Vánoce v e-shopech překonaly rekordy

1. 1. 2018. (redaktor: František Doupal, zdroj: Shoptet.cz)
Předvánoční shon se podepsal i na počtu online objednávek. Podobně jako předešlý rok se Češi do nákupů nejvíce „opřeli“ zhruba dva týdny před Vánoci, konkrétně 11. prosince. Kromě vyšší průměrné hodnoty objednávky se podle statistik ceska-ecommerce.cz očekává i rekordní roční obrat okolo 119 miliard korun.

Nakupování přes e-shopy je rok od roku populárnější, a nemusí se to týkat pouze dárků. Přesto se den, kdy internetové obchody zaznamenaly nejvíce objednávek z celého roku, váže k vánočnímu období. 11. prosince 2017 se jich jen na e-shopech, které běží na platformě Shoptet, uskutečnilo 135 000 a i v následujících dvou dnech se čísla příliš nelišila. Podle odhadů se v tento den provedlo okolo 400 až 500 tisíc objednávek, a to napříč celým českým internetem.

Čeští zákazníci si v roce 2017 z e-shopů dopřáli hodnotnější zboží než v předešlém roce. Průměrná hodnota objednávky se vyšplhala na 1 677 korun, o rok dříve šlo o 1 543 korun.

Ekonomice se daří, lidé mají více peněz a tím pádem i větší tendenci utrácet, což se podepisuje i na statistikách. Předvánoční období je co do počtu nákupů výjimečné každoročně, například loni jsme zaznamenali jako rekordní den 12. prosinec, takže se ani letos nejedná o velké překvapení,“ uvedl k nejnovějším údajům Miroslav Uďan, CEO společnosti Shoptet.

Podle statistik serveru ceska-ecommerce.cz, který sleduje aktuální data českého elektronického obchodu,se opět očekává i rekordní celkový obrat v oblasti e-commerce. V internetových obchodech by podle těchto údajů měli čeští zákazníci v roce 2017 utratit celkově zhruba 119 miliard korun.

Podobné články

Češi chtějí QR kódy. Více než polovina je vyhledává i při nakupování na internetu

5. 6. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: PayU)
Online nakupování je pro Čechy samozřejmostí a stále častěji od něj očekávají maximálně pohodlný, rychlý a transparentní způsob platby. Výsledky aktuálního průzkumu agentury Perfect Crowd pro společnost PayU* ukazují, že platby pomocí QR kódu patří mezi metody, o které mají zákazníci skutečný zájem. Celkem 63 % z nich uvedlo, že by je využívalo častěji, pokud by k tomu měli příležitost. Čtěte více

DPD díky portálu myDPD for business zjednoduší proces doručování pro firemní zákazníky

20. 5. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: DPD)
Společnost DPD spouští pro registrované firemní zákazníky nový flexibilní portál s transparentním a jednoduchým přístupem k procesu doručování balíků. Na jednom místě tak odesílatelé naleznou seznam všech sledovaných zásilek a mohou si kdykoliv ověřit, zda a kdy byly doručeny příjemci. Čtěte více

Čtyři důvody, proč by e-shopy měly implementovat e-mailová schémata

16. 5. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Mailkit)
V době, kdy Google, Yahoo, Microsoft nebo iCloud zpřísňují pravidla doručování, hledají marketéři e-shopů způsoby, jak zajistit, že jejich sdělení skutečně dorazí do schránky příjemce. Jedním z nejefektivnějších, ale často přehlížených řešení, jsou e-mailová schémata. Čtěte více

DPD začíná doručovat do OX Point boxů

12. 5. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: DPD)
DPD rozšiřuje svou síť DPD Pickup o více než 300 OX Point boxů. Pro zákazníky DPD to znamená rozšíření možností, kde si mohou své balíčky z e-shopů vyzvednout. Po této integraci mohou využít již kolem 8 000 výdejních míst Pickup a boxů po celém Česku a více než 128 000 míst v celé Evropě. Čtěte více