Vánoce v e-shopech překonaly rekordy

1. 1. 2018. (redaktor: František Doupal, zdroj: Shoptet.cz)
Předvánoční shon se podepsal i na počtu online objednávek. Podobně jako předešlý rok se Češi do nákupů nejvíce „opřeli“ zhruba dva týdny před Vánoci, konkrétně 11. prosince. Kromě vyšší průměrné hodnoty objednávky se podle statistik ceska-ecommerce.cz očekává i rekordní roční obrat okolo 119 miliard korun.

Nakupování přes e-shopy je rok od roku populárnější, a nemusí se to týkat pouze dárků. Přesto se den, kdy internetové obchody zaznamenaly nejvíce objednávek z celého roku, váže k vánočnímu období. 11. prosince 2017 se jich jen na e-shopech, které běží na platformě Shoptet, uskutečnilo 135 000 a i v následujících dvou dnech se čísla příliš nelišila. Podle odhadů se v tento den provedlo okolo 400 až 500 tisíc objednávek, a to napříč celým českým internetem.

Čeští zákazníci si v roce 2017 z e-shopů dopřáli hodnotnější zboží než v předešlém roce. Průměrná hodnota objednávky se vyšplhala na 1 677 korun, o rok dříve šlo o 1 543 korun.

Ekonomice se daří, lidé mají více peněz a tím pádem i větší tendenci utrácet, což se podepisuje i na statistikách. Předvánoční období je co do počtu nákupů výjimečné každoročně, například loni jsme zaznamenali jako rekordní den 12. prosinec, takže se ani letos nejedná o velké překvapení,“ uvedl k nejnovějším údajům Miroslav Uďan, CEO společnosti Shoptet.

Podle statistik serveru ceska-ecommerce.cz, který sleduje aktuální data českého elektronického obchodu,se opět očekává i rekordní celkový obrat v oblasti e-commerce. V internetových obchodech by podle těchto údajů měli čeští zákazníci v roce 2017 utratit celkově zhruba 119 miliard korun.

Podobné články

Zásilkovna už má v Česku 6 000 Z-BOXů. Ten jubilejní spustila ve Vsetíně

15. 10. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Packeta)
Zásilkovna, logistická technologická firma ze skupiny Packeta, dosáhla významného milníku. V České republice provozuje už 6 000 výdejních boxů a má tak zdaleka nejširší a nejhustší síť v zemi. Jubilejní Z-BOX začal fungovat ve Vsetíně. Od instalace prvního boxu uplynulo pět let a tato metoda doručování se stala nejrozšířenějším způsobem vyzvedávání zásilek. Čtěte více

Reagovat na zákaznický e-mail trvá e-shopům v průměru přes 21 hodin

14. 10. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Zebra systems)
Podle zjištění společnosti GFI Software čekají zákazníci na odpověď na svůj e-mailový dotaz směřovaný na e-shop v průměru 21,5 hodiny. Kromě pomalé reakce na zákaznické dotazy navíc řeší většina dnešních e-shopů nedostatečnou kvalitu odpovědí a nesprávně nastavené priority, čímž přicházejí o nemalé peníze. Čtěte více

Jak umělá inteligence změní nakupování a celou e-commerce?

25. 9. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: ASPEN.PR )
Ve světě online nakupování se rodí proměna, kterou lze přirovnat k posunu od psacích strojů k počítači. Umělá inteligence (AI) má potenciál změnit samotnou podstatu, jak lidé nakupují, jak značky soutěží a jak budou fungovat e-shopy budoucnosti. Čtěte více

Čeští a slovenští e-shopaři tápou v datech a cenotvorbě

24. 9. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Seyfor)
Více než polovina e-shopařů v Česku a na Slovensku přiznává problémy při práci s daty nebo nastavením cenové strategie a 49 % velkých e-shopů se potýká s tvorbou pokročilých reportů. Průzkum společnosti Seyfor dále naznačuje, že ani zavedený ERP systém není zárukou efektivního rozhodování, pokud s ním e-shop neumí správně pracovat. Čtěte více