Jaké jsou rozdíly v cenách elektroniky u e-tailistů?

26. 9. 2014. (redaktor: Pavel Gregor, zdroj: Karsa Technologies)
Průměrné ceny zboží se u e-shopů prodávajících elektroniku v současné době liší až o 2,9 %. Pro představu jde o hodnotu vyšší, než je mnohdy marže obchodníků. Vyplývá to ze čtvrtletního průzkumu společnosti Karsa Technologies.
Foto: Freeimages.com

Odborníci dále upozorňují, že v současné době začínají obchody postupně zvedat ceny nabízených produktů. Jedná se o každoroční tah, kterým se připravují na vánoční sezonu. Právě během posledního čtvrtletí totiž tradičně dochází u internetových obchodů k výraznému nárůstu objemu nákupů. Tržby za zmíněné období odpovídají až 70 % průměrných ročních obratů e-shopů.

Procentuální rozdíl cen mezi prvním a posledním e-shopem činil 2,9 %. Takovýto rozdíl představuje v oblasti elektroniky často větší částku, než je marže obchodu. V následujícím čtvrtletí budou cenové hladiny a s nimi i ceny produktů růst, a to až do období Vánoc, kdy se zastaví. Díky povánočním slevám se pak dostanou opět na výchozí hodnoty.

Průzkum společnosti Karsa Technologies dále ukázal na výrazné rozdíly v cenách u konkrétních kategorií produktů. Právě u nich se totiž projevuje rozdílná cenová strategie jednotlivých e-shopů. „Pokud se zaměříme na srovnání cen u konkrétních kategorií výrobků v obchodech, je dobře patrné, že každý e-shop je silný u jiných typů produktů. Například při koupi tabletu či notebooku si silnou pozici na trhu udržuje T.S.Bohemia a Alza.cz, kteří nabízejí toto zboží v průměru za 10 941 Kč, respektive 10 960 Kč. Naopak průměrná cena u obchodního domu Mall.cz činí v této kategorii 11 882 Kč, což představuje rozdíl 8,6 %,“ upozornil Michal Ježek ze společnosti Karsa Technologies, která nabízí provozovatelům internetových obchodů nástroj pro analýzu cen produktů v reálném čase i denní reporting konkurence.

Tyto zásadní cenové rozdíly se e-shopy snaží vyvážit přidanou hodnotou, kterou představují další služby, jež přispívají k celkovému komfortu zákazníka. Pokud je internetový obchod nastaví správně, může se jednat o velice účinný nástroj pro boj s konkurencí. „Poskytnutím širokého spektra doplňkových služeb dochází ke snížení míry fluktuace zákazníků i ke zvýšení spokojenosti uživatelů, pro něž se nákup stává komfortnější. Mezi důležité služby, kterými se zákazníci při výběru obchodu řídí, patří například prodloužení záruky nad dobu dvou let, prodloužení termínu možnosti vrátit zboží nebo garance okamžité výměny vadného zboží,“ řekl Václav Lorenc, odborník na problematiku pricingu. Dále upozorňuje, že svou roli hraje i rozsah výdejních míst a různé možnosti doručení produktu, uživatelé podle něj dobře slyší i na věrnostní systémy či slevové kupony.

Obrazová galerie:
Štítky: 

Podobné články

České e-shopy využívají internetová tržiště ve velkém, tržby zde ale často nepřesáhnou ani 10 %

6. 8. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Seyfor)
Více než polovina českých a slovenských e-shopů prodává své zboží přes některý marketplace, který působí na lokálním trhu. A další se na to chystají. Jenže zkušenosti těch, kteří tuto cestu už vyzkoušeli, jsou velmi rozpačité. Čtěte více

Česká e-commerce ve druhém čtvrtletí vzrostla o 8 %, nejsilnějším měsícem byl červen

30. 7. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Heureka Group)
Po slabším dubnu zažila tuzemská e-commerce scéna v květnu oživení, které vyvrcholilo silným červnovým růstem. Ten byl poháněn především nákupy spojenými s příchodem letní sezóny a dovolených. Stabilní zůstává průměrná výše objednávky i vysoká míra spokojenosti zákazníků. Čtěte více

Češi jsou při nákupech impulsivnější, radost z utrácení se ale nevrací a trh deformují slevy

28. 7. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Skip Pay)
Jak se vyvíjí běžný zákazník českých e-shopů? A co si z toho mají odnést obchodníci? Nová sonda Skip Pay ukazuje, že po letech přestáváme být při nakupování ve vleku ekonomické situace a vracíme se k impulsivnějším nákupům. Zároveň ale překvapivě klesá loajalita a také důvěra v obchodníky. A hlavně – radost z nakupování a utrácení se stále nevrací tam, kde byla před inflační vlnou. Čtěte více

Průměrná měsíční on-line útrata na e-shopech v červnu rostla. Muži utráceli víc než ženy

25. 7. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
Jak utráceli Češi v červnu v e-shopech? Na to se opět ve svém pravidelném výzkumu mezi spotřebiteli ptala Asociace pro elektronickou komerci (APEK). Jak ukázaly odpovědi on-line zákazníků, bylo to v meziročním srovnání opět víc než vloni. I nadále tak pokračuje pozitivní trend letošních e-commerce prodejů. Čtěte více