V lednu se v e-shopech nakupovalo téměř jako před Vánoci

16. 2. 2016. (redaktor: František Doupal, zdroj: Shoptet)
Předvánoční nákupní horečka zdaleka neskončila Štědrým dnem. Díky lednovým výprodejům počet objednávek klesl oproti prosinci pouze o 9 %. Průměrná cena objednávky se v lednu pohybovala kolem 1 650 korun, což je pouze o 8 % méně než během vánočních nákupů.
Foto: Freeimages.com

V lednu lidé využívali slev a výprodejových akcích a v e-shopech tak nakupovali skoro stejně jako před Vánoci. Oproti prosinci počet objednávek kles o devět procent. Je to téměř o 16 % více, než je celoroční průměr. „I přes to, že nejvíce lidé pořizovali právě zlevněné zboží, tak hodnota jedné objednávky byla v prvním měsíci tohoto roku jen o 150 korun nižší, než kolik lidé zaplatili v prosinci. Během vánočních nákupů utratili nakupující téměř 1 800 korun, v lednu to pak bylo 1 650 korun, tedy jen o osm procent méně,“ doplnil Miroslav Uďan, CEO společnosti Shoptet. Nejvíce lidé tradičně nakupovali elektroniku a oblečení.

Pro e-shopaře jsou povánoční výprodeje stejně důležité jako vánoční nákupy. Dá se říci, že hektické období, které odstartovalo již na začátku října, pokračovalo až do konce ledna. O tom, jak byl kdo úspěšný, rozhodoval především dobře zvládnutý on-line marketing. Mnoho provozovatelů internetových obchodů podceňuje komunikaci se stávajícími zákazníky, avšak právě o výprodejových a slevových akcích je nejlepší dát vědět všem kontaktům v databázi. Ideální je pak sdělení personalizovat například podle toho, jaké zboží v minulosti nakoupili.

„Z pohledu objednávek jsou nadcházející dva tři měsíce spíše klidnější. Toto období ale neznamená, že si e-shopaři odpočinou. Je potřeba analyzovat předchozí rok, nastavit cíle pro ten stávající. Uklidit, inovovat a modernizovat obchod,“ okomentoval Miroslav Uďan.

Podobné články

Úspěšný prodejce potřebuje propojenou komunikační síť

19. 4. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Konecta )
Digitální technologie transformovaly způsob, jakým zákazníci interagují s prodejci. Studie odhalují, že většina klientů dnes při nákupu využije hned několik online i offline komunikačních kanálů. To zvyšuje tlak na prodejce, kteří jsou nuceni poskytovat plynulé a konzistentní služby napříč všemi platformami. V ten moment přichází na scénu strategie omnichannel. Čtěte více

Česká e-commerce zakončila první kvartál roku se 4% růstem

18. 4. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Heureka Group)
První čtvrtletí roku 2024 přineslo pokračující vzestup v oblasti e-commerce. Podle dat společnosti Heureka Group se po úspěšném závěru předchozího roku podařilo udržet pozitivní trend a první kvartál roku skončil s celkovým růstem tržeb o 4 % ve srovnání s předchozím rokem. Mírně se také zvýšila průměrná hodnota objednávky na 1 512 Kč. Čtěte více

Češi se nebojí zkoušet nové e-shopy a svoji ekonomickou situaci vnímají lépe

17. 4. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
Loajalita zákazníků v on-line prostředí je každým rokem silnější a pro e-shopy důležitá. I tak mají nadále nové kvalitní internetové obchody slibnou šanci na trhu uspět. Jak totiž ukázal výzkum Asociace pro elektronickou komerci (APEK), čtyři z deseti internetových nakupujících jen v letošním prvním čtvrtletí vybrali pro svůj nákup z jejich pohledu dosud nevyzkoušený e-shop. Čtěte více

ShopRoku 2023 zná své vítěze

16. 4. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Heureka Group)
Už popatnácté nákupní rádce Heureka.cz vyhlásil vítěze soutěže ShopRoku. Nejoblíbenější je největší český e-shop Alza.cz, speciální cenu Heureky získalo české hračkářství Hugo chodí bos, udržitelným e-shopem roku je Elis design. Výhercem kategorie Visa Special Award pro e-shopy zapojené do Heureka Marketplace je mall.cz. Ocenění za kvalitu získal knihobot.cz. Čtěte více