Alza se stahuje z Heureky

23. 5. 2016. (redaktor: František Doupal, zdroj: Alza.cz, Heureka)
Největší český e-shop, Alza.cz, se stahuje z cenového vyhledávače Heureka. Důvod? Heureka, která spolu s e-shopem Mall.cz aktuálně přechází pod skupinu Rockaway, která mimo jiné vlastní i CZC.CZ, již údajně není nezávislá. Alza místo toho plánuje investovat do zkvalitňování a zefektivňování vlastních služeb a procesů. Odchod zvažují i další e-shopy.

Alza po dlouhém zvažování ukončuje svou přítomnost na srovnávači Heureka. Tomuto kroku předcházely pečlivé analýzy přínosů, které srovnávač přinášel nejen Alze, ale především jejím zákazníkům. „V první řadě je třeba říci, že Heureka již není nezávislým cenovým srovnávačem, usnadňující zákazníkům správnou volbu. V současné době jde o placené služby, proto již z podstaty nelze hovořit o „nezávislém srovnání,“ uvedl Karel Kučera, marketingový ředitel Alzy.

„Po zhodnocení přínosů pro Alzu a na základě preferencí našich zákazníků, jsme se rozhodli více investovat do zkvalitňování vlastních služeb a zefektivňování našich procesů, než platit za přítomnost na tomto srovnávači,“ dodal Kučera.

Rozhodnutí Alzy urychlily i nedávné aktivity skupiny Rockaway, která Heureku vlastní. „Poslední dobou jsme svědky postupného spojování doposud nezávislých subjektů v českém internetovém obchodování. Je nezpochybnitelné, že cílem skupiny Rockaway je maximalizace zisku a tím, že Heureka do této skupiny patří, nelze již věřit v její nezávislost. Kdybychom nevystoupili z Heureky, podíleli bychom se na jednání, které má v konečném důsledku negativní dopad na naše zákazníky,“ doplnil Kučera.

Detaily uvádí Alza na stránce www.bezheureky.cz.

Odchod aktuálně zvažují i další subjekty, mimo jiné e-shopy společnosti HP Tronic. Odchod již potvrdil také obchod SpokojenyPes.cz.

Akvizici, na jejímž základě se stane Heureka.cz (stejně jako Heureka.sk) majetkem skupiny Rockaway, již schválil Úřad pro ochranu hospodářské soutěže.

Povolení antimonopolního úřadu bylo vydáno spolu se závazky, které se vztahují k službě Ověřeno zákazníky a začlenění Heureky do skupiny Rockaway: „Heureka bude fungovat jako nezávislý subjekt a nebude propojena s e-shopy z naší skupiny, tak jak jsme plánovali od samého začátku. V rámci služby Ověřeno zákazníky bude Heureka i nadále dbát na ochranu dat a dalších údajů, jak má už dnes zaneseno v Kodexu používání dat,” řekla Michaela Papežová, tisková mluvčí skupiny Rockaway. „I když řízení trvalo delší dobu, než jsme předpokládali, oceňujeme, že se Úřad podrobně zabýval všemi připomínkami, díky čemuž v budoucnu nevznikne prostor pro jakékoliv pochybnosti o nezávislosti Heureky,“ doplnila Papežová a uzavřela: „Naší hlavní motivací jako nových vlastníků bude, aby Heureka i nadále poskytovala transparentní a zákaznicky orientované služby, to je naše priorita.”

„S novými majiteli jsme za jedno v tom, že klíčové jsou pro nás dobré vztahy s obchodními partnery a i nadále budeme poskytovat stejné služby všem bez ohledu na naší majetkovou strukturu. V Rockaway vidíme silného partnera s výbornou znalostí lokálního trhu a e-commerce byznysu, který právě díky tomu bude správně vnímat naši strategii a podpoří nás v dodávání skvělých zákaznických služeb,“ řekl Tomáš Braverman a pokračuje: „Rád se s e-shopy potkám osobně a povedu otevřenou diskuzi o našem fungování. Přiznám se, že neopodstatněnému napadání naší nezávislosti opravdu nerozumím.“

Podobné články

Češi si pro zboží z e-shopu rádi dojdou, dopravu zdarma by chtěli při nákupu nad 1 000 korun

10. 5. 2019. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
Dodání zboží zákazníkovi. Základní, ale zároveň jeden z nejnáročnějších úkolů pro e-shopy dneška. Rychlost i kvalita doručení balíčku hrají významnou roli v budoucím návratu nakupujícího do internetového obchodu. Nejen těmto tématům se věnuje právě vydaná Studie dopravních služeb, kterou připravila Asociace pro elektronickou komerci (APEK). Čtěte více

Za téměř 90 % všech online nákupů stojí třetina nejčastěji nakupujících zákazníků

26. 4. 2019. (redaktor: František Doupal, zdroj: DPD)
Podle každoročního průzkumu přepravní společnosti DPD je tuzemská e-commerce závislá na třetině (34 %) svých zákazníků. Tito tzv. heavy buyers uskutečnili 87 % všech nákupů na internetu. Čtěte více

O nákupu v e-shopu rozhoduje skladová dostupnost v kombinaci s cenou

24. 4. 2019. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
Asociace pro elektronickou komerci (APEK) vydala studii mapující očekávání a návyky zákazníků, kteří nakupují online. Studie je založená na rozsáhlém výzkumu zákazníků a připravila ji digitální agentura Sherpas. Oproti obecnému pocitu na trhu studie přichází například s překvapivým zjištěním, že české kořeny e-shopu, nebo dostupnost kamenného obchodu v rozhodovacím procesu klienta prakticky nehrají roli. Čtěte více

Vánoce vrátily množství marketingových sdělení do stavu před GDPR

29. 3. 2019. (redaktor: František Doupal, zdroj: SmartEmailing)
Podle některých znamenalo datum 25. května 2018, tedy nástup GDPR, konec e-mail marketingu. Aktuální čísla ale ukazují, že nové nařízení mělo vliv zejména na čistotu databází, na něž komerční sdělení obchodníci posílají. Množství odesílaných e-mailů je přitom po deseti měsících jeho platnosti již zpět na loňské úrovni. Čtěte více