Alza se stahuje z Heureky

23. 5. 2016. (redaktor: František Doupal, zdroj: Alza.cz, Heureka)
Největší český e-shop, Alza.cz, se stahuje z cenového vyhledávače Heureka. Důvod? Heureka, která spolu s e-shopem Mall.cz aktuálně přechází pod skupinu Rockaway, která mimo jiné vlastní i CZC.CZ, již údajně není nezávislá. Alza místo toho plánuje investovat do zkvalitňování a zefektivňování vlastních služeb a procesů. Odchod zvažují i další e-shopy.

Alza po dlouhém zvažování ukončuje svou přítomnost na srovnávači Heureka. Tomuto kroku předcházely pečlivé analýzy přínosů, které srovnávač přinášel nejen Alze, ale především jejím zákazníkům. „V první řadě je třeba říci, že Heureka již není nezávislým cenovým srovnávačem, usnadňující zákazníkům správnou volbu. V současné době jde o placené služby, proto již z podstaty nelze hovořit o „nezávislém srovnání,“ uvedl Karel Kučera, marketingový ředitel Alzy.

„Po zhodnocení přínosů pro Alzu a na základě preferencí našich zákazníků, jsme se rozhodli více investovat do zkvalitňování vlastních služeb a zefektivňování našich procesů, než platit za přítomnost na tomto srovnávači,“ dodal Kučera.

Rozhodnutí Alzy urychlily i nedávné aktivity skupiny Rockaway, která Heureku vlastní. „Poslední dobou jsme svědky postupného spojování doposud nezávislých subjektů v českém internetovém obchodování. Je nezpochybnitelné, že cílem skupiny Rockaway je maximalizace zisku a tím, že Heureka do této skupiny patří, nelze již věřit v její nezávislost. Kdybychom nevystoupili z Heureky, podíleli bychom se na jednání, které má v konečném důsledku negativní dopad na naše zákazníky,“ doplnil Kučera.

Detaily uvádí Alza na stránce www.bezheureky.cz.

Odchod aktuálně zvažují i další subjekty, mimo jiné e-shopy společnosti HP Tronic. Odchod již potvrdil také obchod SpokojenyPes.cz.

Akvizici, na jejímž základě se stane Heureka.cz (stejně jako Heureka.sk) majetkem skupiny Rockaway, již schválil Úřad pro ochranu hospodářské soutěže.

Povolení antimonopolního úřadu bylo vydáno spolu se závazky, které se vztahují k službě Ověřeno zákazníky a začlenění Heureky do skupiny Rockaway: „Heureka bude fungovat jako nezávislý subjekt a nebude propojena s e-shopy z naší skupiny, tak jak jsme plánovali od samého začátku. V rámci služby Ověřeno zákazníky bude Heureka i nadále dbát na ochranu dat a dalších údajů, jak má už dnes zaneseno v Kodexu používání dat,” řekla Michaela Papežová, tisková mluvčí skupiny Rockaway. „I když řízení trvalo delší dobu, než jsme předpokládali, oceňujeme, že se Úřad podrobně zabýval všemi připomínkami, díky čemuž v budoucnu nevznikne prostor pro jakékoliv pochybnosti o nezávislosti Heureky,“ doplnila Papežová a uzavřela: „Naší hlavní motivací jako nových vlastníků bude, aby Heureka i nadále poskytovala transparentní a zákaznicky orientované služby, to je naše priorita.”

„S novými majiteli jsme za jedno v tom, že klíčové jsou pro nás dobré vztahy s obchodními partnery a i nadále budeme poskytovat stejné služby všem bez ohledu na naší majetkovou strukturu. V Rockaway vidíme silného partnera s výbornou znalostí lokálního trhu a e-commerce byznysu, který právě díky tomu bude správně vnímat naši strategii a podpoří nás v dodávání skvělých zákaznických služeb,“ řekl Tomáš Braverman a pokračuje: „Rád se s e-shopy potkám osobně a povedu otevřenou diskuzi o našem fungování. Přiznám se, že neopodstatněnému napadání naší nezávislosti opravdu nerozumím.“

Podobné články

Reagovat na zákaznický e-mail trvá e-shopům v průměru přes 21 hodin

14. 10. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Zebra systems)
Podle zjištění společnosti GFI Software čekají zákazníci na odpověď na svůj e-mailový dotaz směřovaný na e-shop v průměru 21,5 hodiny. Kromě pomalé reakce na zákaznické dotazy navíc řeší většina dnešních e-shopů nedostatečnou kvalitu odpovědí a nesprávně nastavené priority, čímž přicházejí o nemalé peníze. Čtěte více

Jak umělá inteligence změní nakupování a celou e-commerce?

25. 9. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: ASPEN.PR )
Ve světě online nakupování se rodí proměna, kterou lze přirovnat k posunu od psacích strojů k počítači. Umělá inteligence (AI) má potenciál změnit samotnou podstatu, jak lidé nakupují, jak značky soutěží a jak budou fungovat e-shopy budoucnosti. Čtěte více

Čeští a slovenští e-shopaři tápou v datech a cenotvorbě

24. 9. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Seyfor)
Více než polovina e-shopařů v Česku a na Slovensku přiznává problémy při práci s daty nebo nastavením cenové strategie a 49 % velkých e-shopů se potýká s tvorbou pokročilých reportů. Průzkum společnosti Seyfor dále naznačuje, že ani zavedený ERP systém není zárukou efektivního rozhodování, pokud s ním e-shop neumí správně pracovat. Čtěte více

České e-commerce se daří, průměrná měsíční útrata na zákazníka v e-shopech opět rostla

16. 9. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
Jak ukázal pravidelný měsíční výzkum Asociace pro elektronickou komerci (APEK) mezi spotřebiteli, chuť Čechů nakupovat na internetu stále roste. Průměrná měsíční útrata jednoho on-line nakupujícího dosáhla téměř 5 000 korun, což je o necelých 300 více než v roce 2024. Nejvíce přitom utráceli spotřebitelé v kategorii 25 – 34 let. Čtěte více