Reklamace

dTest: Jak to bude s reklamacemi po novele zákona?

17. 5. 2022. (redaktor: František Doupal, zdroj: dTest)
Vláda předložila poslancům novelu, ve které se navrhuje od základu změnit mimo jiné tak podstatnou věc, jakou je zákonná záruka. Podle organizace dTest však může část vládního návrhu být vykládána proti zájmům běžných spotřebitelů. Čtěte více

Nedopouštíte se při vyřizování reklamací následujících chyb?

31. 5. 2021. (redaktor: František Doupal, zdroj: dTest)
Obchodníci se při přijímání a vyřizování reklamací dopouštějí mnohých nešvarů, které však běžný spotřebitel snadno neodhalí. To však neznamená, že by toho měli obchodníci zneužívat, nebo že zákazník nemá žádnou možnost ochrany. Ve kterých situacích se vyplatí zpozornět? Čtěte více

Jak budou vypadat reklamace po očekávané novelizaci občanského zákoníku?

31. 1. 2020. (redaktor: František Doupal, zdroj: dTest)
Zapracování dvou nových evropských směrnic z oblasti spotřebitelských smluv do českého práva, které právě probíhá, zruší v občanském zákoníku 24měsíční zákonnou záruku. Spotřebitelům však poskytne nová práva, a to nejpozději do dvou let. Čtěte více
Foto: Freeimages.com

Poplatky za neoprávněnou reklamaci si účtovat nemůžete

10. 11. 2014. (redaktor: František Doupal, zdroj: dTest)
Za neoprávněnou reklamaci se nejčastěji považují případy, kdy není prokázána oznámená vada nebo pokud jde o vadu, za kterou jako prodávající neodpovídáte. V těchto ani jiných případech však nelze za reklamaci po zákazníkovi vymáhat jakýkoli poplatek, protože byste se dopouštěli nezákonného jednání. Čtěte více
Foto: Freeimages.com

dTest: Víte, na co mají právo spotřebitelé při reklamacích?

22. 10. 2014. (redaktor: Pavel Gregor, zdroj: dTest)
Mají spotřebitelé uplatnit reklamace u prodávajícího, nebo v servisu? Věčný boj. Nezřídka se změní provozovatel e-shopu, a současný i dřívější provozovatel si pak spotřebitele přehazují jako horký brambor. Kdo je tedy povinnen reklamaci přijmout a vyřídit? Čtěte více
Foto: Freeimages

Snadná reklamace služeb a zboží v cizině

11. 8. 2014. (redaktor: Pavel Gregor, zdroj: ČOI)
Na dovolené v zahraničí se často stává, že spotřebitel vyřizuje reklamaci služeb nebo zboží rukama nohama, protože místní jazyk neovládá. Rychlou pomoc pro tyto situace nabízí nová mobilní aplikace sítě Evropských spotřebitelských center „ECC-Net Travel“, která uživatele informuje o jeho právech. Čtěte více
Foto: Freeimages

dTest: Reklamace bez čekání

3. 6. 2014. (redaktor: Pavel Gregor, zdroj: dTest)
Blesková či okamžitá výměna, kterou dnes nabízí někteří prodejci jako placenou službu, je uložena zákonem. Prodejci si tak nechávají platit za plnění svých povinností, čímž se dostávají do rozporu se zákonem. Čtěte více