Lenovo na konferenci Think360 představilo novinky pro B2B partnery

30. 5. 2023. (redaktor: František Doupal, zdroj: DCD Publishing a Lenovo)
Společnost Lenovo svým partnerům a zákazníkům na konferenci Think360, která proběhla 16. května 2023 v pražské Radlické kulturní sportovně, představila novinky ze svého komerčního portfolia. Kromě notebooků, pracovních stanic, mobilů nebo třeba serverů, se návštěvníci mohli těšit i na další zajímavosti včetně vozu Aston Martin Vantage a formule eForce.

Cílem konference Think360 bylo představení novinek z komerčního portfolia společnosti Lenovo, kam dnes spadá celá řada zařízení a řešení včetně notebooků, stolních či all-in-one počítačů, pracovních stanic, serverů a storage, infrastruktury datových center, IoT systémů, ale dnes již třeba i řešení pro hybridní komunikaci nebo mobilů.

Konferenci za Lenovo zahájil Jaroslav Rakušan, SMB sales manager, který krátce promluvil o komplexním přístupu společnosti nejen k moderním technologiím, ale také k individualitě a požadavkům zákazníků na dnešním, dynamicky se měnícím trhu. Mimo jiné připomněl i investice do výzkumu a vývoje, naslouchání potřebám zákazníků a vyzdvihl i špičkovou podporu distributorům, obchodním partnerům i koncovým zákazníkům.

Proč Think360?

Číslice 360 použitá v názvu letošního partnerského setkání značí v pojetí společnosti Lenovo nejen komplexní přístup ke všem produktům, řešením a souvisejícím službám, ale také k potřebám a požadavkům různých skupin zákazníků. Lenovo se snaží na situaci nahlížet z různých úhlů pohledu a z různých perspektiv a díky tomu může nabízet širokou škálu koncových zařízení i infrastrukturních systémů, které rychle reagují na měnící se situaci na dnešním trhu. Trh jako takový i zákaznické potřeby však Lenovo svými technologiemi zároveň pomáhá utvářet, a to i prostřednictvím investic do vývoje a výzkumu, dnes např. do umělé inteligence, i důrazem na další trendy včetně bezpečnosti, soukromí či ekologie a udržitelnosti.

Již jsme si řekli, že důležitým aspektem působí společnosti Lenovo je zaměření se na potřeby zákazníků, ale i resellerů a distributorů. Nejde přitom jen o širokou škálu produktů a služeb, ale také o mnoha doprovodných a podpůrných aktivit směřujících do partnerského a distribučního kanálu:

  • Pro distributory je připravena kvalitní produktová podpora, pomoc v logistice a plánování skladových zásob, podpora financování, marketingová podpora, edukační aktivity nebo účast na setkáních pro prodejce.
  • Ze spolehlivé podpory mohou těžit také obchodní partneři, kterým Lenovo nabízí technickou podporu, různé vzdělávací a certifikační programy, partnerský program, obchodní nástroje jako Lenovo Partner Hub apod.
  • V neposlední řadě se z kvalitní péče samozřejmě těší i koncoví zákazníci, kteří mohou počítat s podporou zkušených certifikovaných odborníků, konzultacemi během všech fází životního cyklu produktů, nadstandardní záruční i pozáruční podporou a servisem, inovativními produkty a mnoha dalšími výhodami.

Komerční notebooky, desktopy a příslušenství

Peter Repík svou prezentaci věnovanou segmentu pracovních notebooků a souvisejícího příslušenství zahájil vyjmenováním několika důvodů, proč je ThinkPad tím, čím je, a na čem se mu povedlo vybudovat svou reputaci. Zmínit můžeme např. mobilitu, konektivitu, bezpečnost, odolnost nebo spolehlivost. A také neustávající stahu přinášet další a další inovace, kde nám jako nejlepší možný příklad poslouží ThinkPad X1 Fold s ohebným OLED displejem.

Z první prezentace, ale i drtivé většiny následujících, byl zcela jasný a zřetelný důraz na ekologii a udržitelnost, který se propisuje do všech aspektů fungování společnosti Lenovo. Na ten je totiž pamatováno již při návrhu produktů, při výběru nejvhodnějších a nejšetrnějších materiálů a při jejich výrobě, přepravě, ale i během celého životního cyklu zařízení, při snaze o jeho prodloužení a následně i během jeho vyřazení z provozu a zpětné recyklace. Ve stále větší míře jsou využívány také recyklované materiály, nejčastěji různé typy plastů, ale nejenom ony.

Dostalo se i na trendy a produktové novinky. Zmínit můžeme např. stále častější nasazování displejů s poměrem stran 16 : 10, přepracovaný design v souvislosti s využitím lepších webových kamer, adopci 5G konektivity nebo důraz na zabezpečení reprezentovaný např. technologií Human Presence Detection, která je schopna zajistit bezpečnost, pohodlí i úsporu energie prostřednictvím automatického přihlášení a odhlášení uživatele počítače.

V další prezentaci pak Lucia Reichová zákazníkům přiblížila novinky ze segmentu stolních počítačů a all-in-one řešení. Stále důležitější roli v této oblasti hrají modely ThinkCenter Neo, a to včetně novinky Neo 50q založené na úsporném, mobilním hardwaru.

