Hlídejte si ceny konkurence

8. 9. 2014. (redaktor: František Doupal, zdroj: Karsa Technologies)
Společnost Karsa Technologies představila analytické nástroje, které dávají e-shopům a distributorům možnost sledovat a vyhodnocovat detailně i souhrnně ceny produktů v konkurenčních e-shopech. Webová aplikace data zobrazuje v reálném čase formou grafů. Porovnává více než dva miliony produktů z Čech i zahraničí.

Cloudový nástroj zjednoduší provozovatelům e-shopů analýzu cen zboží a zajistí jim výhodu při strategickém plánování a cenotvorbě. Kromě dat o cenách produktů  nabízí Karsa Monitor i denní reporting konkurence a možnost srovnávání historických dat. Vývoj aplikace trval 14 měsíců a na její přípravě se podílely i největší české e-shopy.

Za pomoci zpětné vazby od našich zákazníků jsme navrhli analytické nástroje, které umožňují efektivní práci s daty od konkurence. Díky spojení denního reportingu, dlouhodobých modelů získají e-shopy kompletní podklady pro vlastní cenotvorbu a možnost rychle reagovat na změny trhu,“ vysvětlil Michal Ježek, CEO společnosti Karsa Technologies.

Kromě analýzy cenových hladin sleduje Karsa Monitor i cenové strategie na trhu. Aplikace například ukazuje, zda konkurence přeceňuje plošně, po kategoriích či zda se soustředí jen na stěžejní produkty. Nástroj také identifikuje, jak české e-shopy reagují na cenové akce největších hráčů v daném segmentu. Data v aplikaci je možné aktualizovat až padesátkrát denně, což umožňuje rychlou reakci na aktivity konkurence v nejlukrativnějších obdobích, jako jsou například předvánoční nákupy či sezónní slevy.

Díky paměťové optimalizaci velkých dat a využití paralelizace se vývojářům Karsa Technologies podařilo zajistit generování grafů založených na gigabytech dat v řádu sekund. Okamžité zpracování statistických údajů lze využít například pro testování rychlých cenových akcí a reakcí trhu. Analytické nástroje s nepřetržitým přístupem k aktuálním reportům poskytují možnost rychlé reakce a přizpůsobení vlastní cenotvorby z krátkodobého i dlouhodobého pohledu.

Aplikace je určena nejen provozovatelům e-shopů, ale také distributorům. Ti ji využijí především k monitoringu cenových hladin i pro nalezení nových příležitostí na trhu. Mezi hlavní funkce Karsa Monitoru patří online analýza, denní reporting prostřednictvím e-mailu a XML datové soubory pro napojení do dalších systémů. „Každému zákazníkovi sestavujeme po konzultaci balíček analytických nástrojů na míru. Při výběru nástrojů se zaměřujeme na obor podnikání, nabízené zboží i konkurenční subjekty,“ upozornil Michal Ježek. „Největší výhodu pro provozovatele e-shopu představuje možnost vygenerovat si aktuální detailní report pro zvolenou skupinu produktů, časové období a skupinu konkurenčních e-shopů kdykoli a bez nutnosti čekat na zpracování dat,“ dodal.

Štítky: 

Podobné články

České e-shopy využívají internetová tržiště ve velkém, tržby zde ale často nepřesáhnou ani 10 %

6. 8. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Seyfor)
Více než polovina českých a slovenských e-shopů prodává své zboží přes některý marketplace, který působí na lokálním trhu. A další se na to chystají. Jenže zkušenosti těch, kteří tuto cestu už vyzkoušeli, jsou velmi rozpačité. Čtěte více

Česká e-commerce ve druhém čtvrtletí vzrostla o 8 %, nejsilnějším měsícem byl červen

30. 7. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Heureka Group)
Po slabším dubnu zažila tuzemská e-commerce scéna v květnu oživení, které vyvrcholilo silným červnovým růstem. Ten byl poháněn především nákupy spojenými s příchodem letní sezóny a dovolených. Stabilní zůstává průměrná výše objednávky i vysoká míra spokojenosti zákazníků. Čtěte více

Češi jsou při nákupech impulsivnější, radost z utrácení se ale nevrací a trh deformují slevy

28. 7. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Skip Pay)
Jak se vyvíjí běžný zákazník českých e-shopů? A co si z toho mají odnést obchodníci? Nová sonda Skip Pay ukazuje, že po letech přestáváme být při nakupování ve vleku ekonomické situace a vracíme se k impulsivnějším nákupům. Zároveň ale překvapivě klesá loajalita a také důvěra v obchodníky. A hlavně – radost z nakupování a utrácení se stále nevrací tam, kde byla před inflační vlnou. Čtěte více

Průměrná měsíční on-line útrata na e-shopech v červnu rostla. Muži utráceli víc než ženy

25. 7. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
Jak utráceli Češi v červnu v e-shopech? Na to se opět ve svém pravidelném výzkumu mezi spotřebiteli ptala Asociace pro elektronickou komerci (APEK). Jak ukázaly odpovědi on-line zákazníků, bylo to v meziročním srovnání opět víc než vloni. I nadále tak pokračuje pozitivní trend letošních e-commerce prodejů. Čtěte více