Gartner: Trh CRM softwaru vzrostl v roce 2014 o 13,3 %
Podle Gartneru vzrostl světový trh softwaru pro řízení vztahů se zákazníky v minulém roce o 13,3 % a dosáhl objemu 23,2 miliardy dolarů. Na deset největších dodavatelů CRM řešení přitom připadalo 60 % tržního podílu (tedy asi 14 miliard dolarů).
V pořadí největších dodavatelů CRM softwaru se od roku 2013 neodehrály žádné významnější změny – společnosti Salesforce a Microsoft rostly rychleji než tempo trhu a jejich podíly se meziročně zvýšily. Pokles podílu v první pětici zaznamenala společnost Oracle.
Výsledky velkých hráčů nicméně souvisejí i s nákupy jejich menších konkurentů, jak vysvětlila Joanne Correirová z Gartneru: „Velcí dodavatelé využili akvizice k posílení svých pozic na nových trzích a obohacení funkčnosti svých řešení. Pozorovali jsme pokračující konsolidaci trhu a cenové války mezi velkými dodavateli ve snaze zabránit odchodu zákazníků ke konkurenci a udržet si tak příjmy z poplatků za technickou podporu.“
Více než polovina celosvětového obratu CRM (52,3 %) připadá na severoamerický kontinent, který společně se západní Evropou představuje bezmála čtyři pětiny (78,6 %) trhu CRM. Oba trhy rostly dvouciferným tempem, nejrychlejší nárůst (o 18,7 %) byl nicméně v rozvíjejících se ekonomikách asijsko-pacifického regionu.
| Výdaje na CRM software dle dodavatelů v roce 2014 (v milionech USD) | ||||
| Společnost | Obrat 2014 | Tržní podíl | Obrat 2013 | Tržní podíl |
| Salesforce | 4 268,5 | 18,4 % | 3 330,2 | 16,3 % |
| SAP | 2 809,4 | 12,1 % | 2 621,3 | 12,8 % |
| Oracle | 2 115,2 | 9,1 % | 2 060,8 | 10,1 % |
| Microsoft | 1 438,6 | 6,2 % | 1 181,8 | 5,8 % |
| IBM | 873,1 | 3,8 % | 792,1 | 3,9 % |
| Ostatní | 11 681,90 | 50,4 % | 10 474,70 | 51,1 % |
| Celkem | 23 186,70 | 100 % | 20 460,9 | 100 % |
Z hlediska typu řešení již cloudové alternativy představují téměř polovinu celého trhu: „Silná poptávka po SaaS CRM znamená, že na tuto formu připadá již 47 % celého obratu z CRM software. Zájem přichází od firem všech velikostí, které hledají řešení, jež je snadnější a rychlejší nasadit a dosáhnout tak rychleji návratnosti investic, než při modernizaci tradičních systémů, nasazování nových klasických aplikací nebo potřebě doplnit škálu funkcí,“ dodala J. Correirová.