Trend objednávat zboží online zasáhl i mobilní tarify

18. 7. 2014. (redaktor: Pavel Gregor, zdroj: Tarifomat)
Češi začínají pořizovat prostřednictvím dostupných online kanálů i mobilní tarify. Zatímco v roce 2012 bylo přes internet objednáno pouze 1 % tarifů, v letošním roce očekávají odborníci zvýšení poptávky na 22 %.
Foto: Freeimages

„Češi dávali až do loňského roku v naprosté většině přednost sjednávat tarify a řešit záležitosti ohledně účtů osobně, nejčastěji na některé z kamenných poboček. S příchodem virtuálních poskytovatelů mobilních služeb a nástupem loňské tarifové revoluce však začalo v Česku docházet k restrukturalizaci prodejních kanálů a řada kamenných prodejen byla uzavřena. Lidé se tak postupně začínají orientovat na online prostředí. Loni si tarif online cestou pořídilo 6 % Čechů, v letošním roce však už očekáváme podíl online objednávek na hranici 22 %," potvrdil trend Pavel Černoch, jednatel srovnávače Tarifomat s tím, že v příštím roce by si měla podle předpokladů tarif sjednat online cestou až třetina Čechů.

Postupný přesun lidí do internetového prostředí však odborníci zaznamenali i v řadě odvětví, pro které byl osobní nákup a odběr zboží v předchozích letech typický. Rodiče tak například stále častěji nakupují školní a výtvarné pomůcky pro své děti na e-shopech, kde je cena často nižší než ve výprodejích v supermarketech. „V prvním pololetí roku 2014 jsme oproti loňsku u Čechů zaznamenali bezmála 35% nárůst online objednávek školního vybavení pro děti. Potvrzuje nám to rostoucí trend, kdy rodiče dávají přednost pohodlnému výběru a objednání zboží z prostředí domova s následným doručením takřka až ke dveřím. Touto formou rodiče objednávají od drobností v podobě tužek, až po aktovky a batohy do školy," objasnila tendenci Jana Martínková ze společnosti Activa, která provozuje specializovaný e-shop Activáček.cz se školními potřebami.

V současnosti však stále existují odvětví, která výhody v online prostředí nespatřují, a preferují proto i nadále tradiční offline formu. Mezi ty se řadí například programy Soft skills nebo specializované programy jako projektové řízení, marketing či finanční management. „Řada vzdělávacích institucí se snaží výuku digitalizovat a provozovat ji online formou, kupříkladu pomocí předem připravených prezentací. Tím však studenti přicházejí o hlavní výhody klasické výuky, kdy přítomný lektor smysluplně a zábavně předá požadovanou informaci a v případě nejasností nebo dalších dotazů je připraven ihned pomoci. V online prostředí tedy zaniká obvyklá a přirozená interakce mezi lektorem a studentem, která je základním kamenem učení," uvedl Ivo Ducheček, ředitel Business Institutu, největší MBA školy v České republice. „Při studiu MBA sice studentům nabízíme online program, kde jsou vyučujícími reální lektoři a výuka probíhá skrze virtuální učebnu. Nedochází však ke ztrátě kvality vzdělávacího procesu," doplnil Ducheček.

Štítky: 

Podobné články

České e-shopy využívají internetová tržiště ve velkém, tržby zde ale často nepřesáhnou ani 10 %

6. 8. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Seyfor)
Více než polovina českých a slovenských e-shopů prodává své zboží přes některý marketplace, který působí na lokálním trhu. A další se na to chystají. Jenže zkušenosti těch, kteří tuto cestu už vyzkoušeli, jsou velmi rozpačité. Čtěte více

Česká e-commerce ve druhém čtvrtletí vzrostla o 8 %, nejsilnějším měsícem byl červen

30. 7. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Heureka Group)
Po slabším dubnu zažila tuzemská e-commerce scéna v květnu oživení, které vyvrcholilo silným červnovým růstem. Ten byl poháněn především nákupy spojenými s příchodem letní sezóny a dovolených. Stabilní zůstává průměrná výše objednávky i vysoká míra spokojenosti zákazníků. Čtěte více

Češi jsou při nákupech impulsivnější, radost z utrácení se ale nevrací a trh deformují slevy

28. 7. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Skip Pay)
Jak se vyvíjí běžný zákazník českých e-shopů? A co si z toho mají odnést obchodníci? Nová sonda Skip Pay ukazuje, že po letech přestáváme být při nakupování ve vleku ekonomické situace a vracíme se k impulsivnějším nákupům. Zároveň ale překvapivě klesá loajalita a také důvěra v obchodníky. A hlavně – radost z nakupování a utrácení se stále nevrací tam, kde byla před inflační vlnou. Čtěte více

Průměrná měsíční on-line útrata na e-shopech v červnu rostla. Muži utráceli víc než ženy

25. 7. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
Jak utráceli Češi v červnu v e-shopech? Na to se opět ve svém pravidelném výzkumu mezi spotřebiteli ptala Asociace pro elektronickou komerci (APEK). Jak ukázaly odpovědi on-line zákazníků, bylo to v meziročním srovnání opět víc než vloni. I nadále tak pokračuje pozitivní trend letošních e-commerce prodejů. Čtěte více