Během prvního pololetí utratili Češi v e-shopech 58 miliard korun

19. 8. 2019. (redaktor: František Doupal, zdroj: Heureka a APEK)
Češi v e-shopech nakupují rádi, každý rok o něco více. Potvrdil to obrat českých e-shopů v první polovině letošního roku, který meziročně vzrostl o 13 %. V uplynulém pololetí nechali Češi v e-shopech 58 miliard korun, tedy o 6,5 miliardy více než vloni.

Významně rostly prodeje elektrokol a chytrých hodinek. Léto hraje do karet prodejcům s paddleboardy, čluny nebo lehátky, s blížícím se školním rokem kulminuje prodej školních potřeb. Nejnovější čísla vychází z agregovaných dat nákupního rádce Heureka.cz a Asociace pro elektronickou komerci (APEK).

„Léto je obdobím, kdy lidé přirozeně nakupují na internetu méně. Nákupy začínají růst až s příchodem podzimu a vrcholí před Vánoci,” řekl Tomáš Braverman, ředitel nákupního rádce Heureka.cz. V některém sortimentu je však prázdninové a předprázdninové období klíčové. „Léto nahrává například prodejcům s outdoorovým vybavením a vybavením do vody. Od člunů, paddleboardů, lehátek na vodu a brýlí na potápění po stany, spacáky a karimatky. To je zboží, o které je s příchodem léta tradičně největší zájem,” uvedl Tomáš Braverman. Právě v těchto dnech začíná vrcholit také prodej školních potřeb a dalšího sortimentu, který je s návratem do školních lavic spojený. „Někde jde dokonce o trojnásobný nárůst oproti vánoční sezóně,” dodal Braverman. 

Mezi ostatními kategoriemi v průběhu celého pololetí letos výrazně rostl zájem o elektrokola, meziročně vzrostl až o 80 %. „Zvýšila se také nejčastější průměrná cena, za kterou Češi elektrokola kupují. Aktuálně je to už přes 40 tisíc korun,“ poznamenal Tomáš Braverman.  Dalším fenoménem jsou také chytré hodinky a náramky, takzvané wearables, které vzrostly meziročně o polovinu. Naopak pokles zaznamenaly třeba grafické karty. 

V hlavní sezóně bude podle Tomáše Bravermana rozhodující především práce přepravních společností. „I když je cena zboží pro rozhodování zákazníků stále nesmírně důležitá, už není jediným kritériem pro výběr e-shopu. Hned vedle toho rozhoduje cena dopravy a její rychlost. A s blížícím se vrcholem sezóny bude tlak na kvalitu, rychlost a cenu dopravy významně sílit,” doplnil Tomáš Braverman. 

Jan Vetyška, výkonny ředitel Asociace pro elektronickou komerci (APEK) k tomu prohlásil: „Meziroční růst české e-commerce byl v prvním pololetí nepatrně nižší než v předchozích letech a než jsme původně předpokládali. Jedná se samozřejmě o kombinaci několika vlivů včetně velmi teplého počasí v červnu, které on-line prodejům nenahrávalo. Stejně jako v minulosti nás ovšem čeká výrazně silnější druhá polovinu roku. Nadále tak očekáváme, že obraty z prodeje zboží na internetu budou nakonec o 15 % vyšší než v roce 2018. Hlavní sezonou bude pro internetové obchody předvánoční období, na které se již v současné době prodejci intenzivně připravují a během kterého lze předpokládat další rekordní objemy prodejů.

Podíl jednotlivých kategorií na e-commerce

Elektronika

45 %

Dům a zahrada

11 %

Oblečení a móda

11 %

Sport

7 %

Hobby

5 %

Kosmetika a zdraví

6 %

Dětské zboží

4 %

Ostatní

11 %

Podobné články

Češi chtějí QR kódy. Více než polovina je vyhledává i při nakupování na internetu

5. 6. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: PayU)
Online nakupování je pro Čechy samozřejmostí a stále častěji od něj očekávají maximálně pohodlný, rychlý a transparentní způsob platby. Výsledky aktuálního průzkumu agentury Perfect Crowd pro společnost PayU* ukazují, že platby pomocí QR kódu patří mezi metody, o které mají zákazníci skutečný zájem. Celkem 63 % z nich uvedlo, že by je využívalo častěji, pokud by k tomu měli příležitost. Čtěte více

DPD díky portálu myDPD for business zjednoduší proces doručování pro firemní zákazníky

20. 5. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: DPD)
Společnost DPD spouští pro registrované firemní zákazníky nový flexibilní portál s transparentním a jednoduchým přístupem k procesu doručování balíků. Na jednom místě tak odesílatelé naleznou seznam všech sledovaných zásilek a mohou si kdykoliv ověřit, zda a kdy byly doručeny příjemci. Čtěte více

Čtyři důvody, proč by e-shopy měly implementovat e-mailová schémata

16. 5. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Mailkit)
V době, kdy Google, Yahoo, Microsoft nebo iCloud zpřísňují pravidla doručování, hledají marketéři e-shopů způsoby, jak zajistit, že jejich sdělení skutečně dorazí do schránky příjemce. Jedním z nejefektivnějších, ale často přehlížených řešení, jsou e-mailová schémata. Čtěte více

DPD začíná doručovat do OX Point boxů

12. 5. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: DPD)
DPD rozšiřuje svou síť DPD Pickup o více než 300 OX Point boxů. Pro zákazníky DPD to znamená rozšíření možností, kde si mohou své balíčky z e-shopů vyzvednout. Po této integraci mohou využít již kolem 8 000 výdejních míst Pickup a boxů po celém Česku a více než 128 000 míst v celé Evropě. Čtěte více