Češi letos za dárky utratí na internetu přes 25 miliard korun

24. 11. 2015. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
Vánoce jsou za dveřmi a nakupování dárků se dostává do popředí zájmu. Stejně jako v loňském roce bude velká část splněných přání zajištěna pomocí internetových obchodů. Asociace pro elektronickou komerci APEK očekává, že v průběhu vánoční sezony utratí Češi v domácích e-shopech více než 25 miliard korun.
Foto: Freeimages.com

Růst tržeb zaznamenávají internetové obchody již od září, v listopadu a prosinci však obraty dosahují vrcholných čísel. „Stejně jako v roce 2014, také letos řada nakupujících dává přednost e-shopům a s nimi souvisejícímu pohodlí. Oproti loňským Vánocům očekáváme další nárůst online prodejů alespoň o 20 %,“ řekl výkonný ředitel APEK Jan Vetyška a dodal: „Nakupující ve věku do 34 let s přístupem k internetu objednají v e-shopech dokonce nadpoloviční většinu dárků.

Hlavní nápor internetové obchody ještě čeká – vrchol nákupů přijde mezi 7. a 20. prosincem. Jen v těchto dvou týdnech by měl online obrat dosáhnout celkem téměř šesti miliard korun. „Celkem letos Češi nakoupí v našich e-shopech za více než 25 miliard korun. Věřím ale, že by i tato částka mohla být překonána,“ řekl Jan Vetyška.

A jaké zboží se bude letos na internetu nakupovat nejčastěji? „Stále více platí, že na internetu můžete koupit prakticky cokoli. Zákazníci se nakupování v českých e-obchodech nebojí, takže do nich budou směřovat i pro levnější zboží. Předpokládáme ale, že dominovat budou opět hračky, oblečení a elektronika – především chytré telefony. Populární jsou dlouhodobě také parfémy a zboží pro zdraví a krásu obecně,“ uzavřel Vetyška.

Podobné články

Češi letos utratí za dárky téměř osm tisíc

15. 12. 2023. (redaktor: František Doupal, zdroj: Allegro)
Nadcházející vánoční období je pro mnoho českých spotřebitelů nákupním vrcholem celého roku. Jak vyplývá z průzkumu agentury Perfect Crowd pro allegro.cz, až 94 % Čechů kupuje na Vánoce alespoň jeden dárek. Drtivá většina přitom ideální dárek pro své blízké nevybírá naslepo, ale raději se zeptá. Čtěte více

Kolik dají Češi za dárky na internetu a o co mají největší zájem?

11. 12. 2023. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
S blížícím se Štědrým dnem čeká české e-shopy druhý vrchol vánočních prodejů. Tím je po Black Friday pondělí 11. prosince a celý následující týden. Jak potvrdil výzkum Asociace pro elektronickou komerci (APEK), alespoň část dárků přitom u nás objedná on-line téměř 80 % uživatelů internetu. Kolik plánují utratit a o jaké zboží bude největší zájem? Čtěte více

Češi a nakupování vánočních dárků podle CZC.CZ

7. 12. 2023. (redaktor: František Doupal, zdroj: CZC.cz)
Největší nákupní horečka právě začala, protože Češi nemají ještě nakoupeno na Vánoce. Tedy aspoň více než polovina z nich. Podle průzkumu CZC.CZ bude mezi dárky letos hodně elektroniky, nejčastěji pak mobilní telefony, chytré hodinky, sluchátka a herní příslušenství. Čtěte více

První vrchol prodejů v e-shopech se blíží. Výhodných nabídek chce využít až 80 % zákazníků

16. 11. 2023. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
Vánoční prodeje se v e-shopech rozjíždí naplno a jeden z obchodních vrcholů celého roku je za dveřmi. Na vlnu především v USA populárního Black Friday, se kterým jsou spojené výrazné slevy zboží, naskočily české obchody již před několika lety. A zákazníci na ně slyší… Čtěte více