Češi v dubnu utratili za zboží na e-shopech výrazně více než v předchozích měsících

16. 5. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
Jak vyplynulo z pravidelného měsíčního výzkumu Asociace pro elektronickou komerci (APEK), utratili Češi nakupující v internetových obchodech za zboží v průměru 4 714 Kč. To je přibližně o sedm set korun více, než tomu bylo v předchozích měsících prvního čtvrtletí. Oproti březnu se zvýšila také průměrná on-line útrata za služby, která dosáhla 6 111 Kč.

Po dvou letech útlumu vnímáme, že zákazníci přestávají být nadměrně opatrní a česká e-commerce by měla znovu směřovat k tradičnímu růstu. Náš nejnovější výzkum to potvrzuje, nakupující v dubnu vydali za zboží z e-shopů výrazně více než v předchozích měsících. Zatímco v prvním čtvrtletí se průměrná útrata za zboží v internetových obchodech pohybovala pod hranicí čtyř tisíc korun, v dubnu to bylo o sedm set víc. To znamená nárůst o přibližně 20 %, což je velmi pozitivní signál pro všechny on-line prodejce,“ zhodnotil výsledky výzkumu výkonný ředitel APEK Jan Vetyška. „Češi utráceli více za zboží i služby, s blížícím se časem letních dovolených očekáváme přitom v tomto směru ještě další posun, a to především v souvislosti s nákupem zájezdů, ubytování či jízdenek a letenek.

Vzrostla útrata za jednorázové nákupy v hodnotě nad pět tisíc korun

APEK každý měsíc kromě průměrné útraty také zjišťuje, zda a za kolik nakoupí spotřebitelé mimořádné jednorázové nákupy. Pro lepší rozlišení stanovila asociace ve svém výzkumu spodní hranici pěti tisíc korun, podle které se mohou respondenti výzkumu orientovat. On-line nákupy splňující tyto parametry udělalo v dubnu přes 12 % internetových zákazníků, což je obvyklý poměr v porovnání s předchozími obdobími.

Zatímco v prvních třech měsících roku 2024 se hodnota jednorázových dražších nákupů pohybovala průměrně mezi deseti až dvanácti tisíci, v dubnu vydali spotřebitelé za objednávky vyšších hodnot přes šestnáct tisíc korun. To opět potvrzuje větší chuť zákazníků nakupovat v e-shopech s větší mírou odvahy,“ doplnil Vetyška.

Výsledky aktuálního výzkumu tak potvrzují optimismus, který mají zástupci českých e-shopů směrem k celému letošnímu roku. „Jsme přesvědčeni, že po dvou náročných letech bude naše e-commerce opět meziročně výrazně růst. Předpokládám, že v porovnání s loňskem bude zvýšení obratů za prodané zboží nejméně v řádu vyšších jednotek procent,“ uzavřel Vetyška.

Asociace pro elektronickou komerci (APEK) nejzajímavější výstupy z výzkumu zveřejňuje pravidelně každý měsíc. Výzkum byl uskutečněn prostřednictvím internetového sběru (CAWI) agenturou Nielsen ve spolupráci s agenturou ResSOLUTION na vzorku 1 096 respondentů.

Štítky: 

Podobné články

Češi chtějí QR kódy. Více než polovina je vyhledává i při nakupování na internetu

5. 6. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: PayU)
Online nakupování je pro Čechy samozřejmostí a stále častěji od něj očekávají maximálně pohodlný, rychlý a transparentní způsob platby. Výsledky aktuálního průzkumu agentury Perfect Crowd pro společnost PayU* ukazují, že platby pomocí QR kódu patří mezi metody, o které mají zákazníci skutečný zájem. Celkem 63 % z nich uvedlo, že by je využívalo častěji, pokud by k tomu měli příležitost. Čtěte více

DPD díky portálu myDPD for business zjednoduší proces doručování pro firemní zákazníky

20. 5. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: DPD)
Společnost DPD spouští pro registrované firemní zákazníky nový flexibilní portál s transparentním a jednoduchým přístupem k procesu doručování balíků. Na jednom místě tak odesílatelé naleznou seznam všech sledovaných zásilek a mohou si kdykoliv ověřit, zda a kdy byly doručeny příjemci. Čtěte více

Čtyři důvody, proč by e-shopy měly implementovat e-mailová schémata

16. 5. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Mailkit)
V době, kdy Google, Yahoo, Microsoft nebo iCloud zpřísňují pravidla doručování, hledají marketéři e-shopů způsoby, jak zajistit, že jejich sdělení skutečně dorazí do schránky příjemce. Jedním z nejefektivnějších, ale často přehlížených řešení, jsou e-mailová schémata. Čtěte více

DPD začíná doručovat do OX Point boxů

12. 5. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: DPD)
DPD rozšiřuje svou síť DPD Pickup o více než 300 OX Point boxů. Pro zákazníky DPD to znamená rozšíření možností, kde si mohou své balíčky z e-shopů vyzvednout. Po této integraci mohou využít již kolem 8 000 výdejních míst Pickup a boxů po celém Česku a více než 128 000 míst v celé Evropě. Čtěte více