Nová strategie jednotného digitálního trhu EK reaguje na postoj internetových obchodníků

12. 5. 2015. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
Evropská komise představila novou strategii jednotného digitálního trhu v Evropské unii. Za pomoci tří pilířů o šestnácti bodech tak vytyčila hlavní priority EU v rozvoji nejen e-komerce. Strategie by měla být základem pro zajištění dalšího růstu digitálního trhu a online prostředí vůbec.
Foto: Freeimages.com

Nová strategie Evropské komise obsahuje tři hlavní pilíře – lepší přístup ke zboží a službám poskytovaným online napříč Evropou, vytvoření rovných tržních podmínek pro rozvoj digitálních sítí a inovativních služeb a maximalizace růstového potenciálu digitální ekonomiky. Z pohledu provozovatelů e-shopů, kteří chtějí prodávat zboží a služby v EU, je klíčový především první pilíř.

Jsme opravdu rádi, že Evropská komise reagovala na názory obchodníků a vnímá jejich problémy a potřeby. APEK postoj e-shopů prezentoval na setkání v ČR, ale také prostřednictvím nadnárodní asociace Ecommerce Europe přímo v Bruselu,“ uvedl výkonný ředitel APEK Jan Vetyška. „Zveřejněný text potvrzuje náš postoj – mezi hlavní bariéry pro růst přeshraničního online prodeje patří rozdílné úpravy spotřebitelského práva v rámci jednotlivých států EU, logistika a doručování zboží a z daňové oblasti především komplikovaná úprava DPH,“ dodal Vetyška.

Čeští online prodejci mají zkušenost s přeshraničním prodejem nejčastěji na Slovensko. V případě, že EU prosadí navrhovaná zjednodušení a harmonizaci především v oblastech spotřebitelského práva, ochrany osobních údajů a DPH, můžeme očekávat další expanzi českých e-shopů na zahraniční trhy v EU.

Podrobnější informace jsou k dispozici zde.

Štítky: 

Podobné články

Čeští a slovenští e-shopaři tápou v datech a cenotvorbě

24. 9. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Seyfor)
Více než polovina e-shopařů v Česku a na Slovensku přiznává problémy při práci s daty nebo nastavením cenové strategie a 49 % velkých e-shopů se potýká s tvorbou pokročilých reportů. Průzkum společnosti Seyfor dále naznačuje, že ani zavedený ERP systém není zárukou efektivního rozhodování, pokud s ním e-shop neumí správně pracovat. Čtěte více

České e-commerce se daří, průměrná měsíční útrata na zákazníka v e-shopech opět rostla

16. 9. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
Jak ukázal pravidelný měsíční výzkum Asociace pro elektronickou komerci (APEK) mezi spotřebiteli, chuť Čechů nakupovat na internetu stále roste. Průměrná měsíční útrata jednoho on-line nakupujícího dosáhla téměř 5 000 korun, což je o necelých 300 více než v roce 2024. Nejvíce přitom utráceli spotřebitelé v kategorii 25 – 34 let. Čtěte více

Skip Pay se na Slovensku integroval do platebních bran GoPay a Comgate

15. 9. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Skip Pay)
Skip Pay, fintech ČSOB, na Slovensku potvrzuje, že chytré financování má i za hranicemi Česka své místo. Vedle úspěšné integrace do platebních bran GoPay a Comgate rozšířil fintech své služby také do kamenných poboček cestovní agentury Invia a navázal spolupráci s novými e-shopy. Slovenští zákazníci si také oblíbili nákup na Třetinu. Čtěte více

Mobilní aplikace mění pravidla hry - Češi přesouvají nákupy do telefonu

15. 8. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Datart)
Zkušenosti s online nákupem elektroniky a IT techniky dnes deklaruje zhruba 66 % Čechů. Mění se však způsob, jakým lidé k online nákupům přistupují. Zatímco dříve dominoval počítač, dnes více než polovina objednávek probíhá přes mobilní telefony, často přímo v aplikacích konkrétních prodejců. Nadále si však důležitost drží i kamenné prodejny. Čtěte více