Packeta spustila na Slovensku minutové doručení

13. 7. 2022. (redaktor: František Doupal, zdroj: Packeta)
Packeta Group spustila jako jedna z prvních společností na slovenském trhu službu „Minutové doručení“, díky které zákazníci znají přesný čas doručení zásilky kurýrem.

Služba funguje velmi jednoduše. V den doručení obdrží příjemce zásilky SMS zprávu a e-mail s odkazem na online sledování. Po kliknutí na odkaz se zobrazí mapa s informací, kolik času zbývá do příjezdu kurýra a hodinu před jeho příjezdem vidí zákazník jeho polohu online. Předpokládaný čas doručení se aktualizuje v reálném čase s ohledem na dopravní situaci. Součástí přípravy spuštění minutového doručení byl rozsáhlý exkluzivní průzkum Packety, ze kterého vyplynulo, že slovenským zákazníkům při doručení na adresu nejvíce vadí, že neznají čas doručení. Slovensko je při zavádění této novinky ve skupině Packeta pilotní zemí. Firma však plánuje rozšířit službu do dalších zemí, kde působí, a to včetně České republiky.

„Packeta opět potvrzuje svoji pověst lídra trhu, který zároveň citlivě vnímá dopady svého podnikání na životní prostředí a snaží se vyvíjet dlouhodobě udržitelné produkty a služby. Cílem nové unikátní služby je nejen usnadnit doručení zásilek zákazníkům, ale také zvýšit pravděpodobnost doručení zboží na první pokus. Tím se sníží uhlíková stopa, která by byla jinak vyprodukována při opakovaném doručování. Pokud se služba na Slovensku osvědčí a zákazníci si ji oblíbí, chceme ji spustit i v dalších zemích, samozřejmě také v České republice,“ řekla Simona Kijonková, zakladatelka Zásilkovny a CEO skupiny Packeta.

„Služba funguje podobně jako aplikace pro taxislužby. I u nás zákazník vidí, kde se vůz nachází a kdy k němu přijede. Naší snahou je stát se nejdostupnější a nejširší sítí pro doručení zásilek na Slovensku. Tato nová služba tomu určitě napomůže,“ vysvětlil Alexander Jančo, výkonný ředitel Packety na Slovensku.

Zavedení služby minutové doručení předcházel rozsáhlý exkluzivní kvantitativní průzkum mezi slovenskými zákazníky. Z něj vyplynulo, že při doručení zásilky kurýrem Slovákům nejvíce chybí přesný čas doručení, víkendové doručení nebo možnost platby kartou. Na statistickém vzorku 1 015 respondentů se ukázalo, že téměř 40 % z nich není spokojeno s tím, že znají čas příchodu kurýra pouze orientačně. Některé kurýrní společnosti, které na Slovensku standardně doručující na adresu, udávají pouze den doručení. Dvě kurýrní společnosti mají tříhodinové okno a jedna hodinové.

Cena doručení kurýrem je často vyšší než jiné formy vyzvednutí zásilky. Vymezení přesného času doručení přitom považuje až 51 % respondentů za velmi důležitou informaci při zvažování svého nákupu na internetu. Podle závěrů průzkumu je více než polovina slovenských zákazníků ochotna si připlatit za doručení zásilky na adresu v přesně vymezeném čase. „Průzkum jednoznačně ukázal, že doručení zásilky kurýrem má svá slabá místa. V Packetě se snažíme dlouhodobě přinášet svobodu našim zákazníkům, proto jsme čekání na kurýra eliminovali,“ uzavřel Alexander Jančo, výkonný ředitel Packeta na Slovensku.

Podobné články

DPD začíná doručovat do OX Point boxů

12. 5. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: DPD)
DPD rozšiřuje svou síť DPD Pickup o více než 300 OX Point boxů. Pro zákazníky DPD to znamená rozšíření možností, kde si mohou své balíčky z e-shopů vyzvednout. Po této integraci mohou využít již kolem 8 000 výdejních míst Pickup a boxů po celém Česku a více než 128 000 míst v celé Evropě. Čtěte více

Velký test e-shopů: Jak si vedly české online obchody pohledem odborníků z e-commerce?

11. 4. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Shopsys, Skladon, Retino)
Třetí ročník rozsáhlého testování české e-commerce scény se nově uskutečnil pod názvem Velký test e-shopů. Společnosti Shopsys, Skladon a Retino v něm opět v průběhu vánoční špičky hodnotily standardy českých e-shopů, které zásadně ovlivňují zákaznickou zkušenost – uživatelskou přívětivost nákupního košíku, úroveň logistiky a kvalitu vratkových procesů. Čtěte více

Výdejní boxy jsou i přes své slabiny nejvyužívanější. Jaké další služby by zákazníci ocenili?

17. 2. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: DODO)
Lednová data ohledně nakupování jasně ukazují, že online nákupy jsou již skutečně nedílnou součástí života. Mezi metodami doručení čím dál jasněji dominují doručovací boxy, které využily dvě třetiny nakupujících. Data ovšem ukazují i jejich slabiny a také volání zákazníků po možnosti doručování zásilek domů v předem vybraném dni a konkrétních časových slotech. Čtěte více

DPD nabízí levnější doručení do výdejních míst a boxů včetně AlzaBoxů

5. 2. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: DPD)
Společnost DPD reaguje na zdražování doručovacích služeb na českém trhu a díky své akci nabízí e-shopům doručení balíků do sítě více než 7 000 výdejních míst Pickup a boxů už od 46 Kč. Iniciativa by měla pomoci e-shopům udržet stávající zákazníky, přivést nové a konkurovat zahraničním hráčům. Čtěte více