Alza dosáhla za rok 2020 obratu 37 miliard korun

18. 2. 2021. (redaktor: František Doupal, zdroj: Alza.cz)
Díky 28% meziročnímu nárůstu tržeb Alza vloni zaznamenala nejrychlejší růst za posledních 10 let. Za rok 2020 e-shop zpracoval 15,8 milionů objednávek a počet unikátních zákazníků vzrostl na téměř pět milionů.

„O tom, že nám zákazníci v náročných časech věřili, svědčí růst ve všech zemích, kde působíme. V ČR jsme rostli o 23 %, na Slovensku to bylo 36 % a v Maďarsku 27 %. Obrovský úspěch jsme zaznamenali v Rakousku a Německu, kde jsme vyrostli o 250, resp. 236 %,“ uvedl Tomáš Havryluk, místopředseda představenstva Alza.cz.

Kromě expanze investovala Alza do rozvoje svých služeb a nabízeného portfolia. „Zaměřili jsme se na naše privátní značky např. sportovní vybavení Campgo či Stormred, ořechy Bery Jones nebo příslušenství k mobilním telefonům AlzaGuard a produkty AlzaPower či ekologickou drogerii AlzaEco,“ okomentoval rostoucí šíři sortimentu Petr Bena, místopředseda představenstva Alza.cz a dodal: „Také obrat programu Alza Dropshipment meziročně vzrostl o 220 %, i díky zapojení nových velkých partnerů jako například prodejce módy Zoot nebo Alkohol.cz. Zároveň jsme spustili program Alza Partner pro prodej dárkových poukazů třetích stran či program Sdílej a ušetři pro skupinové nakupování.“

Zásadním se během pandemie ukázalo rozhodnutí intenzivně budovat síť samoobslužných výdejních AlzaBoxů, které umožňují jedno z nejbezpečnějších vyzvednutí objednávek. E-shop během roku jejich počet více než ztrojnásobil na 700. „Rychlost a současně bezpečnost doručení se stala jednou z hlavních potřeb zákazníků. Proto jsme rozšířili služby AlzaExpresu na 11 měst v Česku, západní Slovensko a Budapešť a spolupráci s Liftagem do 20 měst. S ním jsme vloni rozvezli přes 100 tisíc objednávek,“ zdůraznil Tomáš Havryluk.

V roce 2020 pokořilo 15 specializovaných segmentů miliardovou hranici. „Mezi nové miliardové speciálky se zařadily beauty a drogerie, hobby a zahrada, hračky, nositelná elektronika, služby, sport a tiskárny a spotřební materiál. Alza se tak stala opravdovým širokosortimentním prodejcem zboží a služeb,“ uvedl Jan Sadílek, ředitel marketingu v Alza.cz. Mobilní telefony přesáhly obrat čtyř miliard, těsně pod touto metou skončily notebooky, domácí elektro a příslušenství pro IT a mobilní telefony. „Rekordním dnem pro nás byl 14. prosinec s tržbami 292,5 milionu korun a 119 715 objednávkami. To představuje v průměru 1,39 objednávky za sekundu,“ doplnil Sadílek.

Změny v chování zákazníků se projevily v preferenci bezhotovostních platebních metod. Téměř 70 % všech plateb bylo provedeno platební kartou. Na úkor dříve velmi oblíbené platby dobírkou nebo v hotovosti při převzetí zboží se zvýšil podíl online plateb kartou na 46 %. U dodavatelů zase díky možnosti rychleji financovat jejich pohledávky vzrostlo meziročně využití služby Alza Invoice Financing o více než 440 %.

Podobné články

Češi zůstanou u online nákupů, chtějí ale podpořit i kamenné prodejny

14. 4. 2021. (redaktor: František Doupal, zdroj: GLS)
Každý druhý Čech chce podle průzkumu provedeného pro firmu GLS po skončení pandemie nakupovat online i v kamenných prodejnách. Výhradně u online nákupů zůstane 15 % dotázaných. Čtvrtina Čechů bude více nakupovat v kamenných prodejnách, aby je podpořila. Češi ale budou zároveň více šetřit. Čtěte více

Češi vloni na Vánoce nakupovali dříve a vraceli méně zboží

8. 4. 2021. (redaktor: František Doupal, zdroj: Retino)
Podle analýzy dat české společnosti Retino, která provozuje platformu pro reklamace a vracení zboží zakoupeného přes e-shopy, začali vloni zákazníci v ČR elektronicky nakupovat na Vánoce už koncem září. A po Vánocích vraceli méně zboží. Čtěte více

E-shopy přechod na „přísnější“ online platby zvládají úspěšně

1. 4. 2021. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
Od ledna letošního roku platí upravená pravidla pro platby, které zákazníci provádí prostřednictvím internetu. Silné ověření klienta, které bylo do české legislativy transponováno ze směrnice známé pod zkratkou PSD2. Tím, jak se e-shopy s novou situací vypořádaly, se zabýval průzkum Asociace pro elektronickou komerci (APEK). Čtěte více

Infografika: Jak pandemie (z)mění nákupní chování Čechů?

15. 3. 2021. (redaktor: František Doupal, zdroj: GLS)
Každý třetí dotázaný (33 %) plánuje po skončení pandemie více šetřit, vyplývá z letošního průzkumu společnosti GLS provedeného agenturou Ipsos na vzorku 1 050 respondentů. Úspory v uplynulém roce klesly 30 % Čechů. Vůbec nejvíce koronavirová pandemie finančně zasáhla lidi s nižším vzděláním (44 %), kteří mnohdy nemohou pracovat z domova. Čtěte více