Nákup na třetiny se v Česku zabydlel na více než tisícovce tuzemských e-shopů

9. 7. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Twisto)
Nákup na třetiny, který umožňuje rozložit platby nad 1 500 Kč do tří plateb bez poplatků a navýšení, spustilo Twisto v lednu 2022. Nyní společnost hlásí, že ho lidé využili na více než tisícovce e-shopů. Zákazníci si jej oblíbili například na největším českém e-tržišti Allegro, největším prodejci vstupenek Ticketportal i na české e-commerce stálici Slevomatu.

Zákazníkům pro využití služby stačí e-mailová adresa a platební karta, kterou zaplatí první třetinu platby. Z širších možností placení těží kromě zákazníků i e-shopy, přivádí jim totiž více klientů a zvyšují objem nákupů.

„Nákup na třetiny funguje na jednoduchém principu – vyberete zboží, vyberete způsob doručení, zadáte svou e-mailovou adresu a kartou zaplatíte první třetinu ceny. Zbylé dvě třetiny pak postupně zaplatíte v dalších dvou měsících. Rozložení je přitom úplně zdarma. Neutratíte tak tolik peněz najednou a máte více volných prostředků na další nákupy,“ popsal princip služby Jan Hanzlík, country manager Twista.

Nákup na třetiny tak nyní díky Twistu vyzkoušeli zákazníci na více než 1 000 českých e-shopech. U všech plateb se zákazníkům zobrazí možnost zaplatit nákup po třetinách, na kterou stačí kliknout a následovat instrukce. Můžou si přitom vybrat, zda se jim mají další dvě platby strhnout z karty automaticky, nebo jestli to udělají ručně.

„Nákup na třetiny se u našich spolupracujících e-shopů osvědčil. Díky němu vzrostla průměrná hodnota objednávky, dneska se pohybuje kolem 4 000 Kč, a díky naší službě se taky zvyšuje ochota zákazníků na e-shopech nakoupit – mohou si snáz pořídit dražší zboží, aniž by to zásadně zatížilo jejich měsíční rozpočet,” doplnil Hanzlík.

Nákup na třetiny je pro zákazníky zcela zdarma. Náklady za službu nesou e-shopy, kterým se ale rozšíření platebních možností vyplácí. V současné době je Nákup na třetiny na e-shopech přítomný i díky platebním branám GoPay, PayU a Comgate. Za poslední rok narostl počet transakcí s Nákupem na třetiny od Twista více než šestkrát.

Velký nárůst transakcí u platebních metod od Twista e-shopy zaznamenaly, když začaly používat tzv. widgety. To jsou interaktivní prvky vestavěné do webových stránek, které zákazníkům rovnou zobrazují cenu rozdělenou na třetiny. Všem e-shopům, které je používají, bez výjimky narostl celkový objem peněz zaplacených Twistem. Například na internetovém tržišti Allegro se po zavedení widgetů zvýšila celková částka za Twisto nákupy o 40 %, celkový počet transakcí potom o 33 %.

Věděli jsme, že widgety pomáhají, ale musím přiznat, že když jsme si hodnotili čísla z několika e-shopů, byl pro mě tak obrovský nárůst ve všech sledovaných parametrech příjemným překvapením,” uzavřel country manažer Twista.

Podobné články

DPD a GLS si v Česku vzájemně otevírají sítě svých výdejních boxů

22. 10. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: DPD)
Společnosti DPD a GLS se domluvily na sdílení svých sítí zhruba 2 100 výdejních boxů. Zákazníkům obou společností tak přibyde mnohem více možností, kde si své balíčky mohou vyzvedávat 24 hodin denně, 7 dní v týdnu. Jde o první spolupráci tohoto typu na českém trhu – dosavadní doručování do partnerských sítí probíhá vždy jednostranně. Čtěte více

Zásilkovna už má v Česku 6 000 Z-BOXů. Ten jubilejní spustila ve Vsetíně

15. 10. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Packeta)
Zásilkovna, logistická technologická firma ze skupiny Packeta, dosáhla významného milníku. V České republice provozuje už 6 000 výdejních boxů a má tak zdaleka nejširší a nejhustší síť v zemi. Jubilejní Z-BOX začal fungovat ve Vsetíně. Od instalace prvního boxu uplynulo pět let a tato metoda doručování se stala nejrozšířenějším způsobem vyzvedávání zásilek. Čtěte více

Reagovat na zákaznický e-mail trvá e-shopům v průměru přes 21 hodin

14. 10. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Zebra systems)
Podle zjištění společnosti GFI Software čekají zákazníci na odpověď na svůj e-mailový dotaz směřovaný na e-shop v průměru 21,5 hodiny. Kromě pomalé reakce na zákaznické dotazy navíc řeší většina dnešních e-shopů nedostatečnou kvalitu odpovědí a nesprávně nastavené priority, čímž přicházejí o nemalé peníze. Čtěte více

Jak umělá inteligence změní nakupování a celou e-commerce?

25. 9. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: ASPEN.PR )
Ve světě online nakupování se rodí proměna, kterou lze přirovnat k posunu od psacích strojů k počítači. Umělá inteligence (AI) má potenciál změnit samotnou podstatu, jak lidé nakupují, jak značky soutěží a jak budou fungovat e-shopy budoucnosti. Čtěte více