České e-shopy čekají rekordní Vánoce

16. 9. 2015. (redaktor: František Doupal, zdroj: Acomware)
Počet objednávek uskutečněných před Vánocemi v českých e-shopech by letos mohl podle analýzy společnosti Acomware vzrůst o 20–25 %. Významně přitom vzroste množství nákupů uskutečněných z mobilních zařízení.
Foto: Freeimages.com

„Vánoce jsou pro e-shopy standardně nejsilnějším obdobím v roce. Z našich letošních dat vyplývá, že za první čtvrtletí rostly tržby e-shopů meziročně o 23 %, v druhém o 20 %. O Vánocích by to mohlo být ještě více,“ uvedl Jan Penkala, CEO společnosti Acomware. Důvodem tohoto pozitivního trendu je především neustále se zvyšující důvěra spotřebitelů v české e-shopy i rozšiřující se nabídka sortimentu, který lze na internetu objednat.

V silný meziroční růst tržeb věří také společností Acomware oslovení odborníci. Podle vyjádření Heureka.cz vzroste obrat e-shopů o minimálně 20 %, internetový obchod Sportobchod.cz očekává růst až o třetinu. O něco opatrnější je tuzemská Tescoma (15 %) nebo obchod s dětskými potřebami Malvik.cz, jenž odhaduje růst na 10 %. „Letošní růst je zajímavý tím, že je spjat s větším využíváním mobilních zařízení. Některé námi oslovené e-shopy věří, že nákupy z mobilů budou tvořit až 15 % vánočních tržeb. Je to ale velmi závislé na sortimentu,“ vysvětlil Penkala.

Podobné články

Češi chtějí QR kódy. Více než polovina je vyhledává i při nakupování na internetu

5. 6. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: PayU)
Online nakupování je pro Čechy samozřejmostí a stále častěji od něj očekávají maximálně pohodlný, rychlý a transparentní způsob platby. Výsledky aktuálního průzkumu agentury Perfect Crowd pro společnost PayU* ukazují, že platby pomocí QR kódu patří mezi metody, o které mají zákazníci skutečný zájem. Celkem 63 % z nich uvedlo, že by je využívalo častěji, pokud by k tomu měli příležitost. Čtěte více

DPD díky portálu myDPD for business zjednoduší proces doručování pro firemní zákazníky

20. 5. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: DPD)
Společnost DPD spouští pro registrované firemní zákazníky nový flexibilní portál s transparentním a jednoduchým přístupem k procesu doručování balíků. Na jednom místě tak odesílatelé naleznou seznam všech sledovaných zásilek a mohou si kdykoliv ověřit, zda a kdy byly doručeny příjemci. Čtěte více

Čtyři důvody, proč by e-shopy měly implementovat e-mailová schémata

16. 5. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Mailkit)
V době, kdy Google, Yahoo, Microsoft nebo iCloud zpřísňují pravidla doručování, hledají marketéři e-shopů způsoby, jak zajistit, že jejich sdělení skutečně dorazí do schránky příjemce. Jedním z nejefektivnějších, ale často přehlížených řešení, jsou e-mailová schémata. Čtěte více

DPD začíná doručovat do OX Point boxů

12. 5. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: DPD)
DPD rozšiřuje svou síť DPD Pickup o více než 300 OX Point boxů. Pro zákazníky DPD to znamená rozšíření možností, kde si mohou své balíčky z e-shopů vyzvednout. Po této integraci mohou využít již kolem 8 000 výdejních míst Pickup a boxů po celém Česku a více než 128 000 míst v celé Evropě. Čtěte více