Český vánoční vrchol je tu, obraty e-shopů v jediný den atakují miliardu korun

12. 12. 2017. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
Méně než dva týdny zbývají do Štědrého dne a 11. 12. 2017 očekává Asociace pro elektronickou komerci (APEK) vrchol objednávek vánočních dárků na internetu. Během celého týdne by obraty měly přesáhnout čtyři miliardy korun, v pondělí 11. prosince 2017 budou útočit na magickou hranici jedné miliardy. Celkem Češi utratí za Vánoce v e-shopech přes 38 miliard korun.

Vánoční nákupy tento týden vyvrcholí. Většina Čechů má již o dárcích jasnou představu a k dispozici prosincovou výplatu. Štědrý den se nezadržitelně blíží a tak není dále na co čekat. Pondělí je pak mezi zákazníky tradičně nejpopulárnější den pro vytvoření objednávek,“ uvedl výkonný ředitel APEK Jan Vetyška. Alespoň část dárků plánuje v e-shopech nakoupit 82 % české internetové populace, jak potvrdil aktuální výzkum připravený ve spolupráci s agenturou Nielsen Admosphere. „Celkem 32 % respondentů uvedlo, že většinu objednávek provede v právě začínajícím týdnu. E-shopy i dopravce tak čeká zatěžkávací zkouška, na kterou se dlouhodobě připravovaly.

Čeští zákazníci stále více oceňují pohodlí, jaké jim nákupy po internetu přináší. Celkem 51 % Čechů nakupujících na Vánoce on-line uvedlo, že vnímají jako hlavní výhody úsporu času, nákup bez front a pohodlné dodání oproti nákupu v kamenných prodejnách. Výhodnější ceny jako hlavní motivaci pro objednání dárků z e-shopu uvedlo 24 % zákazníků, 12 % pak zmínilo širokou nabídku zboží a možnost snadného srovnání nabídky.

Češi plánují utratit za Vánoce na internetu nejčastěji mezi 2 – 5 tisíci korun. Výjimečné ale zdaleka nejsou ani daleko vyšší částky,“ doplnil Jan Vetyška a pokračoval: „Nyní je už opravdu nejvyšší čas dárky objednat. Ať již z důvodu rizika vyčerpání skladových zásob e-shopů, ale také s ohledem na včasné dodání. I když je předpověď počasí slibná, nikdy nelze podceňovat zásah vyšší moci, který může doručování balíků zbrzdit.“ V souvislosti s dopravou pak jistě není bez zajímavosti, že mezi zákazníky internetových obchodů stále více roste poptávka po osobním odběru zboží. Z těch, kteří alespoň nějaké dárky v e-shopech letos pořídí, uvedlo jako svůj nejoblíbenější způsob dodání vánočních balíků jejich doručení na externí výdejní místo 27 %. K tomu dalších 14 % preferuje osobní odběr přímo na pobočce či výdejně internetového obchodu.

Je jisté, že česká e-commerce letos opět překoná rekordy v obratech oproti předchozím rokům. E-shopy i dopravce nyní čeká nejnáročnější období v roce a bude zajímavé sledovat, na jakých číslech se definitivně prodeje zastaví. V současné chvíli víme, že mezi provozovateli internetových obchodů vládne aktuálně spokojenost a pozitivní očekávání,“ uzavřel Vetyška.

Štítky: 

Podobné články

Úspěšný prodejce potřebuje propojenou komunikační síť

19. 4. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Konecta )
Digitální technologie transformovaly způsob, jakým zákazníci interagují s prodejci. Studie odhalují, že většina klientů dnes při nákupu využije hned několik online i offline komunikačních kanálů. To zvyšuje tlak na prodejce, kteří jsou nuceni poskytovat plynulé a konzistentní služby napříč všemi platformami. V ten moment přichází na scénu strategie omnichannel. Čtěte více

Česká e-commerce zakončila první kvartál roku se 4% růstem

18. 4. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Heureka Group)
První čtvrtletí roku 2024 přineslo pokračující vzestup v oblasti e-commerce. Podle dat společnosti Heureka Group se po úspěšném závěru předchozího roku podařilo udržet pozitivní trend a první kvartál roku skončil s celkovým růstem tržeb o 4 % ve srovnání s předchozím rokem. Mírně se také zvýšila průměrná hodnota objednávky na 1 512 Kč. Čtěte více

Češi se nebojí zkoušet nové e-shopy a svoji ekonomickou situaci vnímají lépe

17. 4. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
Loajalita zákazníků v on-line prostředí je každým rokem silnější a pro e-shopy důležitá. I tak mají nadále nové kvalitní internetové obchody slibnou šanci na trhu uspět. Jak totiž ukázal výzkum Asociace pro elektronickou komerci (APEK), čtyři z deseti internetových nakupujících jen v letošním prvním čtvrtletí vybrali pro svůj nákup z jejich pohledu dosud nevyzkoušený e-shop. Čtěte více

ShopRoku 2023 zná své vítěze

16. 4. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Heureka Group)
Už popatnácté nákupní rádce Heureka.cz vyhlásil vítěze soutěže ShopRoku. Nejoblíbenější je největší český e-shop Alza.cz, speciální cenu Heureky získalo české hračkářství Hugo chodí bos, udržitelným e-shopem roku je Elis design. Výhercem kategorie Visa Special Award pro e-shopy zapojené do Heureka Marketplace je mall.cz. Ocenění za kvalitu získal knihobot.cz. Čtěte více