Alza.cz rozvíjí program pro firemní zákazníky

22. 11. 2019. (redaktor: František Doupal, zdroj: Alza.cz)
E-shop Alza.cz prohlubuje spolupráci s firemními zákazníky a veřejným sektorem. Vedle širokého sortimentu nabízí např. asistenci vlastního obchodníka, řešení na míru, rychlé dodání a flexibilní možnosti financování. Novinkou mezi doplňkovými službami je instalace softwaru na místě i na dálku.

Stále oblíbenější jsou u firem také poukazy na nákup na Alze jako dárek pro zaměstnance nebo pronájem elektroniky.

Ačkoliv je Alza známá především jako e-shop pro koncové zákazníky, význam B2B sektoru rok od roku roste – příjmy z něj už tvoří 30 % obratu firmy. Alze důvěřují společnosti jako Škoda, Otis, Vodafone, ale také státní správa, samospráva a školy od mateřských po vysoké. Právě pro základní školy prodejce spustil na podzim i speciální program zápůjček 3D tiskáren, který má u dětí podpořit zájem o technické obory. Akci do této chvíle využilo na 60 základních škol.

„Věříme, že dokážeme vyhovět jakýmkoliv požadavkům firem i veřejných institucí. S trochou nadsázky jim totiž umíme dodat produkty od úklidových prostředků, přes komfortní ergonomické židle, až po hi-tech vybavení jejich kanceláří. Náš B2B program navíc není vyhrazen pouze pro velké klienty, ale jsme schopni ušít nabídku na míru třeba i malému pekaři,“ uvedl ředitel vývoje byznysu Jaromír Řánek.

Mezi nejoblíbenější produkty pro firemní klientelu patří notebooky, monitory, mobilní telefony, domácí elektro, televize, audio-video nebo komponenty. Roste však i odběr kávovarů, kancelářských ergonomických křesel, tiskáren, spotřebního materiálu, hraček pro baby office koutky atd. Meziročně nejvíc rostly segmenty hračky (61 %), kancelářské potřeby (54 %) nebo nositelná elektronika (wearables) a bílá elektro – shodně 49 %. Při odběru většího množství produktů navíc mohou firmy získat množstevní slevu.

Na popularitě si získávají také poukazy na nákup na Alze jako dárek pro zaměstnance i obchodní partnery. Poslední dva roky této nabídky využily například firmy Škoda, T-Mobile, Slovak Telekom, Rodenstock, Tipsport nebo HBO Europe.

Další novinkou pro B2B segment jsou servisně-instalační služby online nebo
u zákazníka v kanceláři či pracovišti po celé ČR. Firemním zákazníkům vychází Alza vstříc a nově si mohou zakoupit nejen potřebné zařízení, ale i služby spojené se zprovozněním zařízení, jejich údržbou jako odvirování, instalaci softwaru, návrh projektu zasíťování kanceláře, poradenství týkající se bezpečnosti a zálohování dat nebo údržbu 3D tiskáren aj.  

V případě, že firma řeší cash-flow a ráda by své výdaje rozložila do delšího časového období, může vybírat z celé řady zajímavých finančních služeb – např. prodloužená splatnost, nákup zboží na leasing nebo stále oblíbenější pronájem elektroniky Alza NEO. Skrze poslední zmíněnou si lze pronajmout nejen tradiční mobilní telefony nebo notebooky, ale např. i 3D tiskárny, výkonná PC, monitory a další zboží.

Školám pak Alza dokáže zprostředkovat a doporučit produkty vhodné speciálně do výuky – od edukačních pomůcek, přes sportovní vybavení, až po elektroniku a individuální konfigurace hardwaru. Standardem je rychlé dodání (až 95 % objednávek do druhého dne), instalace v místě či pomoc s administrativou, a to včetně veřejných zakázek či rámcových smluv na dodávky.

Podobné články

Alza dosáhla za rok 2020 obratu 37 miliard korun

18. 2. 2021. (redaktor: František Doupal, zdroj: Alza.cz)
Díky 28% meziročnímu nárůstu tržeb Alza vloni zaznamenala nejrychlejší růst za posledních 10 let. Za rok 2020 e-shop zpracoval 15,8 milionů objednávek a počet unikátních zákazníků vzrostl na téměř pět milionů. Čtěte více

Zákazníci chyby neodpouštějí

12. 1. 2021. (redaktor: František Doupal, zdroj: SAS Institute)
Mezinárodní průzkum společnosti SAS na vzorku 10 tisíc zákazníků odhalil některé zajímavosti v chování při nákupu produktů a služeb během současné epidemie covid-19. Klíčová je při nárůstu digitálního nakupování zejména zákaznická zkušenost. Například třetina zákazníků (34 %) „skončí“ se svým obchodníkem hned po první negativní zkušenosti. Čtěte více

Vloni se v Česku na internetu prodalo zboží a služby za 196 miliard korun

8. 1. 2021. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
Internetové obchody zažily v roce 2020 podle očekávání rekordní rok. Podle Asociace pro elektronickou komerci (APEK) a nákupního rádce Heureka.cz dosáhly obraty e-shopů 196 miliard korun, což znamená meziroční růst 26 %. Podíl české e-commerce na maloobchodu v ČR přesáhl 16 %, což znamená skokový růst o přibližně tři procentní body. Čtěte více

Infografika: Koronavirus a nákupy on-line? 51 % Čechů nakoupilo zboží navíc

5. 1. 2021. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
Rok 2020 byl ve znamení on-line nákupů. Češi rekordně utráceli a e-commerce se na celém maloobchodě podílela z 16 %. Změny v běžném životě, které přinesl koronovirus a související omezení, ale znamenaly také potřebu pořídit si nové zboží, ať již šlo o více času stráveného doma, home office, distanční výuku či sportování. Čtěte více