Rozhovory

Na českém trhu jsou stále příležitosti

Xerox se řadí mezi světové lídry v oblasti tiskových řešení a služeb správy dokumentů. Jaké má společnost výhledy a plány a kde jsou na českém trhu příležitosti pro partnery, to nám prozradil Luboš Novotný, obchodní ředitel Xeroxu.

Michala Benešovská
Zdroj: DCD Publishing
  • 26. 3. 2020
  • 4 min
Na českém trhu jsou stále příležitosti

Jak se Xerox profiluje v roce 2020? Je tradiční tisk, se kterým má každý společnost Xerox spojený, ještě „atraktivní“?

Xerox má i nadále ambici být lídrem v oblasti tiskových technologií a služeb správy dokumentů. To se nám ve světovém měřítku daří již několik let. A na tom se rozhodně nic nemění. Je pro nás neustále výzvou přicházet s řešeními, která lidem usnadňují práci a dávají zároveň možnosti rozvíjet vlastní podnikání. A na druhou část otázky mám jednoznačnou odpověď: ano. Jsou dokonce segmenty, které jsou nejen růstové, ale kde leží mnoho příležitostí, které například český trh ještě zdaleka nevyužil. V oblasti grafické komunikace je to beze sporu inkjetový tisk. Nižší náklady, rychlost, možnost tisknout menší množství pouze dle momentální potřeby a rozložit si milionový náklad v čase bez nutnosti platit sklad je způsob, jak například zcela změnit životní cyklus knih. Malonákladové obaly jsou další příležitostí pro polygrafy. Naše technologie nabízí skvělá řešení i v této oblasti. Podívám-li se do kancelářského tisku, tam by mohla být situace zdánlivě jiná, ale není. Tím, že se Xerox již několik let soustředil na propojování digitálního a papírového světa, jsou naše zařízení, a nejen kopírky, vlastně takové malé počítače. Díky tomu propojují fyzický dokument s firemními systémy. Takže i v této oblasti máme stále co nabídnout. Zároveň nejsme v České republice v digitalizaci stále tak daleko, abychom pociťovali zásadní pokles využívání tištěných dokumentů.

Jaké máte v letošním roce cíle a plány?

Původní plán byl velmi ambiciózní růst. V nastalé situaci v souvislosti s koronavirem COVID-19 jsme museli plány přehodnotit. Plně se tedy soustředíme na udržení byznysu v chodu a nastavení zcela nových způsobů práce tak, abychom se mohli všichni (a teď nemyslím jen nás lidi, ale firmy jako celky) zotavit a vrátit se zpět v plné formě. Tisková řešení a řešení zpracovávání dokumentů a dat ve firmě jsou pro každou společnost podpůrné mechanismy. Obzvlášť české firmy budou nyní potřebovat podpořit. Eliminovat a zefektivnit činnosti, které se přímo netýkají obchodu, aby se mohli soustředit skutečně na to, co živí jejich zaměstnance. Takže být tu pro ně, být jim partnerem, to je náš cíl.

Zaměřujete se na partnerský prodej. Týká se toto i společností, s nimiž spolupracujete? Jaké máte plány právě s partnery?

Těch se to týká především. Jsme rádi, že máme možnost spolupráce s firmami, které se právě řadí nyní do poměrně ohrožené skupiny. Pevně věřím, že veškeré naše zázemí jim dá možnost přečkat tuto kritickou dobu bez větší újmy. My jsme již v loňském roce začali intenzivně spolupracovat s celou řadou menších partnerů a tuto spolupráci chceme rozvíjet i dále. Proto stále pokračujeme ve svém Globálním partnerském programu. Poskytujeme partnerům zajímavé nabídky, zpětné rabaty, zázemí a podporu profesionálního týmu, marketingovou podporu a také individuální přístup, školení a vzdělávací materiály.

Takže jste otevřeni spolupráci s novými partnery?

Samozřejmě. Potenciál na trhu stále je. Vítáme aktivní partnery, kteří se chtějí chopit příležitosti a začít s námi spolupracovat.

Domníváte se, že trend digitalizace nastoupí nyní s větší silou, cítíte to jako hrozbu?

Digitalizace je obrovskou příležitostí pro nás všechny. Protože o nástupu tohoto trendu se více mluvilo, než že by skutečně byl tak raketový, myslím, že by neublížilo, kdyby se celý proces o něco zrychlil. Ale to je čistá spekulace z mé strany. Xerox je každopádně na digitalizaci připraven, vlastně jí již několik let jde aktivně naproti. Snažíme se svět digitálního dokumentu a fyzického výtisku propojovat tak, abychom splnili to, co je naším úkolem. Zjednodušili kancelářskou práci pro své zákazníky, aby se oni mohli soustředit plně na byznys. Stále se v tomto směru posouváme. Naše platformy jsou natolik flexibilní, že nám umožňují individualizovat řešení pro každou společnost, přesně dle jejich potřeb. Naším heslem je efektivita, flexibilita a úspora. To se rozhodně nezmění a teď bude potřeba se těchto tří slov držet více než kdy předtím.