Češi vs. Slováci v nákupech na e-shopech

10. 4. 2014. (redaktor: Pavel Gregor, zdroj: Kasa.cz)
Z průzkumu pro Kasa.cz vyplynulo, že čeští zákazníci nakupují na internetu výrazně více než ti slovenští, se svými nákupy jsou však o polovinu méně spokojeni. Za hlavní problém nákupů v e-shopech považují Češi to, že si zboží nemohou předem prohlédnout.
Foto: Freeimages.com

„Z průzkumu vyplynulo, že čeští zákazníci mají při internetovém nakupování největší obavy z případné reklamace. Vadí jim také fakt, že nakupují virtuální zboží, které si nemohou předem prohlédnout, a obávají se, že jim nákup vůbec nedorazí. Lidem starším 44 let navíc nevyhovuje skutečnost, že při nakupování v e-shopech nemají žádný kontakt s prodavači,“ uvedla Andrea Čižmářová, ředitelka Kasa.cz.

Čeští a slovenští zákazníci se shodují ve způsobu placení za zakoupené zboží na internetu. Dominantním způsobem platby je hotovost v kamenné prodejně, která zhruba před rokem vytlačila dříve dominantní dobírku. Na Slovensku osobní odběr využívá přes 60 % zákazníků, v ČR zhruba o 3 procenta méně. Vývoj internetových nákupů je však v obou zemích odlišný. Zatímco v České republice roste počet lidí, kteří na internetu nakupují více než pětkrát ročně, na Slovensku jejich podíl naopak klesá.

Rozdílná je také spokojenost českých a slovenských zákazníků s internetovými nákupy – Slováci uvádějí dokonce dvojnásobnou spokojenost než Češi. „Z průzkumu vyplynulo, že zákazníkům českých e-shopů nejčastěji vadí způsob, jakým daný internetový obchod s kupujícím komunikuje a také případy, když nabízené zboží není skladem,“ sdělila Andrea Čižmářová.

Štítky: 

Podobné články

Podnikatelé se bojí ztráty dat i krádeže identity, zabezpečení však podceňují

6. 5. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: MasterCard)
Povědomí o významu kybernetické bezpečnosti mezi českými podnikateli roste, často jí však nepřisuzují dostatečnou prioritu. Jen 39 % dotázaných mikro- a malých podnikatelů uvádí, že jsou ochotní do zabezpečení své firmy investovat více než 500 korun měsíčně. Pětina dokonce na bezpečnost nedá měsíčně ani korunu. Čtěte více

Stabilní start pro českou e-commerce: První čtvrtletí přineslo 4% meziroční růst

25. 4. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Heureka Group)
Česká e-commerce zaznamenala v prvním čtvrtletí roku 2025 meziroční růst ve výši čtyř procent. Zatímco v lednu a únoru zůstávala výkonnost pod očekáváním, výrazné zlepšení přišlo v březnu, kdy došlo k meziročnímu růstu. Zvýšený zájem byl především v sezónních kategoriích jako zahrada, cyklistické vybavení a obecně vybavení na venkovní sporty. Čtěte více

Velký test e-shopů: Jak si vedly české online obchody pohledem odborníků z e-commerce?

11. 4. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Shopsys, Skladon, Retino)
Třetí ročník rozsáhlého testování české e-commerce scény se nově uskutečnil pod názvem Velký test e-shopů. Společnosti Shopsys, Skladon a Retino v něm opět v průběhu vánoční špičky hodnotily standardy českých e-shopů, které zásadně ovlivňují zákaznickou zkušenost – uživatelskou přívětivost nákupního košíku, úroveň logistiky a kvalitu vratkových procesů. Čtěte více

Heureka vyhlásila vítěze soutěže ShopRoku 2024. Které obchody uspěly?

4. 4. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Heureka Group)
Soutěž ShopRoku zná své vítěze za rok 2024. Nákupní rádce Heureka.cz letos už pošestnácté ocenil nejlepší české e-shopy napříč několika kategoriemi od zákaznické oblíbenosti až po kvalitu služeb. O výsledcích jako každý rok rozhodovali, jak samotní zákazníci, tak odborná porota. Novinkou letošního ročníku je kategorie Značka roku. Čtěte více