Češi vloni napsali na internetu čtyři a půl milionu recenzí e-shopů

29. 1. 2016. (redaktor: František Doupal, zdroj: Heureka.cz)
Čtyři a půl milionu recenzí udělili v minulém roce Češi při svých nákupech na internetu. A téměř všechny jsou přitom pozitivní, jen 3,5 % jsou nedoporučující. Nejvíce hodnotí zákazníci nákupy již tradičně před Vánoci, nejméně během letních měsíců.
Foto: Freeimages.com

„České e-shopy si, i díky velkému počtu a silnému konkurenčnímu prostředí, drží vysokou kvalitu. A to se odráží na hodnocení zákazníků. Negativních recenzí, na základě kterých by zákazníci nákup v e-shopu nedoporučili, byla v loňském roce jen 3,5 %,“ řekl Jan Kriegel, ředitel zákaznického centra nákupního portálu Heureka.cz.

Vliv recenzí na rozhodnutí o nákupu přiznává více než 80 % internetových uživatelů. Jan Kriegel k tomu dodal: „Za celý loňský rok napsali Češi 4,5 miliónu recenzí a hodnocení. Právě na jejich základě jsou potom vybírány nejlepší a nejkvalitnější e-shopy na českém internetu, vítězové soutěže ShopRoku. Ti si obecně drží nejvyšší kvalitu, zákazníci je hodnotí nejvíce a nejlépe.“ Soutěž probíhá právě teď, a pro svůj nejoblíbenější obchod mohou uživatelé hlasovat až do konce ledna. Soutěž ShopRoku probíhá už posedmé. Tento ročník se hlasování posunulo až na přelom roku a vyhlášení výsledků proběhne až po uplynutí celého kalendářního období, a to v březnu 2016.

„V letošním roce měníme závěrečné vyhlášení výsledků. Nepořádáme odbornou konferenci, ale přinášíme slavnostní galavečer. Popularita online nakupování roste a tak si zaslouží pořádnou oslavu,“ uvedl k soutěži Tomáš Braverman, ředitel nákupního portálu Heureka.cz a pokračuje: „Princip a cíle soutěže však zůstávají stejné – chceme najít, vyhlásit a  ocenit ty nejkvalitnější a nejpopulárnější e-shopy na českém internetu za uplynulý rok ve třech známých kategoriích. 

Údaje vyplývají ze statistik nákupního portálu Heureka.cz a soutěže ShopRoku 2015.

Podobné články

Kdo se může pochlubit titulem ShopRoku od Heureky?

20. 4. 2021. (redaktor: František Doupal, zdroj: Heureka)
Celkem 200 000 hlasů rozhodlo v letošním, už dvanáctém, ročníku soutěže ShopRoku o jejím vítězi. Více než tisíc přihlášených e-shopů a šest milionů recenzí, tak zní shrnutí tří hlavních kategorií, které Heureka každoročně vyhlašuje v soutěži ShopRoku. Čtěte více

Komunikaci celé skupiny Heureka Group vede Martin Žabka

14. 4. 2021. (redaktor: František Doupal, zdroj: Heureka)
Komunikační tým skupiny Heureka Group od března 2021 vede Martin Žabka, který nastoupil na nově vytvořenou pozici Group Head of Communications. Ve své nové roli je zodpovědný za mediální komunikaci, interní komunikaci, sociální sítě a za oblast firemní odpovědnosti pro skupinu devíti zemí střední a východní Evropy, ve kterých Heureka Group působí. Čtěte více

Vloni se v Česku na internetu prodalo zboží a služby za 196 miliard korun

8. 1. 2021. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
Internetové obchody zažily v roce 2020 podle očekávání rekordní rok. Podle Asociace pro elektronickou komerci (APEK) a nákupního rádce Heureka.cz dosáhly obraty e-shopů 196 miliard korun, což znamená meziroční růst 26 %. Podíl české e-commerce na maloobchodu v ČR přesáhl 16 %, což znamená skokový růst o přibližně tři procentní body. Čtěte více

Infografika: Koronavirus a nákupy on-line? 51 % Čechů nakoupilo zboží navíc

5. 1. 2021. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
Rok 2020 byl ve znamení on-line nákupů. Češi rekordně utráceli a e-commerce se na celém maloobchodě podílela z 16 %. Změny v běžném životě, které přinesl koronovirus a související omezení, ale znamenaly také potřebu pořídit si nové zboží, ať již šlo o více času stráveného doma, home office, distanční výuku či sportování. Čtěte více