Analýzy

Gartner: Trh CRM softwaru vzrostl v roce 2014 o 13,3 %

Podle Gartneru vzrostl světový trh softwaru pro řízení vztahů se zákazníky v minulém roce o 13,3 % a dosáhl objemu 23,2 miliardy dolarů. Na deset největších dodavatelů CRM řešení přitom připadalo 60 % tržního podílu (tedy asi 14 miliard dolarů).

František Doupal
Zdroj: Gartner
  • 29. 5. 2015
  • 1 min
Gartner: Trh CRM softwaru vzrostl v roce 2014 o 13,3 %

V pořadí největších dodavatelů CRM softwaru se od roku 2013 neodehrály žádné významnější změny – společnosti Salesforce a Microsoft rostly rychleji než tempo trhu a jejich podíly se meziročně zvýšily. Pokles podílu v první pětici zaznamenala společnost Oracle.

Výsledky velkých hráčů nicméně souvisejí i s nákupy jejich menších konkurentů, jak vysvětlila Joanne Correirová z Gartneru: „Velcí dodavatelé využili akvizice k posílení svých pozic na nových trzích a obohacení funkčnosti svých řešení. Pozorovali jsme pokračující konsolidaci trhu a cenové války mezi velkými dodavateli ve snaze zabránit odchodu zákazníků ke konkurenci a udržet si tak příjmy z poplatků za technickou podporu.“

Více než polovina celosvětového obratu CRM (52,3 %) připadá na severoamerický kontinent, který společně se západní Evropou představuje bezmála čtyři pětiny (78,6 %) trhu CRM. Oba trhy rostly dvouciferným tempem, nejrychlejší nárůst (o 18,7 %) byl nicméně v rozvíjejících se ekonomikách asijsko-pacifického regionu.

Výdaje na CRM software dle dodavatelů v roce 2014 (v milionech USD)
SpolečnostObrat 2014Tržní podílObrat 2013Tržní podíl
Salesforce4 268,518,4 %3 330,216,3 %
SAP2 809,412,1 %2 621,312,8 %
Oracle2 115,29,1 %2 060,810,1 %
Microsoft1 438,66,2 %1 181,85,8 %
IBM873,13,8 %792,13,9 %
Ostatní11 681,9050,4 %10 474,7051,1 %
Celkem23 186,70100 %20 460,9100 %

Z hlediska typu řešení již cloudové alternativy představují téměř polovinu celého trhu: „Silná poptávka po SaaS CRM znamená, že na tuto formu připadá již 47 % celého obratu z CRM software. Zájem přichází od firem všech velikostí, které hledají řešení, jež je snadnější a rychlejší nasadit a dosáhnout tak rychleji návratnosti investic, než při modernizaci tradičních systémů, nasazování nových klasických aplikací nebo potřebě doplnit škálu funkcí,“ dodala J. Correirová.