Balíkobot.cz: Česká pošta stále doručuje oznámení namísto balíků

2. 12. 2014. (redaktor: František Doupal, zdroj: Balikobot.cz)
Ze studie služby Balíkobot.cz mimo jiné vyplynulo, že Česká pošta nedoručí adresátům při prvním pokusu více než 25 % zásilek, což je 23x více než u PPL. Namísto doručení zásilky adresátovi je 29 % balíků vyzvednuto na poště, aniž by o to adresáti předem stáli.
Foto: Freeimages.com

V období testu bylo 58 % balíků z internetových obchodů zaplaceno předem a 42 % dobírkou nebo hotově. Největší procento dobírek evidoval Balíkobot.cz u České pošty (50 %), na druhé straně nejnižší počty dobírek byly evidovány u DPD (37 %) a Zásilkovny (38 %).

V den podání zásilky obchodníkem je doručeno jen velmi mizivé procento zásilek. Služba buď není přepravci nabízena vůbec, anebo je zastoupena pouze do jednoho procenta z monitorovaných zásilek (Česká pošta). Přes jedno procento se dostala pouze společnost Zásilkovna.cz. Simona Kijonková, zakladatelka a ředitelka Zásilkovny k tomu dodala: „Službu same-day delivery, tj. doručení v den podání obchodníkem, nabízíme již nyní ve třech největších městech v ČR. Důraz na rychlost dodání zboží bude jednou z klíčových konkurenčních výhod e-shopů, proto se na rozšíření same-day delivery do dalších měst zaměříme i v příštím roce.“

Martin Šauer, manažer projektu Balíkobot.cz, řekl: „Pro zákazníky je nejdůležitější, aby přepravce splnil, co slíbí a přijel v daný den a slíbený čas. V tom však stále velké množství přepravců pokulhává. Zatímco například PPL úspěšně doručí přes 80 % zásilek druhý den po jejich podání, u České pošty je to pouze 57 %. Úplně jiné statistiky pak vidíme u společností typu Zásilkovny, kde je odběr zásilek rozložen téměř rovnoměrně do pěti dnů po jejich odeslání. U společností tohoto typu je na volbě zákazníka, který den zásilku vyzvedne.“

Komunikace s adresátem přepravcům šetří peníze při marných doručeních, kterých je například u České pošty 25 %. I proto se na komunikaci většina přepravců zaměřuje.

Ondřej Vaňha, obchodní a marketingový ředitel DPD, řekl: „Počet spokojených zákazníků DPD výrazně roste díky nově spuštěné službě DPD Kurýr. Zákazník si upravuje doručení zásilky podle potřeby. Snadno si může změnit termín a místo doručení nebo se s kurýrem přímo spojit.“

Závěry studie, která proběhla v listopadu 2014, jsou založeny na sledování 10 000 náhodně vybraných zásilek.

Podobné články

České e-commerce rostlo i v květnu. Meziročně skoro o čtvrtinu

16. 6. 2020. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK a Heureka)
Při pohledu na květnové statistiky je patrné, že online nákupy Čechů ovlivnila především rozhodnutí vlády o konání hromadných akcí – oproti předchozímu měsíci vyrostly kategorie spojené s pořádáním svateb (až o tisíce procent) a také další podobné kategorie jako jsou party doplňky, lampiony a podobně. Čtěte více

Zásilkovna doručuje do AlzaBoxů

6. 5. 2020. (redaktor: František Doupal, zdroj: Alza.cz)
Alza.cz Zásilkovně nově poskytne volné sloty tak, aby její zákazníci měli větší možnost vyzvednout své zásilky. Počet propůjčených schránek se bude zvyšovat, v průběhu dvou týdnů se plánuje rozšíření na více než sto AlzaBoxů napříč celou Českou republikou. Čtěte více

E-shopy rozšiřují služby, ale řada z nich přitom nestíhá

30. 4. 2020. (redaktor: František Doupal, zdroj: ShrtCut Studio)
Opatření vlády kvůli pandemii koronaviru ze dne na den přesunula většinu obchodů z kamenných prodejen na internet. Zároveň také změnila chování mnoha spotřebitelů. Jak uvádějí největší české e-shopy, tak například nárůst prodeje elektroniky, zejména počítačů, tiskáren nebo webkamer, v březnu meziročně stoupl o stovky procent. Čtěte více

Koronavirus podpořil razantní růst e-commerce v celé Evropě

28. 4. 2020. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
E-shopy díky krizi způsobené koronavirem posilují jak v České republice, tak i v celé Evropě. Nakupování on-line objevuje řada nových zákazníků, jen v Itálii přibylo internetovým obchodům dva miliony nakupujících. Řada odvětví zaznamenala nárůst v řádech desítek až stovek procent, naopak přibližně pětina obchodníků na internetu zaznamenala pokles prodejů. Čtěte více