Infografika: Míra prokliku za reklamu se snižuje a nejvíce se kliká v pondělí

5. 12. 2014. (redaktor: Pavel Gregor, zdroj: Internet Billboard)
Podle společnosti Internet Billboard průměrné CTR (Click Through Rate, proklikovost) komerčních reklam se letos výrazně snížilo na 0,12 % (oproti roku 2013, kdy bylo 0,17 %).

Tento pokles lze přičítat většímu objemu kampaní přes automatizované systémy RTB třetích stran, u kterých se kliky většinou nezapočítávají. Nejlepšími dny pro internetovou reklamu zůstávají stejně jako v minulém roce pondělí a neděle. Špička pro užívání internetu je totožná se špičkou pro internetovou reklamu (odpolední mezi 12.00 – 13.00 a večerní mezi 20.00 – 22.00).

Nejvíce těch, co sledují internetovou reklamu na českém internetu, pochází ze Středočeského kraje (39,92% podíl v počtu zobrazení), na druhém místě jsou pak návštěvníci nacházející se mimo Českou republiku (14,3% podíl). V první pětce naleznete také Jihomoravský kraj (12,37 %), Moravskoslezský kraj (9,40 %) a Zlínský kraj (5,06 %).

V souboji prohlížečů vede stejně jako v roce 2013 Google Chrome jak v počtu zobrazení, tak počtu prokliků a míry proklikovosti (CTR). V roce 2012 byla však ještě na prvním místě Mozilla Firefox (s 28,50% podílem v počtu zobrazení) a Chrome byl druhý (24,50% podíl).

Na reklamu na internetu nejvíce klikají uživatelé prohlížeče Safari a mezi operačními systémy se na špičce drží Windows 7 s podílem 50,84 %. Co se týče přístupů z mobilních zařízení, ty se v letošním roce zvedly o 183 % ve srovnání s rokem 2013. V mobilních operačních systémech má Android dvakrát větší zastoupení než konkurenční Apple a přitom v roce 2013 byl Android na pouhých 88 % rozsahu Apple.

Zajímavé je, že stále roste počet prohlížečů (7,36 %), které mají zakázány tzv. cookies. Cookies slouží zejména k ukládání informací na počítač uživatele a jsou používány v reklamě pro možnost identifikace konkrétního uživatele napříč servery a službami. Posledních několik let jsou také středem zájmu Evropské unie, která je začala regulovat a omezovat zákonem. Vliv na nefunkčnost cookies má nárůst podílu mobilních zařízení (smartphony, tablety), které mají jinou bezpečnostní politiku.

Štítky: 

Podobné články

České e-shopy využívají internetová tržiště ve velkém, tržby zde ale často nepřesáhnou ani 10 %

6. 8. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Seyfor)
Více než polovina českých a slovenských e-shopů prodává své zboží přes některý marketplace, který působí na lokálním trhu. A další se na to chystají. Jenže zkušenosti těch, kteří tuto cestu už vyzkoušeli, jsou velmi rozpačité. Čtěte více

Česká e-commerce ve druhém čtvrtletí vzrostla o 8 %, nejsilnějším měsícem byl červen

30. 7. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Heureka Group)
Po slabším dubnu zažila tuzemská e-commerce scéna v květnu oživení, které vyvrcholilo silným červnovým růstem. Ten byl poháněn především nákupy spojenými s příchodem letní sezóny a dovolených. Stabilní zůstává průměrná výše objednávky i vysoká míra spokojenosti zákazníků. Čtěte více

Češi jsou při nákupech impulsivnější, radost z utrácení se ale nevrací a trh deformují slevy

28. 7. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Skip Pay)
Jak se vyvíjí běžný zákazník českých e-shopů? A co si z toho mají odnést obchodníci? Nová sonda Skip Pay ukazuje, že po letech přestáváme být při nakupování ve vleku ekonomické situace a vracíme se k impulsivnějším nákupům. Zároveň ale překvapivě klesá loajalita a také důvěra v obchodníky. A hlavně – radost z nakupování a utrácení se stále nevrací tam, kde byla před inflační vlnou. Čtěte více

Průměrná měsíční on-line útrata na e-shopech v červnu rostla. Muži utráceli víc než ženy

25. 7. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
Jak utráceli Češi v červnu v e-shopech? Na to se opět ve svém pravidelném výzkumu mezi spotřebiteli ptala Asociace pro elektronickou komerci (APEK). Jak ukázaly odpovědi on-line zákazníků, bylo to v meziročním srovnání opět víc než vloni. I nadále tak pokračuje pozitivní trend letošních e-commerce prodejů. Čtěte více