Novinky

Ženy si při výběru mobilního telefonu nechají poradit

Téměř třetina žen se při výběru mobilního telefonu spoléhá na rady a zkušenosti známých a kamarádů. Podle průzkumu společnosti Lenovo řada žen při nákupu telefonu spoléhá na vlastní zkušenost (28 %) nebo se řídí recenzemi v médiích (20 %). Výsledky průzkumu tak boří zažité stereotypy o tom, že si ženská část populace vybírá elektroniku pouze podle vzhledu nebo barvy.

František Doupal
Zdroj: Lenovo
Ženy si při výběru mobilního telefonu nechají poradit

„Faktory při výběru telefonů u žen se postupem času proměňují. Ženy nyní hodně dají na rady svých kamarádů a známých. Zajímavým zjištěním také je, že se respondentky při nákupu řídí nejen recenzemi telefonů v médiích, ale prochází také informace v diskuzních fórech na internetu a záleží jim především na výkonu a funkcích telefonu,“ řekla Lucie Hajdová, marketingová manažerka společnosti Lenovo.

Ženy už dávno od svého telefonu nepožadují jenom stylový design, ale chtějí také výkonné zařízení s užitečnými funkcemi, které jim umožní zůstat v kontaktu se svým okolím. Pro čím dál větší množství z nich jsou kromě ceny důležité vlastnosti telefonu jako funkce (20 %) nebo výkon (14 %).

I přesto, že vzhled není tím nedůležitějším faktorem při výběru telefonu, preference barev se u jednotlivých zákaznic liší. Naprostou stálici představuje černá, při výběru telefonu po ní sáhne až 40 % z nich. Populární je také bílá, kterou by zvolila necelá pětina. Rozdíly v preferencích barev ale panují napříč celou republikou. Zatímco na Moravě by ženy dále sáhly spíše po červeném telefonu, ženy žijící v hlavním městě preferují růžovou a šedou.