dvě procenta respondentů.

Pozitivní stav trhu se projevuje také v otázce cílů, které si prodejci stanovili na rok 2016. „Podobně jako každý rok je hlavním cílem obchodníků zvýšit obrat. Zajímavé ale je, že e-shopy se vůbec poprvé výrazněji zaměří též na zisk. Téměř třetina z nich tvrdí, že se pokusí zisk maximalizovat, loni se ke stejnému cíli hlásilo o polovinu e-shopů méně,“ vysvětlil Penkala.

Z výsledků výzkumu dále vyplývá, že e-shopy ani přes větší důraz na svou ziskovost neplánují omezit investice do rozvoje. Více investovat plánuje 72 % obchodníků, což je o pět procent více než loni. Tyto finanční prostředky přitom plánují utratit zejména za marketing, technologie nebo zkvalitnění své stávající nabídky zboží (jeho lepší dostupnost, popisy, fotografie či video).

Hlavní závěry výzkumu Jak vidí e-shopy rok 2016:

  • Zvýšení tržeb loni zaznamenalo 77 % e-shopů; pokles se týkal pouze 10 % e-shopů. Pokud jde o podíl mobilních zařízení na obratu, u dvou třetin e-shopů nepřesahuje 10 %. Pouze pro 10 % obchodníků znamenají mobilní zařízení tržby nad 20 %.
  • V roce 2016 očekává růst obratu 84 % e-shopů, pokles pouhá dvě procenta. Zbylých 14 % předpokládá, že jejich tržby budou stagnovat.
  • Pokud jde o další cíle vedle růstu obratu, 31 % e-shopů se bude letos snažit maximalizovat zisk. Před rokem to bylo pouze 16 %. Pro 47 % e-shopů bude letos zásadní vylepšit své zákaznické služby, o procento méně chce zlepšit rovněž své marketingové aktivity.
  • 72 % e-shopů plánuje letos zvýšit investice do rozvoje o deset procent a více. Nejvíce hodlají jejich provozovatelé investovat do marketingu, technologie nebo zkvalitnění své stávající nabídky zboží (jeho lepší dostupnost, popisy, fotografie či video).
  • Pokud jde o marketingové investice, v roce 2015 směřovaly e-shopy nejvíce finančních prostředků do PPC reklamy a remarketingu, dále do zbožových srovnávačů, sociálních sítí, SEO a e-mailové komunikace. Prioritou pro rok 2016 bude znovu PPC, poroste ale význam SEO nebo e-mailingu.

Podobné články

Proč se v marketingu nevyhýbat vyhledávači Bing

15. 9. 2023. (redaktor: František Doupal, zdroj: LCG New Media)
Proč Bing zařadit do marketingového mixu? Protože vyhledávač od Microsoftu v řadě ohledů šlape na paty Googlu. Díky inovacím, jako je integrace Chatu GPT, se snaží získat větší podíl uživatelů a Microsoft Ads má druhý největší podíl na světovém trhu vyhledávačů s placenou reklamou a inzerce zde vám může pomoci zvýšit dosah za nižší cenu než u Googlu. Čtěte více

Česká, slovenská a maďarská e-commerce jsou rozdílnější, než by se mohlo zdát

15. 9. 2023. (redaktor: František Doupal, zdroj: BizMachine)
Česká republika patří mezi královnu on-line obchodování, má jeden z nejvyšších počtů e-shopů na tisíc obyvatel a je zemí, kde vznikají jedničky středoevropských e-commerce trhů. Pro většinu e-shopů je tak pro jejich expanzi zajímavější nějaký ze sousedních trhů, či jeden ze zemí V4. Ačkoli by se však mohlo zdát, že jde o velmi podobné trhy, ale opak je pravdou. Čtěte více

Geopost začne poskytovat přesnější informace o doručování mezinárodních zásilek

15. 9. 2023. (redaktor: František Doupal, zdroj: DPD)
Přepravní síť Geopost, jejíž součástí je i česká DPD, přináší službu pro mezinárodní doručování Day Definite, která poskytuje významné zpřesnění doby mezinárodního doručení i českým zákazníkům. Čtěte více

Allegro urychluje mezinárodní doručení. Pomůže mu WE|DO

13. 9. 2023. (redaktor: František Doupal, zdroj: Allegro)
Společnost Allegro spouští novou službu Allegro International Delivery, která je postavena na kombinaci řešení více logistických partnerů pro první a poslední míli. Hlavním operátorem odpovědným za poslední míli v Česku se stala společnost WE|DO. Čtěte více