Které TV se kupovaly nejvíce po dobu olympiády

10. 8. 2012. (redaktor: Petra Piscová, zdroj: Heureka.cz)
Díky olympiádě u zákazníků stoupl zájem o koupi nové televize. Největší nárůst obliby zaznamenaly plazmové televize, u nichž došlo ke zvýšení poptávky o 38 %. O 32 % se zvýšil zájem o LCD televizory a o 31 % více se prodávaly TV s LED technologií. Vyplývá to z dat srovnávače Heureka.cz.

Nejnižší nárůst zájmu zaznamenaly 3D televizory, i u nich však došlo k celkovému nárůstu o 18 %.

„Oproti květnovému MS v hokeji olympiáda poptávku po televizorech zvýšila výrazněji. Například po plazmových televizorech bylo zvýšení před MS v hokeji o pouhé 1 %, po LED televizorech se lidé sháněli o 5 % více,“ upřesnil Kamil Demuth z internetového srovnávače Heureka.cz.

Nárůst zájmu o televizory také podporuje jejich průměrná cena, která se meziročně snížila. Kromě plazmových TV, u kterých cena poklesla nepatrně jen o 1 %, došlo u ostatních typů k poklesu o 14 %(LCD a 3D TV) a o 15 %(LED TV).

Nejlevnější jsou LCD televize, jejichž průměrná cena je 7 939 Kč. Nejdražší je ještě poměrně nový typ televize, 3D TV, který si pořídíte průměrně za 25 435 Kč. Nejčastěji vyhledávanými úhlopříčkami jsou 42“, 32“ a 40“.

Změny vyhledáváníPřed LOH Před MS v hokeji
Plazmové TV+38 %+1%
LCD TV+32 %+10 %
LED TV+31 %+5 %
3D TV+18 %+12 %
 
Podíl dle vyhledáváníČR – červen 2012
LED TV55 %
3D TV28 %
LCD TV13 %
Plazmové TV4 %
 
Průměrné cenyČerven 2012Červen 2011Meziroční změna
3D TV25 435 Kč28 995 Kč-14 %
Plazmové TV16 123 Kč16 284 Kč-1 %
LED TV11 984 Kč13 781 Kč-15 %
LCD TVD 7 939 Kč9 050 Kč-14 %
Štítky: 

Podobné články

Stabilní start pro českou e-commerce: První čtvrtletí přineslo 4% meziroční růst

25. 4. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Heureka Group)
Česká e-commerce zaznamenala v prvním čtvrtletí roku 2025 meziroční růst ve výši čtyř procent. Zatímco v lednu a únoru zůstávala výkonnost pod očekáváním, výrazné zlepšení přišlo v březnu, kdy došlo k meziročnímu růstu. Zvýšený zájem byl především v sezónních kategoriích jako zahrada, cyklistické vybavení a obecně vybavení na venkovní sporty. Čtěte více

Heureka vyhlásila vítěze soutěže ShopRoku 2024. Které obchody uspěly?

4. 4. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Heureka Group)
Soutěž ShopRoku zná své vítěze za rok 2024. Nákupní rádce Heureka.cz letos už pošestnácté ocenil nejlepší české e-shopy napříč několika kategoriemi od zákaznické oblíbenosti až po kvalitu služeb. O výsledcích jako každý rok rozhodovali, jak samotní zákazníci, tak odborná porota. Novinkou letošního ročníku je kategorie Značka roku. Čtěte více

eCommerce Insider: Česká e-commerce loni vzrostla o pět procent. Co ji čeká letos?

13. 1. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK a Heureka)
Česká e-commerce zakončila rok 2024 s celkovým obratem 194 miliard korun, což znamená nárůst o pět procent oproti předešlému roku. Celkové roční skóre vylepšil tradičně nejsilnější poslední kvartál. Nejvýraznějšího růstu se vloni dočkaly kategorie spojené s udržitelností a volnočasovými aktivitami. Čtěte více

Češi utráceli. Tuzemská e-commerce v roce 2024 opět rostla

10. 1. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
Česká e-commerce má za sebou úspěšný rok 2024. V porovnání s tím předchozím vyrostly obraty o pět procent a e-shopy tak mohou být spokojené. Podle odhadů Asociace pro elektronickou komerci (APEK) lze očekávat obdobný pozitivní vývoj také letos. Čtěte více