Obrat přes internet v roce 2013 v ČR byl 70 miliard korun

18. 7. 2014. (redaktor: Pavel Gregor, zdroj: APEK)
V oblasti B2C prodeje zboží a služeb došlo k dalšímu růstu online prodejů o 16,3 % na 363,1 miliardy eur. Vyplývá to ze statistik za rok 2013 připravených ve spolupráci se sdružením Ecommerce Europe a agenturou GfK.
Foto: Freeimages.com

„V roce 2014 předpokládáme v Evropě online obraty v hodnotě více než 425 miliard EUR. Podíváme-li se až do roku 2016, očekáváme dosažení hranic 625 miliard EUR. Pokračování růstu umožní jak zavedené e-commerce ekonomiky, tak také rozvoj prodeje po internetu v další zemích Evropy,“ prohlásil Wijnand Jongen, předseda výkonného výboru Ecommerce Europe.

V roce 2013 dosáhly nejvyšších e-obratů podle očekávání tři největší evropské ekonomiky – Velká Británie (107,1 miliard EUR), Německo (63,4 miliard EUR) a Francie (51,1 miliard EUR). V České republice tvořily obraty za prodej po internetu více než 70 miliard Kč, tedy 2,5 miliardy EUR.

Na konci roku 2013 nabízelo zboží či služby evropským zákazníkům více než 650 000 webových stránek. Jen v České Republice se odhaduje počet e-shopů na 35 000. Ať už přímo či nepřímo, evropská e-commerce poskytuje aktuálně zaměstnání dvěma milionům lidí.

„Prodej online v České Republice roste obdobně jako v Evropě v průměru o 15 až 20 %. E-commerce je jednoznačně jedním z tahounů ekonomického růstu nejen u nás a aktuální výsledky to zcela potvrzují,“ řekl výkonný ředitel APEK Jan Vetyška.

Štítky: 

Podobné články

České e-commerce se daří, průměrná měsíční útrata na zákazníka v e-shopech opět rostla

16. 9. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
Jak ukázal pravidelný měsíční výzkum Asociace pro elektronickou komerci (APEK) mezi spotřebiteli, chuť Čechů nakupovat na internetu stále roste. Průměrná měsíční útrata jednoho on-line nakupujícího dosáhla téměř 5 000 korun, což je o necelých 300 více než v roce 2024. Nejvíce přitom utráceli spotřebitelé v kategorii 25 – 34 let. Čtěte více

Skip Pay se na Slovensku integroval do platebních bran GoPay a Comgate

15. 9. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Skip Pay)
Skip Pay, fintech ČSOB, na Slovensku potvrzuje, že chytré financování má i za hranicemi Česka své místo. Vedle úspěšné integrace do platebních bran GoPay a Comgate rozšířil fintech své služby také do kamenných poboček cestovní agentury Invia a navázal spolupráci s novými e-shopy. Slovenští zákazníci si také oblíbili nákup na Třetinu. Čtěte více

Mobilní aplikace mění pravidla hry - Češi přesouvají nákupy do telefonu

15. 8. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Datart)
Zkušenosti s online nákupem elektroniky a IT techniky dnes deklaruje zhruba 66 % Čechů. Mění se však způsob, jakým lidé k online nákupům přistupují. Zatímco dříve dominoval počítač, dnes více než polovina objednávek probíhá přes mobilní telefony, často přímo v aplikacích konkrétních prodejců. Nadále si však důležitost drží i kamenné prodejny. Čtěte více

Heureka upravuje model služby „Ověřeno zákazníky“

13. 8. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Heureka Group)
Skupina Heureka oznámila změny u své klíčové služby „Ověřeno zákazníky“, který vstoupí v platnost v září 2025 pro Česko a Slovensko. Zavedení nového, odstupňovaného modelu je strategickým rozhodnutím, jehož cílem je zajistit dlouhodobou udržitelnost této funkce. Čtěte více