Česká e-commerce? 196 miliard korun, 16,2 % českého maloobchodu a 75 tisíc zaměstnanců

27. 5. 2021. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
Asociace pro elektronickou komerci (APEK), která sdružuje subjekty ze všech kategorií českého on-line prostředí, představila vybraná data z komplexní Studie přínosů e-commerce v ČR. Nejdůležitější výstupy zveřejnila na svých webových stránkách a umožnila tak veřejnosti zjistit více o tomto dynamicky rostoucím odvětví maloobchodu.

Výstupy by měly pomoci také státní správě lépe poznat přínosy elektronického obchodu pro českou ekonomiku.

APEK přichází s dosud chybějící komplexní analýzou internetového prodeje v České republice. „S dotazy na přínos e-commerce, a to nejen z hlediska celkových obratů, ale také dopadů na náš maloobchod či zaměstnanost, se setkáváme pravidelně. Řadu dat známe a vývoj samozřejmě sledujeme dlouhodobě, ale tentokrát jsme se rozhodli připravit opravdu podrobnou analýzu. V té se věnujeme všem uvedeným klíčovým tématům, stejně jako mnohým dalším. Nejdůležitější výstupy ze studie poskytujeme ode dneška veřejně na našem webu na adrese data.apek.cz,“ představil nový projekt asociace její výkonný ředitel Jan Vetyška.

A jaká jsou tedy nejzajímavější souhrnná data o české e-commerce? „V roce 2020 dosáhla hodnota obratů za prodej zboží prostřednictvím internetu 196 miliard korun. To podle našich analýz znamená podíl na českém maloobchodě ve výši 16,2 %, tedy o 3,4 procentního bodu více než o rok dříve. Počet zaměstnanců přímo v e-shopech dosáhl v roce 2020 přibližně 75 tisíc, dalších více než 30 tisíc pak pracovalo pro poskytovatele navazujících služeb,“ vyjmenoval Vetyška.

Z odpovědí spotřebitelů na vybrané dotazy vyplynulo několik dalších zajímavých údajů. Platbu kartou přímo při nákupu na internetu označilo jako nejčastější způsob úhrady 46,5 % uživatelů. Rozhodně už tak nemůžeme mluvit o tom, že by Češi při nákupech preferovali především dobírku.

Výstupy studie, které jsou aktuálně veřejně dostupné, představují ty nejdůležitější ukazatele z našeho oboru. Řadu dalších pak máme v APEK k dispozici a jsme připraveni se o ně především se státní správou či médii podělit. Věříme, že tato čísla potvrdí důležitost e-commerce pro celou českou ekonomiku a přitáhnou pozornost odpovědných zástupců k její další podpoře. E-shopy totiž dnes reprezentují opravdu velmi významnou část českého retailu,“ doplnil Jan Vetyška.

Štítky: 

Podobné články

Tech Data rozšířila e-shop pro partnery o vybrané produkty HPE a Lenovo

13. 9. 2021. (redaktor: František Doupal, zdroj: Tech Data Distribution)
Distributor Tech Data připravil pro partnery flexibilnější, rychlejší a jednodušší způsob objednávání zboží HPE a Lenovo ISG. Nabídka vybraných produktů uvedených výrobců bude nově dostupná prostřednictvím e-shopu InTouch. Čtěte více

Kolik je třeba e-mailů k úspěšnému prodeji?

7. 9. 2021. (redaktor: František Doupal, zdroj: Pipedrive)
Protipandemická opatření od základů změnila způsob práce obchodníků a komunikaci se zákazníky. To, co si obě strany dříve předávaly na osobních schůzkách, se nyní ještě více přesouvá do online světa. Čtěte více

Alza.cz začala doručovat do zaparkovaných automobilů

30. 8. 2021. (redaktor: František Doupal, zdroj: Alza.cz)
Alza.cz začíná jako první e-shop v Česku ve spolupráci se Škoda Auto doručovat objednávky do kufrů vozidel. Díky využití aplikace MyŠKODA s funkcí Přístup do vozu si mohou zákazníci nechat své nákupy doručit přímo do zaparkovaného vozidla. Čtěte více

CZC.cz hodlá zahýbat se slevovou politikou

24. 8. 2021. (redaktor: František Doupal, zdroj: CZC.CZ)
CZC.cz chce zbořit mýtus 80% slev a s reálnými slevami chce jít příkladem. Dvojka na online trhu s elektronikou spouští malou revoluci na poli e-shopového počítání slev. S heslem „Dvojky hrají fér” přináší novou slevovou politiku, ve které sází na maximální transparenci vůči zákazníkům. Čtěte více