IDC: Prodej chytrých telefonů zaznamenal své druhé nejúspěšnější čtvrtletí v historii
Ve třetím čtvrtletí 2015 se podle společnosti IDC celosvětově prodalo 355,2 milionu smartphonů, což představuje meziroční nárůst o 6,8 %.
„Ve třetím čtvrtletí letošního roku kladla většina výrobců velký důraz na své vlajkové lodě ve snaze překonat konkurenci funkcemi i designem,“ uvedl Anthony Scarsella, manažer výzkumu v IDC. „Řada výrobců se své novinky snažila cílit do nejvyšší kategorie jako přímou konkurenci pro Apple a Samsung. Navzdory lesku a půvabu dražších přístrojů se však stále bude velká většina prodeje odehrávat ve střední a nižší cenové třídě, obzvláště pak na trzích v rozvojových zemích.“
Celosvětovou jedničkou mezi výrobci mobilních telefonů zůstala i ve třetím čtvrtletí roku 2015 společnost Samsung. Výrobci se podařilo prodat 84,5 milionu zařízení, což představuje 6,1% meziroční nárůst. Nebývalou pozornost Samsung věnoval prémiovým telefonům, kde uvedl na trh hned dvě novinky (Galasy S6 edge + a Note 5). I díky jejich uvedení na trh ještě před příchodem nových iPhonů se s nimi výrobci docela dařilo. Levnější přístroje výrobce se prodávaly zejména na rozvojových trzích.
Apple, který ve sledovaném období uvedl na trh dvojici novinek v podobě telefonů iPhone 6s a iPhone 6S plus si meziročně polepšil o 22,2 % a ve čtvrtletí prodal 48 milionů telefonů. K dosaženým výsledkům právě novinky výrazně napomohly – jen za první týden po zahájení prodeje si je pořídili 13 milionů uživatelů. Dobře se však prodávaly i starší modely, a to i díky zlevnění, které přišlo spolu s uvedením novinek na trh
| Celosvětový prodej smartphonů ve 3. čtvrtletí 2015 (v milionech kusů) | |||||
| Výrobce | Prodej 3Q15 | Tržní podíl | Prodej 3Q14 | Tržní podíl | Meziroční změna |
| Samsung | 84,5 | 23,8 % | 79,6 | 23,9 % | 6,1 % |
| Apple | 48 | 13,5 % | 39,3 | 11,8 % | 22,2 % |
| Huawei | 26,5 | 7,5 % | 16,5 | 5 % | 60,9 % |
| Lenovo | 18,8 | 5,3 % | 16,9 | 5,1 % | 11,1 % |
| Xiaomi | 18,3 | 5,2 % | 17,3 | 5,2 % | 5,6 % |
| Ostatní | 159,1 | 44,8 % | 163 | 49 % | -2,4 % |
| Celkem | 355,2 | 100 % | 332,6 | 100 % | 6,8 % |
Celosvětová trojka, Huawei, zaznamenala výrazný meziroční nárůst o více než 60 % a zákazníkům prodala 26,5 milionu telefonů. Téměř třetina telefonů prodaných telefonů navíc spadala do střední a vyšší cenové kategorie, na kterou se výrobce soustředí stále více.
Svou cestu mezi nejvýznamnější světové výrobce mobilních telefonů si pomalu, ale jistě proráží také čínské Lenovo. Pokud k produkci firmy Lenovo přičteme i prodané přístroje Motorola (tuto firmu Lenovo vlastní), dostaneme se na 18,8 milionu prodaných přístrojů za čtvrtletí, což představuje meziroční nárůst o 11,1 %.
Na páté příčce, jen v mírném závěsu, skončila další čínská firma, Xiaomi. Ve sledovaném období prodala 18,3 milionu zařízení, což představovalo meziroční přírůstek o 5,6 %.