Ceny smartphonů jdou dolů, u notebooků a tabletů stagnují

20. 10. 2014. (redaktor: Pavel Gregor, zdroj: Karsa Technologies)
Podle statistik společnosti Karsa Technologies klesly během uplynulého měsíce ceny předních modelů smartphonů až o 6 %. Jde o postupný trend, který je v rozporu s tradičním zdražováním zboží před vánočními nákupy. U notebooků i tabletů ceny stagnují.
Foto: Freeimages.com

„V období před Vánoci dochází v e-shopech pravidelně ke zdražování produktů. Prodejci využívají toho, že zákazníci nemohou nákupy odložit a dárek musejí pořídit. Výsledky našeho pravidelného monitoringu českých internetových obchodů však vykazují v posledních 30 dnech překvapivé snížení průměrných cen mobilních telefonů. Poslední modely značek iPhone, Samsung Galaxy i Nokia Lumia, které jsou v ČR oficiálně v prodeji, je možné v současné době pořídit až o 6 % levněji, což představuje slevu 454 Kč. Podle našich analýz se nejedná o skokové zlevnění, naopak cena těchto modelů klesala postupně. Bude tedy zajímavé sledovat další vývoj, obzvláště v souvislosti s relativně blízkým uvedením nových modelů iPhone na český trh," řekl Michal Ježek ze společnosti Karsa Technologies.

V analýze byly monitorovány i průměrné ceny 300 notebooků a tabletů. Ty v současné době stagnují, obdobně jako digitální fotoaparáty. Během sledovaného období došlo u těchto kategorií k minimálnímu snížení cen, a sice o 0,7, respektive 0,8 %.

Podobné články

Úspěšný prodejce potřebuje propojenou komunikační síť

19. 4. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Konecta )
Digitální technologie transformovaly způsob, jakým zákazníci interagují s prodejci. Studie odhalují, že většina klientů dnes při nákupu využije hned několik online i offline komunikačních kanálů. To zvyšuje tlak na prodejce, kteří jsou nuceni poskytovat plynulé a konzistentní služby napříč všemi platformami. V ten moment přichází na scénu strategie omnichannel. Čtěte více

Česká e-commerce zakončila první kvartál roku se 4% růstem

18. 4. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Heureka Group)
První čtvrtletí roku 2024 přineslo pokračující vzestup v oblasti e-commerce. Podle dat společnosti Heureka Group se po úspěšném závěru předchozího roku podařilo udržet pozitivní trend a první kvartál roku skončil s celkovým růstem tržeb o 4 % ve srovnání s předchozím rokem. Mírně se také zvýšila průměrná hodnota objednávky na 1 512 Kč. Čtěte více

Češi se nebojí zkoušet nové e-shopy a svoji ekonomickou situaci vnímají lépe

17. 4. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
Loajalita zákazníků v on-line prostředí je každým rokem silnější a pro e-shopy důležitá. I tak mají nadále nové kvalitní internetové obchody slibnou šanci na trhu uspět. Jak totiž ukázal výzkum Asociace pro elektronickou komerci (APEK), čtyři z deseti internetových nakupujících jen v letošním prvním čtvrtletí vybrali pro svůj nákup z jejich pohledu dosud nevyzkoušený e-shop. Čtěte více

ShopRoku 2023 zná své vítěze

16. 4. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Heureka Group)
Už popatnácté nákupní rádce Heureka.cz vyhlásil vítěze soutěže ShopRoku. Nejoblíbenější je největší český e-shop Alza.cz, speciální cenu Heureky získalo české hračkářství Hugo chodí bos, udržitelným e-shopem roku je Elis design. Výhercem kategorie Visa Special Award pro e-shopy zapojené do Heureka Marketplace je mall.cz. Ocenění za kvalitu získal knihobot.cz. Čtěte více