Prodeje televizí loni vzrostly o šest procent, poptávku táhl streaming

11. 3. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Datart)
Televize si i nadále udržují své pevné místo v českých domácnostech. Podle údajů z trhu došlo v uplynulém roce k meziročnímu nárůstu prodejů televizí o 6 % na 606 tisíc kusů. Klíčovým hybatelem trhu s televizemi je rozmach streamovacích platforem, který urychluje potřebu výměny zastaralých televizorů za nové chytré televize s připojením k internetu.

Impulsem pro poptávku by podle DATARTu mohl být i příchod služby Oneplay. Vzhledem k rozmachu streamovacích služeb a online obsahu v posledních letech by se mohlo zdát, že době, kdy byla televize ústředním bodem každé české domácnosti, dávno odzvonilo. Statistiky však naznačují pravý opak. Vyplývá z nich totiž, že si Češi v uplynulém roce pořídili hned 606 tisíc televizí.

„Většina z nás je od mala zvyklá sledovat audiovizuální obsah právě v televizi. Ačkoliv se mnozí postupně odklání od klasického televizního vysílání směrem ke streamingu a online obsahu, samotnému televizoru zůstávají dál věrní. Ukazuje se navíc, že rozmach streamovacích služeb posiluje poptávku po nových chytrých televizích, na kterých je možné obsah streamovat, aniž by k tomu byly potřeba set-top-boxy nebo další dodatečná zařízení,“ vysvětlil Michal Novák, produktový manažer spotřební elektroniky v DATARTu.

Trend obměny starších zařízení za nové chytré televize by měl pokračovat i nadále. Podle nejnovějších údajů Českého statistického úřadu (ČSÚ) z loňského roku má totiž chytrou televizi jen asi polovina českých domácností (48,4 %). Další růst zájmu o televize lze navíc podle Michala Nováka očekávat i v souvislosti s blížícím se startem nové platformy Oneplay, jejíž vznik propojí výhody a obsah Voyo spolu se službou O2 TV.

„Očekáváme, že uvedení služby Oneplay ovlivní i prodeje televizí, zejména s ohledem na otázku kompatibility, která je pro zákazníky klíčová,“ upozornil Novák. „Dobrou zprávou pro majitele starších televizí je, že nákup nové televize je zcela jistě zajímavou výzvou, ne však jedinou možností. Pokud kvůli streamingu lidé nechtějí investovat do nové chytré televize, mohou si například pořídit multimediální centrum za pár tisíc, které jim otevře svět streamingu i na starších televizích. Využít také mohou set-top-box přímo od operátora.“

Prodejům vládnou chytré televize s vysokým rozlišením

Z hlediska spotřebitelských trendů je v segmentu televizorů podle DATARTu nejvíce patrná rostoucí obliba chytrých televizí, které umožňují snadný přístup k online obsahu a aplikacím. Stoupající zájem maloobchodní prodejce zaznamenává i u modelů s moderními OLED a QLED technologiemi. Spolu s tím eviduje také zvýšenou poptávku po větších úhlopříčkách.

„V posledních letech jsme svědky rychlého tempa inovací, které činí technologie stále dostupnějšími. Jako skvělý příklad může posloužit třeba MiniLED podsvícení, které bylo ještě před několika lety dostupné jen v prémiových televizích. Dnes ho najdete v řadě nabízených modelů,“ vysvětlil Michal Novák. „S ohledem na technologický vývoj a požadavky zákazníků zároveň rozšiřujeme sortiment o televize, které nabízí nejen špičkovou kvalitu obrazu, ale i dlouhodobou kompatibilitu s nejnovějšími službami.“

Dalším významným faktorem ovlivňujícím tuzemský trh je vzestup čínských výrobců, jako jsou TCL a Hisense. Ti v posledních letech úspěšně konkurují tradičním značkám jako Samsung nebo LG. Statistiky DATARTu potvrzují, že čeští zákazníci stále častěji sahají po modelech kombinujících inovativní technologie s atraktivní cenovou politikou.

Podobné články

Stefan Streit (TCL): Přinášíme kino do domácností

17. 7. 2024. (redaktor: Michala Benešovská, zdroj: TCL)
Společnost TCL si v posledních letech vydobyla pozici světové dvojky v prodeji televizí – a každý rok uvádí na trh řadu revolučních novinek? Co vlastně znamená vize „Inspire Greatness“ pro každého z nás? To prozradil Stefan Streit, ředitel evropského marketingu. Čtěte více

TCL uvedla na český a slovenský trh televizory řady C7K s Audio by Bang & Olufsen

16. 6. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: TCL)
Společnosti TCL a Bang & Olufsen pokračují v partnerství, které posouvá zážitek z domácího kina o další stupeň výš. Nové modely televizorů TCL řady C7K kromě QD-Mini LED a dalších obrazových technologií nabízejí také zvuk vyladěný právě ve spolupráci s Bang & Olufsen. Televizory TCL C7K jsou dostupné v široké škále úhlopříček od 50“ až do obřích 115“. Čtěte více

Televizory LG nabídnou nový herní portál i bezplatný přístup ke hrám z nabídky Xbox Game Pass

12. 5. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: LG)
Společnost LG Electronics představila nový herní portál, který je na českém trhu již dostupný u vybraných modelů chytrých televizí a dalších zobrazovacích zařízení, včetně chytrých monitorů a lifestylových obrazovek StanbyME. Cílem výrobce je nabídnout větší zážitek ze streamování her a bezproblémový přístup k široké škále herních titulů. Čtěte více

Nové televize LG OLED evo zvyšují jas, využívají umělou inteligenci a míří na český trh

5. 5. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: LG Electronics)
Společnost LG Electronics uvedla na český trh řadu OLED evo 2025, která nabídne řadu pokročilých televizorů, včetně prvního skutečně bezdrátového modelu na světě OLED evo M5 nebo elegantního OLED evo G5. Díky personalizaci založené na AI novinky nabízejí zážitek na míru každému uživateli a představují vrchol inovací s technologií OLED. Čtěte více