Hybridní technologie ThinkSmart a chytré telefony

Nabídkou komunikačních řešení společnosti Lenovo se zabýval Michal Pikus, který představil několik novinek včetně produktu ThinkSmart One + Controller, což je integrovaný komunikační panel s Windows, panelu ThinkSmart View Plus, který může fungovat i jako monitor, a cloudového řešení ThinkSmart manager pro vzdálený management videokonferenčních zařízení.

Jedním z produktů, které v poslední době rozšířily komerční portfolio společnosti, respektive nabídku produktů Think do další oblasti, je smartphone Motorola ThinkPhone, o kterém hovořil Rudolf Šída. Tato novinky zaujme výkonem, výdrží, odolností (MIL-SPEC), chytrými funkcemi (včetně zabezpečení ThinkShield nebo platformy Ready for schopné telefon po připojení k monitoru, televizoru či projektoru proměnit v počítač), ale třeba i programovatelným červeným tlačítkem nebo příslibem dlouhodobé softwarové podpory.

Udržitelná a produktivní budoucnost

Nabídku služeb Lenovo Services (hlavně pak v souvislosti s přístupem k tématu udržitelnosti) představil Vladimír Tomeček. Vedle jasných a měřitelných přínosů pro ekologii (včetně prodloužení životnosti zařízení nebo bezpečné likvidace, snižování objemů vznikajících odpadů, zefektivnění přepravy či kompenzace uhlíkové stopy) a zákazníka (optimalizace spotřeby energií i optimalizace financování – např. pomocí SaaS modelů jako Lenovo TruScale pro koncová zařízení i infrastrukturu) jde současně navíc i o velmi zajímavou obchodní příležitost pro partnery.

Pracovní stanice v post-covidové době

Společnost Lenovo má dlouhodobě v nabídce širokou škálu stolních i přenosných pracovních stanic, se kterými nás na eventu Think360 seznámil Rudolf Šída. Ten nejprve připomněl, že Lenovo staví na komponentách všech tří hlavních dodavatelů procesorů a grafických karet (tedy Intel, Nvidia, ale i AMD), i na spolupráci se zákazníky, jako je automobilka Aston Martin. A právě její inženýři pomáhali při vzniku nových stanic Lenovo P5, P7 a PX, které přinášejí ve srovnání se svými předchůdci citelný posun v několika klíčových vlastnostech. Nové modely tak kromě svého vnějšího designu zaujmou také přepracovaným interiérem s inovovaným systémem chlazení, ale třeba i hot-swap disky a napájecími zdroji. Navíc jsou nativně připravené pro nasazení do racků. Výsledkem zavedených inovací je prodloužení plánované životnosti těchto zařízení o jeden až dva roky.

S pracovními stanice souvisí také portfolio monitorů, které se rovněž průběžně obměňuje a vyvíjí. Mezi novinky u monitorů Lenovo tak patří např. vlastní, certifikovaná hardwarová redukce modrého světla nebo rozrůstající se konektivita (zahrnující i USB-C a Thuderbolt 4, USB rozbočovač, Ethernet, DisplayPort, HDMI a podporu technologií jako Power Delivery či Daisy Chaining). Dozvěděli jsme se i o plánovaných novinkách – v nejbližší době přijde na trh např. model P49w-30 se zakřivenou 49" obrazovkou s rozlišením 5 120 × 1 440, již v srpnu by měly následovat i první přístroje s technologií mini LED.

Novinky z Infrastructure Solution Group

V závěrečné prezentaci vystoupili Martin Moravec a Ondřej Lorenc, kteří publikum seznámili s aktualitami ze světa infrastrukturní divize společnosti Lenovo, tedy primárně se servery, storage a dalšími řešeními pro datová centra.

Martin Moravec prohlásil, že společnosti Lenovo se daří plnit nastavené cíle (stala se např. světovou jedničkou v prodeji entry level úložišť) a již brzy představí svá řešení ve formátu tower. Stále důležitější součástí portfolia se stává i HPC řešení a technologie související s umělou inteligencí.

Ondřej Lorenc následně mluvil o posunu od tradičního IT k datacentrickému přístupu a roli umělé inteligence, strojového učení, 5G, edge a cloud computingu a dopadech na rozhodovací procesy organizací. Prostor dostalo také představení řešení pro AI a IoT.

Po práci zábava a networking

Po skončení přednáškového bloku se partneři mohli za hudebního doprovodu pobavit u bohatého rautu a skleničky ginu s tonicem.

Obrazová galerie:
Štítky: 

Profilová karta firmy

Lenovo

Lenovo

Lenovo, společnost s obratem 34 miliard USD, je největší výrobce počítačů na světě a lídr v PC Plus éře, který poskytuje uživatelům ve více než 160 zemích špičkové produkty a služby postavené na moderních technologiích. Lenovo patří celosvětově k lídrům v oboru, a to díky zaměření na výzkum, vývoj, inovace a kvalitu. Uživatelům nabízí kvalitní služby a produkty s bezpečnostními nástroji a uživatelsky přívětivými technologiemi. Vedle etablované řady business notebooků ThinkPad rozšířilo Lenovo své portfolio také o řadu IdeaPad, určenou převážně domácím uživatelům.

Zobrazit detail firmy