Češi na internetu pravidelně nakupují a roste jejich loajalita k oblíbeným e-shopům

30. 10. 2019. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEk)
Nakupování na internetu je již běžnou součástí každodenního života. Češi si v e-shopech pořizují zboží pravidelně a jejich zájem o pohodlný nákup neklesá. Jak ukázal aktuální výzkum Asociace pro elektronickou komerci (APEK), polovina uživatelů internetu starších patnácti let objedná zboží on-line alespoň desetkrát ročně. Stále častěji se pak při svých nákupech vrací do vyzkoušených obchodů.

Asociace pro elektronickou komerci zkoumá ve spolupráci s agenturou Nielsen Admosphere chování spotřebitelů v e-shopech již od roku 2012. Dlouhodobě tak sleduje přístup nakupující v české e-commerce. „V rámci našeho výzkumu sledujeme jak ty nejzákladnější informace, jako je zkušenost s nakupováním na internetu, tak i některé detailnější oblasti. Díky tomu, že výzkum každoročně opakujeme, máme k dispozici zajímavá data,“ vysvětlil výkonný ředitel APEK Jan Vetyška.

Alespoň jeden nákup on-line ročně uskuteční 91 % uživatel internetu v ČR

Jak vyplývá z výsledků výzkumu zahrnutého do studie E-commerce Survey 2019, 9 z 10 uživatelů internetu u nás alespoň jednou za rok objednají zboží v e-shopu. Hned 54 % zákazníků pak uvedlo, že nakupuje alespoň jednou měsíčně. „Dlouhodobý růst české e-commerce potvrzuje také pravidelnost nákupů našich spotřebitelů.“ Alespoň desetkrát ročně nakoupí v internetovém obchodě 51 % internetové populace 15+. „Více než čtvrtina nakupujících uvedla, že za rok pořídí zboží on-line nejméně patnáctkrát,“ doplňuje Jan Vetyška.

Loajalita zákazníků roste, čtvrtina se jich automaticky vrací do oblíbených e-shopů

Ještě v roce 2014 označilo návrat do oblíbeného internetového obchodu jako nejčastější nákupní strategii 16 % zákazníků, v roce 2019 to je již 25 %. Čistě nejlevnější e-shop pak obvykle volí 21 % internetových nakupujících. „Nejčastěji zákazníci volí jakýsi mix. Podívají se na nabídku zboží ve vyzkoušených e-shopech a porovnávají. Růst loajality na úkor nejnižší ceny ovšem potvrzuje, že české internetové obchody volí v posledních letech správnou strategii. Současně zákazníci vědí, že kvalitní služby, které jim vyzkoušené e-shopy poskytují, mají svou hodnotu,“ komentoval Jan Vetyška.

Není bez zajímavosti, že nejvyšší loajalitu projevují zákazníci obchodům z kategorie oblečení a obuvi (33 %) a drogerie a produktů pro zdraví a krásu (30 %). Naopak nejméně se lidé automaticky vrací do oblíbeného a vyzkoušeného e-shopu při nákupu hraček (13 %) a černé elektroniky (15 %).

Zvyšující se četnost nákupů on-line a také loajalita ke konkrétním internetovým obchodům jen potvrzují nadále stoupající kvalitu zboží a služeb, které české e-shopy svým zákazníkům nabízí. Před blížícím se vrcholem nákupní sezony v podobě Vánoc tak můžeme očekávat další rekordní výsledky naší e-commerce,“ uzavřel Vetyška.

Štítky: 

Podobné články

E-shopy opět čekají o Vánocích rekordní tržby. Měly by přesáhnout 50 miliard korun

12. 11. 2019. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
Vánoce se nezadržitelně blíží a s nimi i nejvýznamnější sezona pro provozovatele internetových obchodů. Češi nakupují v e-shopech pravidelně a již prakticky veškeré myslitelné zboží, nákupy dárků pod stromeček však stále tvoří nejvýznamnější část celoročních obratů. Letos by celkové předvánoční on-line prodeje dle očekávání Asociace pro elektronickou komerci (APEK) měly přesáhnout 50 miliard korun. Čtěte více

Obliba nákupů přes internet nepřetržitě roste

10. 10. 2019. (redaktor: František Doupal, zdroj: ČSÚ)
Tržby internetových a zásilkových obchodů rostou od roku 2000 a neovlivnila je ani hospodářská krize. Tempo růstu internetového prodeje dle Českého statistického úřadu v posledních letech navíc zrychluje. Čtěte více

Jídlo na e-shopech nakupuje každý třetí Čech a doménou e-shopů je erotické zboží

18. 9. 2019. (redaktor: František Doupal, zdroj: Acomware )
Více než třetina Čechů nakupuje na internetu potraviny, z toho 16 % alespoň jednou měsíčně. Zájem o internetové nákupy však sílí bez ohledu na druh zboží – již 21 % Čechů přiznává, že nakupuje převážně v e-shopech. Nejvíce je lidé preferují u erotického zboží. Čtěte více

Zrecenzované produkty se prodávají výrazně lépe

3. 9. 2019. (redaktor: František Doupal, zdroj: Lesensky)
Zákazník při výběru zboží mnohem více věří produktům, které jsou recenzované. Pokud navíc své zkušenosti se zbožím předává vlivná osoba, kterou zákazník zná a věří jí, pravděpodobnost nákupu markantně roste. Dobře jsou si toho vědomy i velké e-shopy, které do svých řad vábí ta největší jména na trhu a do obsahu pod svou značkou investují nemalé finanční prostředky. Čtěte více