České e-commerce rostlo i v květnu. Meziročně skoro o čtvrtinu

16. 6. 2020. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK a Heureka)
Při pohledu na květnové statistiky je patrné, že online nákupy Čechů ovlivnila především rozhodnutí vlády o konání hromadných akcí – oproti předchozímu měsíci vyrostly kategorie spojené s pořádáním svateb (až o tisíce procent) a také další podobné kategorie jako jsou party doplňky, lampiony a podobně.

V meziročním srovnání v květnu významně vyskočily webkamery (+ 848 %), stále vysoko se drží take dezinfekce (+ 411 %) nebo výčepní zařízení (370 %). V e-shopech je, i po znovuzavedení dobírky, stále vidět oproti loňsku nárůst platby kartou online a dalších online platebních metod, naopak dobírka poklesla.

V květnu jsme se začali chystat na svatby

Do jednotlivých kategorií stále významně promlouvala opatření vlády – nejpatrnější bylo uvolňování pravidel pro konání společenských akcí. „Oproti dubnu vyskočily o stovky, někdy až tisíce procent, kategorie spojené se svatbami – typicky třeba svatební dekorace, svatební vývazky, svatební knihy nebo třeba lampiony,” řekl Tomáš Braverman, ředitel nákupního rádce Heureka.cz a doplnil: „Kvůli deštivému počasí také vzrostly o stovky procent stojany na deštníky i samotné deštníky.”

Meziroční růst e-commerce v roce 2020
Březen39 %
Duben35 %
Květen24 %

Meziročně vzrostly nejvíce webkamery

Významným meziročním skokanem se v květnu stala kategorie webkamer, která vzrostla meziročně o 848 %. „I v meziročním srovnání stále sledujeme částečný vliv koronaviru – stále rostou dezinfekce, gumy a pruženky a obecně zdravotní technika. Mezi další kategorie s významným meziročním skokem patří také výčepní zařízení, chlebníky nebo elektrokola,” poznamenal Tomáš Braverman. 

Platební metody v e-shopech – aktuální podíl
Dobírka15 %
Platba kartou online50 %
Platba bankovním převodem12 %
Platební tlačítko13 %
Paypal, splátky a jiné5 %
Platba při převzetí5 %

Online platba stále drží svá čísla

Další květnová čísla ukazují také to, že dobírka kvůli jejím omezením v průběhu pandemie, oslabila i po návratu do normálu. „Díky omezováním dobírky její obliba v průběhu minulých měsíců logicky rapidně klesla. Avšak i teď, kdy už je dobírku možné využít téměř všude, sledujeme, že i v květnu byla meziročně na polovičních číslech,” vysvětlil Tomáš Braverman z Heureky a dodal: „Naopak online platba zažívá zrychlený nástup – a je to přirozené. Pokud si zákazník vyzkouší rychlost a bezpečnost této platební metody, málokdy se vrátí zpět k dobírce.”

Podobné články

Češi chtějí QR kódy. Více než polovina je vyhledává i při nakupování na internetu

5. 6. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: PayU)
Online nakupování je pro Čechy samozřejmostí a stále častěji od něj očekávají maximálně pohodlný, rychlý a transparentní způsob platby. Výsledky aktuálního průzkumu agentury Perfect Crowd pro společnost PayU* ukazují, že platby pomocí QR kódu patří mezi metody, o které mají zákazníci skutečný zájem. Celkem 63 % z nich uvedlo, že by je využívalo častěji, pokud by k tomu měli příležitost. Čtěte více

DPD díky portálu myDPD for business zjednoduší proces doručování pro firemní zákazníky

20. 5. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: DPD)
Společnost DPD spouští pro registrované firemní zákazníky nový flexibilní portál s transparentním a jednoduchým přístupem k procesu doručování balíků. Na jednom místě tak odesílatelé naleznou seznam všech sledovaných zásilek a mohou si kdykoliv ověřit, zda a kdy byly doručeny příjemci. Čtěte více

Čtyři důvody, proč by e-shopy měly implementovat e-mailová schémata

16. 5. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Mailkit)
V době, kdy Google, Yahoo, Microsoft nebo iCloud zpřísňují pravidla doručování, hledají marketéři e-shopů způsoby, jak zajistit, že jejich sdělení skutečně dorazí do schránky příjemce. Jedním z nejefektivnějších, ale často přehlížených řešení, jsou e-mailová schémata. Čtěte více

DPD začíná doručovat do OX Point boxů

12. 5. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: DPD)
DPD rozšiřuje svou síť DPD Pickup o více než 300 OX Point boxů. Pro zákazníky DPD to znamená rozšíření možností, kde si mohou své balíčky z e-shopů vyzvednout. Po této integraci mohou využít již kolem 8 000 výdejních míst Pickup a boxů po celém Česku a více než 128 000 míst v celé Evropě. Čtěte více