Obliba e-shopových srovnávačů cen roste

2. 7. 2012. (redaktor: Petra Piscová, zdroj: Heureka.cz, Aukro.cz)
K vyhledávání informací o produktech stále více lidí využívá služeb nákupních rádců a vyhledávačů cen, v loňském roce jejich služby využilo více než 35 procent českých nakupujících. Nejvyužívanější jsou internetové vyhledávače, jejich oblíbenost však u zákazníků každoročně klesá. Vyplývá to z výzkumu webů Heureka.cz a Aukro.cz.
Foto: Sxc.hu

Při nákupu na internetu hledají nakupující informace o zboží stále častěji pomocí zkušeností ostatních nakupujících uveřejněných na srovnávačích cen. „Od loňského roku došlo k téměř desetiprocentnímu nárůstu používání cenových srovnávačů při výběru zboží. V Česku jejich služby využívá přes 35 procent uživatelů,“ řekl Kamil Demuth z internetového srovnávače Heureka.cz. Vyhledávače v současné době používá 45 procent českých a 52 procent slovenských uživatelů, ve srovnání s rokem 2010 je to o šest procent, respektive sedm procent méně.

Tento trend dokládá také způsob, jakým zákazníci vybírají internetové obchody, ve kterých nakoupí. Zatímco na Slovensku používá internetové vyhledávače k výběru e-shopu 40 procent lidí, v České republice se více než 44 procent nakupujících spoléhá na cenové srovnávače a nákupní rádce. „Češi ani Slováci nejsou příliš věrnými klienty, ve svém oblíbeném obchodě nakupuje přibližně 15 procent zákazníků,“ doplnil Demuth.

Nejčastějšími produkty, které si čeští i slovenští nakupující pořizují, jsou oblečení a doplňky. V České Republice patří další příčky bílé technice a hračkám zboží pro děti, na Slovensku knihám a bílé technice. Naopak dlouhodobě nejméně se na internetu nakupují potraviny a sběratelské zboží.

Štítky: 

Podobné články

Česká e-commerce zakončila první kvartál roku se 4% růstem

18. 4. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Heureka Group)
První čtvrtletí roku 2024 přineslo pokračující vzestup v oblasti e-commerce. Podle dat společnosti Heureka Group se po úspěšném závěru předchozího roku podařilo udržet pozitivní trend a první kvartál roku skončil s celkovým růstem tržeb o 4 % ve srovnání s předchozím rokem. Mírně se také zvýšila průměrná hodnota objednávky na 1 512 Kč. Čtěte více

ShopRoku 2023 zná své vítěze

16. 4. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Heureka Group)
Už popatnácté nákupní rádce Heureka.cz vyhlásil vítěze soutěže ShopRoku. Nejoblíbenější je největší český e-shop Alza.cz, speciální cenu Heureky získalo české hračkářství Hugo chodí bos, udržitelným e-shopem roku je Elis design. Výhercem kategorie Visa Special Award pro e-shopy zapojené do Heureka Marketplace je mall.cz. Ocenění za kvalitu získal knihobot.cz. Čtěte více

Česká e-commerce vloni meziročně ztratila šest procent

10. 1. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Heureka)
Česká e-commerce zakončila rok 2023 s celkovým obratem 185 miliard korun. Jde tak o šestiprocentní pokles oproti předešlému roku. Celkové roční skóre vylepšil tradičně nejsilnější poslední kvartál, který se po mnoha měsících propadu dostal do 2% růstu. Trh se díky klesající inflaci i příchodu zahraničních hráčů začal oživovat, dařilo se zejména velkým e-shopům. Čtěte více

Česká e-commerce se ve třetím čtvrtletí kvůli obavám z vysokých cen a nečekaných výdajů propadla o 11 %

11. 10. 2023. (redaktor: František Doupal, zdroj: Heureka Group)
Lidé kvůli obavám z vysokých cen stále odkládají své nákupy, hledají výhodné nabídky i při nákupu levnějšího zboží a čekají na slevové akce. Opatrnost při nakupování potvrzuje i výsledek české e-commerce za uplynulý kvartál – podle Heureky se její obrat zhoršil o tři procentní body oproti předchozím třem měsícům a o 11 % oproti loňsku. Čtěte více