Alza se stahuje z Heureky

23. 5. 2016. (redaktor: František Doupal, zdroj: Alza.cz, Heureka)
Největší český e-shop, Alza.cz, se stahuje z cenového vyhledávače Heureka. Důvod? Heureka, která spolu s e-shopem Mall.cz aktuálně přechází pod skupinu Rockaway, která mimo jiné vlastní i CZC.CZ, již údajně není nezávislá. Alza místo toho plánuje investovat do zkvalitňování a zefektivňování vlastních služeb a procesů. Odchod zvažují i další e-shopy.

Alza po dlouhém zvažování ukončuje svou přítomnost na srovnávači Heureka. Tomuto kroku předcházely pečlivé analýzy přínosů, které srovnávač přinášel nejen Alze, ale především jejím zákazníkům. „V první řadě je třeba říci, že Heureka již není nezávislým cenovým srovnávačem, usnadňující zákazníkům správnou volbu. V současné době jde o placené služby, proto již z podstaty nelze hovořit o „nezávislém srovnání,“ uvedl Karel Kučera, marketingový ředitel Alzy.

„Po zhodnocení přínosů pro Alzu a na základě preferencí našich zákazníků, jsme se rozhodli více investovat do zkvalitňování vlastních služeb a zefektivňování našich procesů, než platit za přítomnost na tomto srovnávači,“ dodal Kučera.

Rozhodnutí Alzy urychlily i nedávné aktivity skupiny Rockaway, která Heureku vlastní. „Poslední dobou jsme svědky postupného spojování doposud nezávislých subjektů v českém internetovém obchodování. Je nezpochybnitelné, že cílem skupiny Rockaway je maximalizace zisku a tím, že Heureka do této skupiny patří, nelze již věřit v její nezávislost. Kdybychom nevystoupili z Heureky, podíleli bychom se na jednání, které má v konečném důsledku negativní dopad na naše zákazníky,“ doplnil Kučera.

Detaily uvádí Alza na stránce www.bezheureky.cz.

Odchod aktuálně zvažují i další subjekty, mimo jiné e-shopy společnosti HP Tronic. Odchod již potvrdil také obchod SpokojenyPes.cz.

Akvizici, na jejímž základě se stane Heureka.cz (stejně jako Heureka.sk) majetkem skupiny Rockaway, již schválil Úřad pro ochranu hospodářské soutěže.

Povolení antimonopolního úřadu bylo vydáno spolu se závazky, které se vztahují k službě Ověřeno zákazníky a začlenění Heureky do skupiny Rockaway: „Heureka bude fungovat jako nezávislý subjekt a nebude propojena s e-shopy z naší skupiny, tak jak jsme plánovali od samého začátku. V rámci služby Ověřeno zákazníky bude Heureka i nadále dbát na ochranu dat a dalších údajů, jak má už dnes zaneseno v Kodexu používání dat,” řekla Michaela Papežová, tisková mluvčí skupiny Rockaway. „I když řízení trvalo delší dobu, než jsme předpokládali, oceňujeme, že se Úřad podrobně zabýval všemi připomínkami, díky čemuž v budoucnu nevznikne prostor pro jakékoliv pochybnosti o nezávislosti Heureky,“ doplnila Papežová a uzavřela: „Naší hlavní motivací jako nových vlastníků bude, aby Heureka i nadále poskytovala transparentní a zákaznicky orientované služby, to je naše priorita.”

„S novými majiteli jsme za jedno v tom, že klíčové jsou pro nás dobré vztahy s obchodními partnery a i nadále budeme poskytovat stejné služby všem bez ohledu na naší majetkovou strukturu. V Rockaway vidíme silného partnera s výbornou znalostí lokálního trhu a e-commerce byznysu, který právě díky tomu bude správně vnímat naši strategii a podpoří nás v dodávání skvělých zákaznických služeb,“ řekl Tomáš Braverman a pokračuje: „Rád se s e-shopy potkám osobně a povedu otevřenou diskuzi o našem fungování. Přiznám se, že neopodstatněnému napadání naší nezávislosti opravdu nerozumím.“

Podobné články

Češi v dubnu utratili za zboží na e-shopech výrazně více než v předchozích měsících

16. 5. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
Jak vyplynulo z pravidelného měsíčního výzkumu Asociace pro elektronickou komerci (APEK), utratili Češi nakupující v internetových obchodech za zboží v průměru 4 714 Kč. To je přibližně o sedm set korun více, než tomu bylo v předchozích měsících prvního čtvrtletí. Oproti březnu se zvýšila také průměrná on-line útrata za služby, která dosáhla 6 111 Kč. Čtěte více

Český zákazník začíná být opět loajální, o to složitější ale je si jeho důvěru získat

2. 5. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Skip Pay)
Česká e-commerce se po dvou letech červených čísel opět nadechuje. Zákazníci ovšem byli nuceni přizpůsobit zdivočelé inflaci své rozpočty a nákupní zvyklosti – a řadu nových návyků si uchovají i letos, i když očekávají reálný růst mezd. Čtěte více

Úspěšný prodejce potřebuje propojenou komunikační síť

19. 4. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Konecta )
Digitální technologie transformovaly způsob, jakým zákazníci interagují s prodejci. Studie odhalují, že většina klientů dnes při nákupu využije hned několik online i offline komunikačních kanálů. To zvyšuje tlak na prodejce, kteří jsou nuceni poskytovat plynulé a konzistentní služby napříč všemi platformami. V ten moment přichází na scénu strategie omnichannel. Čtěte více

Česká e-commerce zakončila první kvartál roku se 4% růstem

18. 4. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Heureka Group)
První čtvrtletí roku 2024 přineslo pokračující vzestup v oblasti e-commerce. Podle dat společnosti Heureka Group se po úspěšném závěru předchozího roku podařilo udržet pozitivní trend a první kvartál roku skončil s celkovým růstem tržeb o 4 % ve srovnání s předchozím rokem. Mírně se také zvýšila průměrná hodnota objednávky na 1 512 Kč. Čtěte více