Analýzy

IDC: Prodej chytrých telefonů zaznamenal své druhé nejúspěšnější čtvrtletí v historii

Ve třetím čtvrtletí 2015 se podle společnosti IDC celosvětově prodalo 355,2 milionu smartphonů, což představuje meziroční nárůst o 6,8 %.

IDC: Prodej chytrých telefonů zaznamenal své druhé nejúspěšnější čtvrtletí v historii

„Ve třetím čtvrtletí letošního roku kladla většina výrobců velký důraz na své vlajkové lodě ve snaze překonat konkurenci funkcemi i designem,“ uvedl Anthony Scarsella, manažer výzkumu v IDC. „Řada výrobců se své novinky snažila cílit do nejvyšší kategorie jako přímou konkurenci pro Apple a Samsung. Navzdory lesku a půvabu dražších přístrojů se však stále bude velká většina prodeje odehrávat ve střední a nižší cenové třídě, obzvláště pak na trzích v rozvojových zemích.“

Celosvětovou jedničkou mezi výrobci mobilních telefonů zůstala i ve třetím čtvrtletí roku 2015 společnost Samsung. Výrobci se podařilo prodat 84,5 milionu zařízení, což představuje 6,1% meziroční nárůst. Nebývalou pozornost Samsung věnoval prémiovým telefonům, kde uvedl na trh hned dvě novinky (Galasy S6 edge + a Note 5). I díky jejich uvedení na trh ještě před příchodem nových iPhonů se s nimi výrobci docela dařilo. Levnější přístroje výrobce se prodávaly zejména na rozvojových trzích.

Apple, který ve sledovaném období uvedl na trh dvojici novinek v podobě telefonů iPhone 6s a iPhone 6S plus si meziročně polepšil o 22,2 % a ve čtvrtletí prodal 48 milionů telefonů. K dosaženým výsledkům právě novinky výrazně napomohly – jen za první týden po zahájení prodeje si je pořídili 13 milionů uživatelů. Dobře se však prodávaly i starší modely, a to i díky zlevnění, které přišlo spolu s uvedením novinek na trh

Celosvětový prodej smartphonů ve 3. čtvrtletí 2015 (v milionech kusů)
VýrobceProdej 3Q15Tržní podílProdej 3Q14Tržní podílMeziroční změna
Samsung84,523,8 %79,623,9 %6,1 %
Apple4813,5 %39,311,8 %22,2 %
Huawei26,57,5 %16,55 %60,9 %
Lenovo18,85,3 %16,95,1 %11,1 %
Xiaomi18,35,2 %17,35,2 %5,6 %
Ostatní159,144,8 %16349 %-2,4 %
Celkem355,2100 %332,6100 %6,8 %

Celosvětová trojka, Huawei, zaznamenala výrazný meziroční nárůst o více než 60 % a zákazníkům prodala 26,5 milionu telefonů. Téměř třetina telefonů prodaných telefonů navíc spadala do střední a vyšší cenové kategorie, na kterou se výrobce soustředí stále více.

Svou cestu mezi nejvýznamnější světové výrobce mobilních telefonů si pomalu, ale jistě proráží také čínské Lenovo. Pokud k produkci firmy Lenovo přičteme i prodané přístroje Motorola (tuto firmu Lenovo vlastní), dostaneme se na 18,8 milionu prodaných přístrojů za čtvrtletí, což představuje meziroční nárůst o 11,1 %.

Na páté příčce, jen v mírném závěsu, skončila další čínská firma, Xiaomi. Ve sledovaném období prodala 18,3 milionu zařízení, což představovalo meziroční přírůstek o 5,6 %.