Poptávka po TV na internetu stále roste

21. 5. 2012. (redaktor: Petra Piscová, zdroj: Heureka.cz)
Podle internetového srovnávače Heureka.cz, poptávka po televizorech před mistrovstvím světa v hokeji vzrostla v Čechách o osm procent, na Slovensku o deset procent. Největší zájem byl o 3D televizory, jejichž průměrná cena letos meziročně klesla o 20 procent. Další růst se ještě očekává.

K největšímu růstu poptávky mezi měsíci březen a duben došlo u 3D televizorů, a to jak v ČR (+12 procent), tak na Slovensku (+19 procent),“ řekl Kamil Demuth z internetového srovnávače Heureka.cz a dodal: „Předpokládám, že s blížícím se Mistrovstvím Evropy ve fotbale a Letními olympijskými hrami v Londýně poptávka ještě vzroste.“ Naopak klesla poptávka po domácích kinech, v ČR čtyři procenta, na Slovensku dokonce o sedm procent.

Rostoucímu zájmu nahrávají také meziroční poklesy cen, které vykazují všechny typy televizorů v ČR i na Slovensku. Průměrná cena LCD televizorů klesla dokonce o 38 procent.

Největší podíl v prodejích v současné době zaujímají LED televizory, v ČR jim patří dokonce polovina všech prodejů. Na Slovensku je v současné době podobný podíl prodejů LED televizorů a 3D televizorů. „Slováci poptávají menší rozměry televizorů,“ shrnul Demuth.

Změny vyhledáváníČRSlovensko
3D TV+12%+19%
LCD+10%-1%
LED TV+5%+10%
Plazmové TV+1%-2%
Domácí kina-4%-7%
 
Podíl dle vyhledáváníČRSlovensko
LED TV52%39%
3D TV27%33%
LCD TV12%16%
Plazmové TV9%12%
 
Průměrné cenyČR (meziroční změna ceny)Slovensko*
3D TV24 617 Kč (-20%)25 044 Kč (-20%)
Plazmové TV15 302 Kč (-15%)14 072 Kč (-15%)
LED TV12 145 Kč (-25%)12 027 Kč (-25%)
LCD TV7 704 Kč (-38%)7 379 Kč (-24%)
             * průměrné ceny jsou přepočítány dle kurzu 1€=25,4 Kč 
Top úhlopříčkyČRSlovensko
LED a LCD TV40’’32’’
Plazmové a 3D TV50’’42’’
Štítky: 

Podobné články

Stabilní start pro českou e-commerce: První čtvrtletí přineslo 4% meziroční růst

25. 4. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Heureka Group)
Česká e-commerce zaznamenala v prvním čtvrtletí roku 2025 meziroční růst ve výši čtyř procent. Zatímco v lednu a únoru zůstávala výkonnost pod očekáváním, výrazné zlepšení přišlo v březnu, kdy došlo k meziročnímu růstu. Zvýšený zájem byl především v sezónních kategoriích jako zahrada, cyklistické vybavení a obecně vybavení na venkovní sporty. Čtěte více

Heureka vyhlásila vítěze soutěže ShopRoku 2024. Které obchody uspěly?

4. 4. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Heureka Group)
Soutěž ShopRoku zná své vítěze za rok 2024. Nákupní rádce Heureka.cz letos už pošestnácté ocenil nejlepší české e-shopy napříč několika kategoriemi od zákaznické oblíbenosti až po kvalitu služeb. O výsledcích jako každý rok rozhodovali, jak samotní zákazníci, tak odborná porota. Novinkou letošního ročníku je kategorie Značka roku. Čtěte více

eCommerce Insider: Česká e-commerce loni vzrostla o pět procent. Co ji čeká letos?

13. 1. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK a Heureka)
Česká e-commerce zakončila rok 2024 s celkovým obratem 194 miliard korun, což znamená nárůst o pět procent oproti předešlému roku. Celkové roční skóre vylepšil tradičně nejsilnější poslední kvartál. Nejvýraznějšího růstu se vloni dočkaly kategorie spojené s udržitelností a volnočasovými aktivitami. Čtěte více

Češi utráceli. Tuzemská e-commerce v roce 2024 opět rostla

10. 1. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
Česká e-commerce má za sebou úspěšný rok 2024. V porovnání s tím předchozím vyrostly obraty o pět procent a e-shopy tak mohou být spokojené. Podle odhadů Asociace pro elektronickou komerci (APEK) lze očekávat obdobný pozitivní vývoj také letos. Čtěte více