Česká e-commerce poroste nejrychleji v Evropě, na vzestupu jsou i cashback portály

29. 11. 2019. (redaktor: František Doupal, zdroj: Tipli)
Obliba e-commerce v Česku neustále roste a spolu s tím roste i obliba cashback služeb. Online nákupy podporují i velké akce zahraničních e-shopů, jako je například AliExpress Day.

E-commerce tvoří v současnosti zhruba dvě procenta HDP České republiky, jejíž hodnota ročně přesahuje 100 miliard korun. Přestože jde pouze o 0,8 % celkové hodnoty evropského e-commerce trhu, tuzemská e-commerce poroste podle předpovědi J.P. Morgan 2019 Payments Trends vůbec nejrychleji v Evropě, a to o 16 % ročně. V ČR nyní existuje přes 40 tisíc e-shopů, zákazníci na nich nejčastěji nakupují oblečení a módu (63 %), letenky, jízdenky či ubytování (44 %) a vybavení domácnosti (38 %).

Zajímavé je, že Češi preferují online nákupy prostřednictvím mobilních telefonů, na kterých se uskuteční zhruba 54 % transakcí v hodnotě 61 miliard korun. Zhruba 55 % z toho je uskutečněno prostřednictvím aplikací jednotlivých e-shopů, zbytek přes mobilní prohlížeče. V čem jsou Češi naopak konzervativní, je způsob platby. Většina z nás stále preferuje platbu dobírkou po převzetí zboží (45 % transakcí), platební kartu využíváme u 13 % online nákupů, různé digitální peněženky jsou využity u pouhých sedmi procent nákupů.

Stejně jako celý e-commerce segment je v Česku na vzestupu i cashback, tedy možnost vrácení části peněz z online nákupu při nákupu prostřednictvím specializovaného portálu, který zákazníkům představuje nabídky partnerských e-shopů. V České republice využívá cashback služby podle odhadů na půl milionu lidí a celkový obrat cashback portálů v roce 2019 zřejmě přesáhne 110 milionů korun.

„Zhruba polovinu cashback trhu v České republice tvoří v současnosti portál Tipli. Aktivně ho využívá na 250 tisíc lidí a v roce 2019 jeho prostřednictvím evidujeme už přes půl milionu nákupů. Očekáváme, že letos díky Tipli přivedeme e-shopům celkový obrat přesahující miliardu korun,“ vysvětlil zakladatel Tipli Michal Hardyn.

AliExpress Day, známý také jako Singles‘ Day, připadá každoročně na 11. listopadu a jde vůbec o největší online nákupní akci na světě. Poprvé se konal v roce 2010, kdy se do něj zapojilo pouhých 27 prodejců, letos jejich počet narostl už na 130 tisíc se slevami na více než 15 milionů produktů. Pro zajímavost, v roce 2018 dosáhly tržby této akce během pouhé půlhodiny hodnoty 100 miliard korun, což odpovídá ročním tržbám všech českých e-shopů dohromady.

„Přes Tipli nakoupilo v letošním roce během 48 hodin kolem AliExpress Day zhruba 15 tisíc zákazníků. Dohromady šlo o více než 100 tisíc produktů ze zahraničí v celkové hodnotě 10 milionů korun,“ přiblížil rozměry akce v Česku zakladatel Tipli Michal Hardyn. „Celosvětově se v roce 2019 během akce prodalo na portálech Alibaba Group zboží v hodnotě přes 38 miliard dolarů, což znamená nárůst o 26 % oproti loňskému roku. Převažuje hlavně elektronika a oblečení,“ doplnil Hardyn.

Podobné články

Tech Data rozšířila e-shop pro partnery o vybrané produkty HPE a Lenovo

13. 9. 2021. (redaktor: František Doupal, zdroj: Tech Data Distribution)
Distributor Tech Data připravil pro partnery flexibilnější, rychlejší a jednodušší způsob objednávání zboží HPE a Lenovo ISG. Nabídka vybraných produktů uvedených výrobců bude nově dostupná prostřednictvím e-shopu InTouch. Čtěte více

Kolik je třeba e-mailů k úspěšnému prodeji?

7. 9. 2021. (redaktor: František Doupal, zdroj: Pipedrive)
Protipandemická opatření od základů změnila způsob práce obchodníků a komunikaci se zákazníky. To, co si obě strany dříve předávaly na osobních schůzkách, se nyní ještě více přesouvá do online světa. Čtěte více

Alza.cz začala doručovat do zaparkovaných automobilů

30. 8. 2021. (redaktor: František Doupal, zdroj: Alza.cz)
Alza.cz začíná jako první e-shop v Česku ve spolupráci se Škoda Auto doručovat objednávky do kufrů vozidel. Díky využití aplikace MyŠKODA s funkcí Přístup do vozu si mohou zákazníci nechat své nákupy doručit přímo do zaparkovaného vozidla. Čtěte více

CZC.cz hodlá zahýbat se slevovou politikou

24. 8. 2021. (redaktor: František Doupal, zdroj: CZC.CZ)
CZC.cz chce zbořit mýtus 80% slev a s reálnými slevami chce jít příkladem. Dvojka na online trhu s elektronikou spouští malou revoluci na poli e-shopového počítání slev. S heslem „Dvojky hrají fér” přináší novou slevovou politiku, ve které sází na maximální transparenci vůči zákazníkům. Čtěte více