Byznys na internetu v roce 2013 vyrostl o 23,6 %

23. 12. 2014. (redaktor: Pavel Gregor, zdroj: APEK)
V roce 2013 si našlo cestu na internet okolo 4,1 miliardy lidí a většina z nich si pak online nakoupila zboží či služby, a to v celkové hodnotě 1,552 miliard dolarů. V porovnání s rokem 2012 tak došlo k nárůstu o 23,6 %. V roce 2014 se pak čeká další nárůst o 22,9 %, což by znamenalo celosvětové obraty ve výši 1,9 miliardy dolarů.
Foto: Freeimages.com

Report vytvořila nezisková organizace Ecommerce Foundation, která pomáhá společnostem i celým odvětvím s vylepšením jejich e-commerce aktivit pomocí praktických výzkumů a podpory sdílení informací a benchmarkingu.

Největšího růstu online obratů, a to o 44,6 %, dosáhl v roce 2013 region Asie a Pacifiku. Při celkových obratech 567,3 miliard USD se tak jedná o oblast s největšími obraty internetového obchodu na světě, přičemž nepřekvapí, že hlavním tahounem tohoto růstu je Čína. Evropa dosáhla v loňském roce v e-commerce obratů 482,3 miliardy a Severní Amerika 452,4 miliardy dolarů.

Mezi jednotlivými státy v roce 2013 ještě dominovaly Spojené státy s 419 miliardami dolarů před druhou Čínou. Ta dosáhla růstu online obratů o neuvěřitelných 78,5 %, což v dolarech znamená 328,4 miliard. V roce 2014 se již očekává posun Číny na celosvětově první místo. S odstupem za těmito dvěma giganty jsou pak Velká Británie (142,3 mld. USD), Japonsko (136,7 mld. USD) a Německo (84,2 mld. USD), které tak tvoří světovou TOP 5 e-commerce. Česká Republika v roce 2013 oproti tomu dosáhla na e-obraty v hodnotě 70 mld. Kč, tedy přibližně 3,1 mld. dolarů. Růst české e-komerce je pak dlouhodobě okolo 15 % ročně.

Průměrné útratě na jednoho nakupujícího vévodí Severní Amerika a Evropa s 1 928 USD, respektive 1 828 USD na hlavu. Oproti tomu v regionu Asie – Pacifik byl v roce 2013 průměr 1 268 USD. Vůbec nejvíce ze všech utráceli na internetu Britové (3 471 USD), Američané (2 216 USD) a Australané (2 167 USD). Čína s 1 087 USD na hlavu naopak chybí v TOP 10.

“Čína roste v oblasti e-commerce závratnou rychlostí. Z 23,4 mld. dolarů v roce 2010 se dostala na 328,4 mld. v roce 2013. Čína tak evidentně v nejbližší době předežene dosavadního globálního leadera – USA,“ řekl Jan Vetyška, výkonný ředitel Asociace pro elektronickou komerci (APEK). „V České Republice sledujeme dlouhodobě konstantní růst mezi 15 a 20 procenty ročně. Český trh samozřejmě nelze s čínským srovnávat, navíc je již několik let stabilizovaný. Přesto celosvětový vývoj potvrzuje, že prodej zboží i služeb se bude stále více přesouvat právě na internet.“

Štítky: 

Podobné články

Češi chtějí QR kódy. Více než polovina je vyhledává i při nakupování na internetu

5. 6. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: PayU)
Online nakupování je pro Čechy samozřejmostí a stále častěji od něj očekávají maximálně pohodlný, rychlý a transparentní způsob platby. Výsledky aktuálního průzkumu agentury Perfect Crowd pro společnost PayU* ukazují, že platby pomocí QR kódu patří mezi metody, o které mají zákazníci skutečný zájem. Celkem 63 % z nich uvedlo, že by je využívalo častěji, pokud by k tomu měli příležitost. Čtěte více

DPD díky portálu myDPD for business zjednoduší proces doručování pro firemní zákazníky

20. 5. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: DPD)
Společnost DPD spouští pro registrované firemní zákazníky nový flexibilní portál s transparentním a jednoduchým přístupem k procesu doručování balíků. Na jednom místě tak odesílatelé naleznou seznam všech sledovaných zásilek a mohou si kdykoliv ověřit, zda a kdy byly doručeny příjemci. Čtěte více

Čtyři důvody, proč by e-shopy měly implementovat e-mailová schémata

16. 5. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Mailkit)
V době, kdy Google, Yahoo, Microsoft nebo iCloud zpřísňují pravidla doručování, hledají marketéři e-shopů způsoby, jak zajistit, že jejich sdělení skutečně dorazí do schránky příjemce. Jedním z nejefektivnějších, ale často přehlížených řešení, jsou e-mailová schémata. Čtěte více

DPD začíná doručovat do OX Point boxů

12. 5. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: DPD)
DPD rozšiřuje svou síť DPD Pickup o více než 300 OX Point boxů. Pro zákazníky DPD to znamená rozšíření možností, kde si mohou své balíčky z e-shopů vyzvednout. Po této integraci mohou využít již kolem 8 000 výdejních míst Pickup a boxů po celém Česku a více než 128 000 míst v celé Evropě. Čtěte více