Analýzy

GfK: Český trh se spotřební elektronikou vykázal v 1. čtvrtletí 2016 ztrátu
Analýzy

GfK: Český trh se spotřební elektronikou vykázal v 1. čtvrtletí 2016 ztrátu

Tržby za jedenáct sledovaných skupin zboží se snížily o 6 %, a to především vlivem ztrát u televizorů, které se na celkové hodnotě trhu podílely ze 77 %. Meziroční přírůstek vykázaly ve sledovaných odbytových cestách v různé míře pouze čtyři skupiny: set-top boxy (díky digitálním satelitním přijímačům), minireproduktory a dokovací stanice, sluchátka a kamkordéry (z nich pouze akční kamery).

Přečíst celý článek
IDC: Celosvětový prodej smartphonů zůstal v 1. čtvrtletí 2016 téměř stejný jako vloni
Analýzy

IDC: Celosvětový prodej smartphonů zůstal v 1. čtvrtletí 2016 téměř stejný jako vloni

V prvním čtvrtletí 2016 prodali výrobci 334,9 milionů smartphonů, což představuje oproti loňským 334,3 milionům minimální nárůst. Malý růst je primárně přičítán nasycení trhu a meziročnímu poklesu prodeje u dvou hlavních hráčů, Applu a Samsungu.

Přečíst celý článek
Gartner: Tržby za bezpečnost v IoT letos dosáhnou 348 milionů dolarů
Analýzy

Gartner: Tržby za bezpečnost v IoT letos dosáhnou 348 milionů dolarů

Celosvětové tržby za bezpečnost pro IoT (Internet of Things) dosáhnou v roce 2016 až 348 milionů dolarů. Tedy o 23,7 % více než v roce 2015. V roce 2018 by se mělo jednat až o 547 milionů dolarů.

Přečíst celý článek
IDC: Prodej hardwaru pro virtuální realitu letos dosáhne ke dvěma miliardám dolarů
Analýzy

IDC: Prodej hardwaru pro virtuální realitu letos dosáhne ke dvěma miliardám dolarů

V letošním roce se podle společnosti IDC prodá 9,6 milionu zařízení pro virtuální realitu. Prodej potáhnou produkty Samsung, Sony, HTC a Oculus. Zatímco rok 2016 bude povětšinou ve znamení řešení pro virtuální realitu (VR), v následujících letech se očekává nástup řešení pro rozšířenou realitu (AR).

Přečíst celý článek
IDC: V 1. čtvrtletí 2016 v regionu EMEA rostl zejména prodej notebooků
Analýzy

IDC: V 1. čtvrtletí 2016 v regionu EMEA rostl zejména prodej notebooků

Prodej PC v regionu EMEA dosáhl za první čtvrtletí 2016 na 17,2 milionu kusů, což představuje meziroční pokles o 14,6 %. Navzdory tomu ale vzrostl prodej notebooků v západní, střední i východní Evropě.

Přečíst celý článek
Gartner: Prodej PC v regionu EMEA v 1. čtvrtletí 2016 klesl o 10 %
Analýzy

Gartner: Prodej PC v regionu EMEA v 1. čtvrtletí 2016 klesl o 10 %

V prvním čtvrtletí roku 2016 se v regionu EMEA prodalo 19,5 milionu osobních počítačů, což představuje meziroční pokles o 10 %.

Přečíst celý článek
IDC: Prodej PC v 1. čtvrtletí 2016 dle očekávání nadále klesal
Analýzy

IDC: Prodej PC v 1. čtvrtletí 2016 dle očekávání nadále klesal

Celosvětový prodej PC dle společnosti IDC dosáhl za první čtvrtletí 60,6 milionu kusů, což představuje meziroční propad o 11,5 %. Za propadem stojí fakt, že přechod firem na Windows 10 je prozatím pomalý a poptávka ze strany spotřebitelů zůstává nízká. K poklesu přispěla i nestabilita akcií, komodit a měn.

Přečíst celý článek
IDC: Prodej cloudové infrastruktury v roce 2015 vzrostl o 21 %
Analýzy

IDC: Prodej cloudové infrastruktury v roce 2015 vzrostl o 21 %

Celosvětové tržby z prodeje cloudových infrastrukturních produktů stouply dle IDC v roce 2015 o 21 % na 29 miliard dolarů. Ve čtvrtém čtvrtletí pak tržby stouply meziročně o 15,7 % na 8,2 miliardy dolarů.

Přečíst celý článek
Gartner: Prodej PC v prvním čtvrtletí 2016 klesl o 9,6 %
Analýzy

Gartner: Prodej PC v prvním čtvrtletí 2016 klesl o 9,6 %

Celosvětový prodej PC v prvním čtvrtletí 2016 meziročně klesl o 9,6 % na 64,8 milionu kusů. Celkově šlo o šestý kvartál postupných propadů a vůbec poprvé od roku 2007 se čísla dostala pod 65 milionů kusů.

Přečíst celý článek
Mottem dnešních spotřebitelů je rychlý a snadný výběr
Analýzy

Mottem dnešních spotřebitelů je rychlý a snadný výběr

Potřeby a chování spotřebitelů se v čase mění. Mají rádi jednoduchost a preferují snadný a nekomplikovaný výběr zboží a služeb, který si chtějí užít. Podle průzkumu GfK věnuje až 62 % zákazníků před důležitým nákupem čas detailnímu mapování značek, a to vždy. Češi jsou v této zálibě poněkud méně aktivní a informace o značkách si dopředu zjišťuje jen 36 % z nich.

Přečíst celý článek