Alza se stahuje z Heureky

23. 5. 2016. (redaktor: František Doupal, zdroj: Alza.cz, Heureka)
Největší český e-shop, Alza.cz, se stahuje z cenového vyhledávače Heureka. Důvod? Heureka, která spolu s e-shopem Mall.cz aktuálně přechází pod skupinu Rockaway, která mimo jiné vlastní i CZC.CZ, již údajně není nezávislá. Alza místo toho plánuje investovat do zkvalitňování a zefektivňování vlastních služeb a procesů. Odchod zvažují i další e-shopy.

Alza po dlouhém zvažování ukončuje svou přítomnost na srovnávači Heureka. Tomuto kroku předcházely pečlivé analýzy přínosů, které srovnávač přinášel nejen Alze, ale především jejím zákazníkům. „V první řadě je třeba říci, že Heureka již není nezávislým cenovým srovnávačem, usnadňující zákazníkům správnou volbu. V současné době jde o placené služby, proto již z podstaty nelze hovořit o „nezávislém srovnání,“ uvedl Karel Kučera, marketingový ředitel Alzy.

„Po zhodnocení přínosů pro Alzu a na základě preferencí našich zákazníků, jsme se rozhodli více investovat do zkvalitňování vlastních služeb a zefektivňování našich procesů, než platit za přítomnost na tomto srovnávači,“ dodal Kučera.

Rozhodnutí Alzy urychlily i nedávné aktivity skupiny Rockaway, která Heureku vlastní. „Poslední dobou jsme svědky postupného spojování doposud nezávislých subjektů v českém internetovém obchodování. Je nezpochybnitelné, že cílem skupiny Rockaway je maximalizace zisku a tím, že Heureka do této skupiny patří, nelze již věřit v její nezávislost. Kdybychom nevystoupili z Heureky, podíleli bychom se na jednání, které má v konečném důsledku negativní dopad na naše zákazníky,“ doplnil Kučera.

Detaily uvádí Alza na stránce www.bezheureky.cz.

Odchod aktuálně zvažují i další subjekty, mimo jiné e-shopy společnosti HP Tronic. Odchod již potvrdil také obchod SpokojenyPes.cz.

Akvizici, na jejímž základě se stane Heureka.cz (stejně jako Heureka.sk) majetkem skupiny Rockaway, již schválil Úřad pro ochranu hospodářské soutěže.

Povolení antimonopolního úřadu bylo vydáno spolu se závazky, které se vztahují k službě Ověřeno zákazníky a začlenění Heureky do skupiny Rockaway: „Heureka bude fungovat jako nezávislý subjekt a nebude propojena s e-shopy z naší skupiny, tak jak jsme plánovali od samého začátku. V rámci služby Ověřeno zákazníky bude Heureka i nadále dbát na ochranu dat a dalších údajů, jak má už dnes zaneseno v Kodexu používání dat,” řekla Michaela Papežová, tisková mluvčí skupiny Rockaway. „I když řízení trvalo delší dobu, než jsme předpokládali, oceňujeme, že se Úřad podrobně zabýval všemi připomínkami, díky čemuž v budoucnu nevznikne prostor pro jakékoliv pochybnosti o nezávislosti Heureky,“ doplnila Papežová a uzavřela: „Naší hlavní motivací jako nových vlastníků bude, aby Heureka i nadále poskytovala transparentní a zákaznicky orientované služby, to je naše priorita.”

„S novými majiteli jsme za jedno v tom, že klíčové jsou pro nás dobré vztahy s obchodními partnery a i nadále budeme poskytovat stejné služby všem bez ohledu na naší majetkovou strukturu. V Rockaway vidíme silného partnera s výbornou znalostí lokálního trhu a e-commerce byznysu, který právě díky tomu bude správně vnímat naši strategii a podpoří nás v dodávání skvělých zákaznických služeb,“ řekl Tomáš Braverman a pokračuje: „Rád se s e-shopy potkám osobně a povedu otevřenou diskuzi o našem fungování. Přiznám se, že neopodstatněnému napadání naší nezávislosti opravdu nerozumím.“

Podobné články

Mobilní aplikace mění pravidla hry - Češi přesouvají nákupy do telefonu

15. 8. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Datart)
Zkušenosti s online nákupem elektroniky a IT techniky dnes deklaruje zhruba 66 % Čechů. Mění se však způsob, jakým lidé k online nákupům přistupují. Zatímco dříve dominoval počítač, dnes více než polovina objednávek probíhá přes mobilní telefony, často přímo v aplikacích konkrétních prodejců. Nadále si však důležitost drží i kamenné prodejny. Čtěte více

Heureka upravuje model služby „Ověřeno zákazníky“

13. 8. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Heureka Group)
Skupina Heureka oznámila změny u své klíčové služby „Ověřeno zákazníky“, který vstoupí v platnost v září 2025 pro Česko a Slovensko. Zavedení nového, odstupňovaného modelu je strategickým rozhodnutím, jehož cílem je zajistit dlouhodobou udržitelnost této funkce. Čtěte více

České e-shopy využívají internetová tržiště ve velkém, tržby zde ale často nepřesáhnou ani 10 %

6. 8. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Seyfor)
Více než polovina českých a slovenských e-shopů prodává své zboží přes některý marketplace, který působí na lokálním trhu. A další se na to chystají. Jenže zkušenosti těch, kteří tuto cestu už vyzkoušeli, jsou velmi rozpačité. Čtěte více

Česká e-commerce ve druhém čtvrtletí vzrostla o 8 %, nejsilnějším měsícem byl červen

30. 7. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Heureka Group)
Po slabším dubnu zažila tuzemská e-commerce scéna v květnu oživení, které vyvrcholilo silným červnovým růstem. Ten byl poháněn především nákupy spojenými s příchodem letní sezóny a dovolených. Stabilní zůstává průměrná výše objednávky i vysoká míra spokojenosti zákazníků. Čtěte více