Alza.cz rozvíjí program pro firemní zákazníky

22. 11. 2019. (redaktor: František Doupal, zdroj: Alza.cz)
E-shop Alza.cz prohlubuje spolupráci s firemními zákazníky a veřejným sektorem. Vedle širokého sortimentu nabízí např. asistenci vlastního obchodníka, řešení na míru, rychlé dodání a flexibilní možnosti financování. Novinkou mezi doplňkovými službami je instalace softwaru na místě i na dálku.

Stále oblíbenější jsou u firem také poukazy na nákup na Alze jako dárek pro zaměstnance nebo pronájem elektroniky.

Ačkoliv je Alza známá především jako e-shop pro koncové zákazníky, význam B2B sektoru rok od roku roste – příjmy z něj už tvoří 30 % obratu firmy. Alze důvěřují společnosti jako Škoda, Otis, Vodafone, ale také státní správa, samospráva a školy od mateřských po vysoké. Právě pro základní školy prodejce spustil na podzim i speciální program zápůjček 3D tiskáren, který má u dětí podpořit zájem o technické obory. Akci do této chvíle využilo na 60 základních škol.

„Věříme, že dokážeme vyhovět jakýmkoliv požadavkům firem i veřejných institucí. S trochou nadsázky jim totiž umíme dodat produkty od úklidových prostředků, přes komfortní ergonomické židle, až po hi-tech vybavení jejich kanceláří. Náš B2B program navíc není vyhrazen pouze pro velké klienty, ale jsme schopni ušít nabídku na míru třeba i malému pekaři,“ uvedl ředitel vývoje byznysu Jaromír Řánek.

Mezi nejoblíbenější produkty pro firemní klientelu patří notebooky, monitory, mobilní telefony, domácí elektro, televize, audio-video nebo komponenty. Roste však i odběr kávovarů, kancelářských ergonomických křesel, tiskáren, spotřebního materiálu, hraček pro baby office koutky atd. Meziročně nejvíc rostly segmenty hračky (61 %), kancelářské potřeby (54 %) nebo nositelná elektronika (wearables) a bílá elektro – shodně 49 %. Při odběru většího množství produktů navíc mohou firmy získat množstevní slevu.

Na popularitě si získávají také poukazy na nákup na Alze jako dárek pro zaměstnance i obchodní partnery. Poslední dva roky této nabídky využily například firmy Škoda, T-Mobile, Slovak Telekom, Rodenstock, Tipsport nebo HBO Europe.

Další novinkou pro B2B segment jsou servisně-instalační služby online nebo
u zákazníka v kanceláři či pracovišti po celé ČR. Firemním zákazníkům vychází Alza vstříc a nově si mohou zakoupit nejen potřebné zařízení, ale i služby spojené se zprovozněním zařízení, jejich údržbou jako odvirování, instalaci softwaru, návrh projektu zasíťování kanceláře, poradenství týkající se bezpečnosti a zálohování dat nebo údržbu 3D tiskáren aj.  

V případě, že firma řeší cash-flow a ráda by své výdaje rozložila do delšího časového období, může vybírat z celé řady zajímavých finančních služeb – např. prodloužená splatnost, nákup zboží na leasing nebo stále oblíbenější pronájem elektroniky Alza NEO. Skrze poslední zmíněnou si lze pronajmout nejen tradiční mobilní telefony nebo notebooky, ale např. i 3D tiskárny, výkonná PC, monitory a další zboží.

Školám pak Alza dokáže zprostředkovat a doporučit produkty vhodné speciálně do výuky – od edukačních pomůcek, přes sportovní vybavení, až po elektroniku a individuální konfigurace hardwaru. Standardem je rychlé dodání (až 95 % objednávek do druhého dne), instalace v místě či pomoc s administrativou, a to včetně veřejných zakázek či rámcových smluv na dodávky.

Podobné články

Mobilní aplikace mění pravidla hry - Češi přesouvají nákupy do telefonu

15. 8. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Datart)
Zkušenosti s online nákupem elektroniky a IT techniky dnes deklaruje zhruba 66 % Čechů. Mění se však způsob, jakým lidé k online nákupům přistupují. Zatímco dříve dominoval počítač, dnes více než polovina objednávek probíhá přes mobilní telefony, často přímo v aplikacích konkrétních prodejců. Nadále si však důležitost drží i kamenné prodejny. Čtěte více

Heureka upravuje model služby „Ověřeno zákazníky“

13. 8. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Heureka Group)
Skupina Heureka oznámila změny u své klíčové služby „Ověřeno zákazníky“, který vstoupí v platnost v září 2025 pro Česko a Slovensko. Zavedení nového, odstupňovaného modelu je strategickým rozhodnutím, jehož cílem je zajistit dlouhodobou udržitelnost této funkce. Čtěte více

České e-shopy využívají internetová tržiště ve velkém, tržby zde ale často nepřesáhnou ani 10 %

6. 8. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Seyfor)
Více než polovina českých a slovenských e-shopů prodává své zboží přes některý marketplace, který působí na lokálním trhu. A další se na to chystají. Jenže zkušenosti těch, kteří tuto cestu už vyzkoušeli, jsou velmi rozpačité. Čtěte více

Česká e-commerce ve druhém čtvrtletí vzrostla o 8 %, nejsilnějším měsícem byl červen

30. 7. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Heureka Group)
Po slabším dubnu zažila tuzemská e-commerce scéna v květnu oživení, které vyvrcholilo silným červnovým růstem. Ten byl poháněn především nákupy spojenými s příchodem letní sezóny a dovolených. Stabilní zůstává průměrná výše objednávky i vysoká míra spokojenosti zákazníků. Čtěte více