Alza.cz rozvíjí program pro firemní zákazníky

22. 11. 2019. (redaktor: František Doupal, zdroj: Alza.cz)
E-shop Alza.cz prohlubuje spolupráci s firemními zákazníky a veřejným sektorem. Vedle širokého sortimentu nabízí např. asistenci vlastního obchodníka, řešení na míru, rychlé dodání a flexibilní možnosti financování. Novinkou mezi doplňkovými službami je instalace softwaru na místě i na dálku.

Stále oblíbenější jsou u firem také poukazy na nákup na Alze jako dárek pro zaměstnance nebo pronájem elektroniky.

Ačkoliv je Alza známá především jako e-shop pro koncové zákazníky, význam B2B sektoru rok od roku roste – příjmy z něj už tvoří 30 % obratu firmy. Alze důvěřují společnosti jako Škoda, Otis, Vodafone, ale také státní správa, samospráva a školy od mateřských po vysoké. Právě pro základní školy prodejce spustil na podzim i speciální program zápůjček 3D tiskáren, který má u dětí podpořit zájem o technické obory. Akci do této chvíle využilo na 60 základních škol.

„Věříme, že dokážeme vyhovět jakýmkoliv požadavkům firem i veřejných institucí. S trochou nadsázky jim totiž umíme dodat produkty od úklidových prostředků, přes komfortní ergonomické židle, až po hi-tech vybavení jejich kanceláří. Náš B2B program navíc není vyhrazen pouze pro velké klienty, ale jsme schopni ušít nabídku na míru třeba i malému pekaři,“ uvedl ředitel vývoje byznysu Jaromír Řánek.

Mezi nejoblíbenější produkty pro firemní klientelu patří notebooky, monitory, mobilní telefony, domácí elektro, televize, audio-video nebo komponenty. Roste však i odběr kávovarů, kancelářských ergonomických křesel, tiskáren, spotřebního materiálu, hraček pro baby office koutky atd. Meziročně nejvíc rostly segmenty hračky (61 %), kancelářské potřeby (54 %) nebo nositelná elektronika (wearables) a bílá elektro – shodně 49 %. Při odběru většího množství produktů navíc mohou firmy získat množstevní slevu.

Na popularitě si získávají také poukazy na nákup na Alze jako dárek pro zaměstnance i obchodní partnery. Poslední dva roky této nabídky využily například firmy Škoda, T-Mobile, Slovak Telekom, Rodenstock, Tipsport nebo HBO Europe.

Další novinkou pro B2B segment jsou servisně-instalační služby online nebo
u zákazníka v kanceláři či pracovišti po celé ČR. Firemním zákazníkům vychází Alza vstříc a nově si mohou zakoupit nejen potřebné zařízení, ale i služby spojené se zprovozněním zařízení, jejich údržbou jako odvirování, instalaci softwaru, návrh projektu zasíťování kanceláře, poradenství týkající se bezpečnosti a zálohování dat nebo údržbu 3D tiskáren aj.  

V případě, že firma řeší cash-flow a ráda by své výdaje rozložila do delšího časového období, může vybírat z celé řady zajímavých finančních služeb – např. prodloužená splatnost, nákup zboží na leasing nebo stále oblíbenější pronájem elektroniky Alza NEO. Skrze poslední zmíněnou si lze pronajmout nejen tradiční mobilní telefony nebo notebooky, ale např. i 3D tiskárny, výkonná PC, monitory a další zboží.

Školám pak Alza dokáže zprostředkovat a doporučit produkty vhodné speciálně do výuky – od edukačních pomůcek, přes sportovní vybavení, až po elektroniku a individuální konfigurace hardwaru. Standardem je rychlé dodání (až 95 % objednávek do druhého dne), instalace v místě či pomoc s administrativou, a to včetně veřejných zakázek či rámcových smluv na dodávky.

Podobné články

DPD a GLS si v Česku vzájemně otevírají sítě svých výdejních boxů

22. 10. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: DPD)
Společnosti DPD a GLS se domluvily na sdílení svých sítí zhruba 2 100 výdejních boxů. Zákazníkům obou společností tak přibyde mnohem více možností, kde si své balíčky mohou vyzvedávat 24 hodin denně, 7 dní v týdnu. Jde o první spolupráci tohoto typu na českém trhu – dosavadní doručování do partnerských sítí probíhá vždy jednostranně. Čtěte více

Zásilkovna už má v Česku 6 000 Z-BOXů. Ten jubilejní spustila ve Vsetíně

15. 10. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Packeta)
Zásilkovna, logistická technologická firma ze skupiny Packeta, dosáhla významného milníku. V České republice provozuje už 6 000 výdejních boxů a má tak zdaleka nejširší a nejhustší síť v zemi. Jubilejní Z-BOX začal fungovat ve Vsetíně. Od instalace prvního boxu uplynulo pět let a tato metoda doručování se stala nejrozšířenějším způsobem vyzvedávání zásilek. Čtěte více

Reagovat na zákaznický e-mail trvá e-shopům v průměru přes 21 hodin

14. 10. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Zebra systems)
Podle zjištění společnosti GFI Software čekají zákazníci na odpověď na svůj e-mailový dotaz směřovaný na e-shop v průměru 21,5 hodiny. Kromě pomalé reakce na zákaznické dotazy navíc řeší většina dnešních e-shopů nedostatečnou kvalitu odpovědí a nesprávně nastavené priority, čímž přicházejí o nemalé peníze. Čtěte více

Jak umělá inteligence změní nakupování a celou e-commerce?

25. 9. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: ASPEN.PR )
Ve světě online nakupování se rodí proměna, kterou lze přirovnat k posunu od psacích strojů k počítači. Umělá inteligence (AI) má potenciál změnit samotnou podstatu, jak lidé nakupují, jak značky soutěží a jak budou fungovat e-shopy budoucnosti. Čtěte více