I v českých e-shopech již lze platit prostřednictvím Google Pay

29. 8. 2018. (redaktor: František Doupal, zdroj: Google)
Do Česka, Slovenska a Rumunska přichází možnost online placení prostřednictvím Google Pay. Zatímco placení mobilem v obchodech prostřednictvím této jednoduché a bezpečné platební metody si uživatelé už osvojili a oblíbili, online bylo touto metodou donedávna možné platit vesměs pouze u globálních partnerů.

Díky spolupráci s Global Payments Europe však bude nově možné prostřednictvím tlačítka GPay zaplatit i na e-shopech firem jako jsou například Datart, Dr. Max, Baťa, ČSA, Notino, PetCenter, T-Mobile, Sportisimo či Zoot. Největší výhodou řešení je úspora času – odpadá totiž nutnost pokaždé znovu vyplňovat dlouhé formuláře s platebními údaji.

Uživatelům platební služby Google Pay se dneškem výrazně rozšiřují možnosti placení na internetu. Zpracovatel bezhotovostních transakcí Global Payments Europe (GPE) totiž integroval platební metodu GPay přímo do své platební brány GP webpay. Díky tomu může začít přes 1 100 českých, slovenských a rumunských e-commerce obchodníků společnosti Global Payments nabízet zákazníkům placení přes tlačítko GPay, tedy bez nutnosti zadávat údaje o platební kartě do platební brány.

„Naši obchodníci ode dneška naleznou na své platební bráně tlačítko Google Pay, které umožní zákazníkům platit za produkt okamžitě v případě, že mají uloženou platební kartu ve svém Google účtu,” uvedl Igor Žganjer, generální ředitel společnosti Global Payments. „Navíc lze jednoduše integrovat tlačítko GPay přímo na stránky eshopu a umožnit tak jednoduchou platbu za svůj produkt bez nutnosti přesměrování na platební bránu.”

Prostřednictvím Google Pay lze v tuto chvíli platit na více než 144 tisících obchodních místech po celé České republice. Společnost Google ale dále pracuje na rozšiřování sítě svých partnerů. Nedávno například oznámila partnerství s poskytovatelem benefitů, firmou Edenred, a systém mobilních plateb do své aplikace zařadil také evropský autobusový dopravce FlixBus.

„Google Pay umožňuje jednoduše a bezpečně platit v obchodech, online i v mobilních aplikacích. Zákazník s sebou nemusí nosit peněženku, při placení v obchodě pouze přiloží mobil k bezkontaktnímu terminálu, při placení online nemusí vždy znovu vyplňovat údaje o platební kartě do platební brány, ” řekl Petr Šmíd ředitel consumer marketingu pro střední Evropu ve společnosti Google.

Kromě platebních karet lze ukládat a využívat věrnostních a dárkových karet. Důraz je kladen hlavně na bezpečnost. Při platbě u obchodníků nesdílí Google Pay data o platební kartě s obchodníkem, při ztrátě telefonu jej lze na dálku zamknout jiným heslem, nebo celý vymazat. Není však nutné deaktivovat platební kartu, neboť její údaje se v telefonu nenacházejí.

Podobné články

Češi chtějí QR kódy. Více než polovina je vyhledává i při nakupování na internetu

5. 6. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: PayU)
Online nakupování je pro Čechy samozřejmostí a stále častěji od něj očekávají maximálně pohodlný, rychlý a transparentní způsob platby. Výsledky aktuálního průzkumu agentury Perfect Crowd pro společnost PayU* ukazují, že platby pomocí QR kódu patří mezi metody, o které mají zákazníci skutečný zájem. Celkem 63 % z nich uvedlo, že by je využívalo častěji, pokud by k tomu měli příležitost. Čtěte více

DPD díky portálu myDPD for business zjednoduší proces doručování pro firemní zákazníky

20. 5. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: DPD)
Společnost DPD spouští pro registrované firemní zákazníky nový flexibilní portál s transparentním a jednoduchým přístupem k procesu doručování balíků. Na jednom místě tak odesílatelé naleznou seznam všech sledovaných zásilek a mohou si kdykoliv ověřit, zda a kdy byly doručeny příjemci. Čtěte více

Čtyři důvody, proč by e-shopy měly implementovat e-mailová schémata

16. 5. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Mailkit)
V době, kdy Google, Yahoo, Microsoft nebo iCloud zpřísňují pravidla doručování, hledají marketéři e-shopů způsoby, jak zajistit, že jejich sdělení skutečně dorazí do schránky příjemce. Jedním z nejefektivnějších, ale často přehlížených řešení, jsou e-mailová schémata. Čtěte více

DPD začíná doručovat do OX Point boxů

12. 5. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: DPD)
DPD rozšiřuje svou síť DPD Pickup o více než 300 OX Point boxů. Pro zákazníky DPD to znamená rozšíření možností, kde si mohou své balíčky z e-shopů vyzvednout. Po této integraci mohou využít již kolem 8 000 výdejních míst Pickup a boxů po celém Česku a více než 128 000 míst v celé Evropě. Čtěte více