Z-BOXy od Zásilkovny jsou nově v obchodech Žabka, dostupné i o svátcích

26. 6. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Packeta)
Nakoupit si pečivo a rovnou vyzvednout balíček? Ano. Zásilkovna a Žabka propojují své služby a přinášejí zákazníkům pohodlí 21. století – výdejní Z-BOX uvnitř prodejny. A to i ve svátky nebo pozdě večer.

Zásilkovna navázala spolupráci s maloobchodní sítí Žabka. Zákazníci tak mohou nově využívat výdejní Z-BOXy přímo uvnitř vybraných prodejen. Aktuálně jsou Z-BOXy instalovány ve 12 obchodech Žabka a další desítky míst napříč republikou jsou v přípravě. Instalace probíhá jak do stávajících obchodů, tak při rekonstrukcích do nově vizualizovaných provozoven, například v pražské Letohradské ulici. Vždy tam, kde dává box smysl z pohledu prostoru i potřeby zákazníků.

„Naše prodejny rozšiřujeme o služby, které lidem v okolí opravdu zjednodušují život. Výdejní box Zásilkovny uvnitř prodejny umožňuje zákazníkům vyzvednout si zásilku pohodlně a v suchu – klidně během nákupu. A to i ve dnech, kdy jsou ostatní obchody zavřené,“ řekl Radim Lunda, generální manažer obchodní sítě Žabka. Ta má obvyklou otevírací dobu od 6:00 do 23:00, což z ní dělá ideálního partnera pro výdej zásilek. Navíc má otevřeno i během velkých státních svátků, kdy má většina obchodů zavřeno.

„Lidé v Česku si v květnu nechali poslat do Z-BOXů skoro dvakrát více zásilek než ve stejném měsíci loni. Boxy jsou populární a naším cílem je být zákazníkům co nejblíž. Díky spolupráci se Žabkou si mohou zásilku vyzvednout pohodlně, bez front a ve chvíli, kdy se jim to opravdu hodí. Třeba cestou z práce nebo při nákupu,“ doplnil Erich Čomor, generální ředitel skupina Packeta, kam patří i Zásilkovna.

Podle květnového výzkumu společnosti Nielsen Admosphere si doručení do výdejních boxů při online nákupech volí 72 % Čechů. Nejvíce oceňují jejich časovou flexibilitu a ekologičnost. Celých 90 % lidí by nesouhlasilo se zrušením boxu v jejich lokalitě, ukázal také výzkum.

Díky tomu, že jsou boxy nonstop (v případě obchodů Žabka po velkou část dne) dostupné, minimalizují neúspěšné doručení zásilek, což znamená i méně dodávek na silnicích a menší dopravní ruch i zácpy. Kurýři také doručí více zásilek najednou a díky efektivnějším trasám i kratšímu čekání dodávek se zapnutým motorem klesají emise CO2 oproti doručení ke dveřím minimálně o 30 %. V současnosti provozuje Zásilkovna v Česku 5 500 Z-BOXů. Žabka má aktuálně v Česku 114 prodejen.

Podobné články

Jak umělá inteligence změní nakupování a celou e-commerce?

25. 9. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: ASPEN.PR )
Ve světě online nakupování se rodí proměna, kterou lze přirovnat k posunu od psacích strojů k počítači. Umělá inteligence (AI) má potenciál změnit samotnou podstatu, jak lidé nakupují, jak značky soutěží a jak budou fungovat e-shopy budoucnosti. Čtěte více

Čeští a slovenští e-shopaři tápou v datech a cenotvorbě

24. 9. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Seyfor)
Více než polovina e-shopařů v Česku a na Slovensku přiznává problémy při práci s daty nebo nastavením cenové strategie a 49 % velkých e-shopů se potýká s tvorbou pokročilých reportů. Průzkum společnosti Seyfor dále naznačuje, že ani zavedený ERP systém není zárukou efektivního rozhodování, pokud s ním e-shop neumí správně pracovat. Čtěte více

České e-commerce se daří, průměrná měsíční útrata na zákazníka v e-shopech opět rostla

16. 9. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
Jak ukázal pravidelný měsíční výzkum Asociace pro elektronickou komerci (APEK) mezi spotřebiteli, chuť Čechů nakupovat na internetu stále roste. Průměrná měsíční útrata jednoho on-line nakupujícího dosáhla téměř 5 000 korun, což je o necelých 300 více než v roce 2024. Nejvíce přitom utráceli spotřebitelé v kategorii 25 – 34 let. Čtěte více

Skip Pay se na Slovensku integroval do platebních bran GoPay a Comgate

15. 9. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Skip Pay)
Skip Pay, fintech ČSOB, na Slovensku potvrzuje, že chytré financování má i za hranicemi Česka své místo. Vedle úspěšné integrace do platebních bran GoPay a Comgate rozšířil fintech své služby také do kamenných poboček cestovní agentury Invia a navázal spolupráci s novými e-shopy. Slovenští zákazníci si také oblíbili nákup na Třetinu. Čtěte více