V e-shopech se nejvíc nakupuje během pracovní doby

24. 9. 2015. (redaktor: František Doupal, zdroj: Shoptet.cz)
Téměř polovina (48 %) nákupů v e-shopech se odehraje mezi devátou ranní a třetí odpolední hodinou (nejvíce pak mezi desátou a dvanáctou). Tedy v době, kdy je většina lidí v práci. Průměrná cena objednávky se pohybuje kolem 1 600 korun. Poměr nakupujících mužů a žen se vyrovnal, přesto muži utratí v online obchodech více.
Foto: Freeimages.com

Internetové obchody mají otevřeno doslova 24 hodin denně, přesto se téměř polovina nákupů uskuteční během pracovní doby, a to mezi devátou a patnáctou hodinou. Během těchto sedmi hodin proběhne 48 % veškerých objednávek. Nejvíce jich e-shopy zaregistrují od desíti do dvanácti hodin. Po odpoledním poklesu následuje další vlna nákupů ve večerních hodinách, kolem 21.00.

„Pro lidi zaměstnané v kanceláři s přístupem k internetu, je to ideální doba pro vyhledání, porovnání a nákup požadovaného zboží. Pokud si vyčlení čas, tak mají klid a nejsou rušeni dětmi nebo partnery,“ okomentoval Miroslav Uďan, CEO společnosti Shoptet a doplnil: „Mezi lidmi je stále oblíbenější prohlížet si zboží nebo brouzdat v e-shopech přes mobilní zařízení. Dnes již můžeme sledovat téměř polovinu přístupů do on-line obchodů právě z tabletů a mobilních telefonů. Nicméně finální objednávky jsou ve většině případů dokončeny přes počítač. Důvodem může být i to, že mobilní zařízení používají lidé často i při jiné činnosti, jako například při sledování televize nebo během cestování MHD.”

Průměrná hodnota objednávky se pohybuje kolem 1 600 korun. Lidé začali on-line více a častěji nakupovat věci běžné denní potřeby, takže meziročně můžeme sledovat jisté snížení. Nákupům už nevévodí muži, jak tomu bývalo dříve. Poměr sil se vyrovnal. „Je to dáno tím, že internet je již součástí všedního dne a také rozšířením internetového prodeje potravin, které ženám ulehčuje práci. U starších generací, stále převládají muži, coby technicky zdatnější,“ doplnil Miroslav Uďan. Muži však stále hrají prim v tom, kolik peněz za rok utratí, což reflektuje také druh zboží, který objednávají. Je to především elektronika. Naopak ženy nakupují drobné věci do domácnosti a oblečení.

Štítky: 

Podobné články

České e-shopy využívají internetová tržiště ve velkém, tržby zde ale často nepřesáhnou ani 10 %

6. 8. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Seyfor)
Více než polovina českých a slovenských e-shopů prodává své zboží přes některý marketplace, který působí na lokálním trhu. A další se na to chystají. Jenže zkušenosti těch, kteří tuto cestu už vyzkoušeli, jsou velmi rozpačité. Čtěte více

Česká e-commerce ve druhém čtvrtletí vzrostla o 8 %, nejsilnějším měsícem byl červen

30. 7. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Heureka Group)
Po slabším dubnu zažila tuzemská e-commerce scéna v květnu oživení, které vyvrcholilo silným červnovým růstem. Ten byl poháněn především nákupy spojenými s příchodem letní sezóny a dovolených. Stabilní zůstává průměrná výše objednávky i vysoká míra spokojenosti zákazníků. Čtěte více

Češi jsou při nákupech impulsivnější, radost z utrácení se ale nevrací a trh deformují slevy

28. 7. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Skip Pay)
Jak se vyvíjí běžný zákazník českých e-shopů? A co si z toho mají odnést obchodníci? Nová sonda Skip Pay ukazuje, že po letech přestáváme být při nakupování ve vleku ekonomické situace a vracíme se k impulsivnějším nákupům. Zároveň ale překvapivě klesá loajalita a také důvěra v obchodníky. A hlavně – radost z nakupování a utrácení se stále nevrací tam, kde byla před inflační vlnou. Čtěte více

Průměrná měsíční on-line útrata na e-shopech v červnu rostla. Muži utráceli víc než ženy

25. 7. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
Jak utráceli Češi v červnu v e-shopech? Na to se opět ve svém pravidelném výzkumu mezi spotřebiteli ptala Asociace pro elektronickou komerci (APEK). Jak ukázaly odpovědi on-line zákazníků, bylo to v meziročním srovnání opět víc než vloni. I nadále tak pokračuje pozitivní trend letošních e-commerce prodejů. Čtěte více