Zboží.cz: Vánoce letos ovládly mobily, drony a powerbanky

30. 12. 2015. (redaktor: Michala Benešovská, zdroj: Zboží.cz)
Podle dat z 20. 12. 2015 ze serveru Zboží.cz jsou skokany letošních Vánoc drony a powerbanky – externí baterie k mobilům a tabletům. Ty zaznamenaly významný nárůst oproti předchozím letům.
Foto: Freeimages.com

V osobní elektronice (a také celkově) vedly letos mobilní telefony, následované s velkým odstupem tablety, notebooky a herními konzolemi. „Králem mobilů je letos před Vánoci na Zboží.cz model Apple iPhone 5S. Následovaly ho modely Apple iPhone 6 a Apple iPhone 6S. Nejoblíbenějším notebookem je model ASUS X553MA BING-SX537B bílý,“ dodal Milan Šmíd, manažer služby Zboží.cz. A jak na Zboží.cz dopadl souboj herních konzolí? Microsoft Xbox porazil Sony PlayStation. Značka Sony podle údajů Zboží.cz přitáhla zhruba o třetinu méně zájemců.

Letos také masivně nastoupily drony, powerbanky a flash disky ve tvaru šperků. Tyto položky se v minulých letech takřka neprodávaly a tento rok se o ně zajímají desetitisíce lidí. To potvrdila i manažerka služby Dárkový rádce Blanka Kunčarová, podle níž tyto dárky volili zejména lidé s úmyslem obdarovat své blízké něčím netradičním.

Službu Dárkového rádce připravil Seznam.cz letos poprvé - uživatelé se mohli prostřednictvím chatu na službě Zboží.cz poradit s živými konzultanty specializujícími se na vánoční dárky. „Dárkového rádce využilo za poslední čtyři týdny na pět tisíc lidí a prochatovali u nás celkem 800 hodin. Z analýzy vyplývá, že muži měli většinou vyšší rozpočet a méně jasnou představu o dárcích, zatímco ženy se chodily především poradit o technických parametrech či výhodách konkrétních značek u již vybraného typu dárku,“ sdělila Kunčarová.

Štítky: 

Podobné články

Česká e-commerce ve druhém čtvrtletí vzrostla o 8 %, nejsilnějším měsícem byl červen

30. 7. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Heureka Group)
Po slabším dubnu zažila tuzemská e-commerce scéna v květnu oživení, které vyvrcholilo silným červnovým růstem. Ten byl poháněn především nákupy spojenými s příchodem letní sezóny a dovolených. Stabilní zůstává průměrná výše objednávky i vysoká míra spokojenosti zákazníků. Čtěte více

Češi jsou při nákupech impulsivnější, radost z utrácení se ale nevrací a trh deformují slevy

28. 7. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Skip Pay)
Jak se vyvíjí běžný zákazník českých e-shopů? A co si z toho mají odnést obchodníci? Nová sonda Skip Pay ukazuje, že po letech přestáváme být při nakupování ve vleku ekonomické situace a vracíme se k impulsivnějším nákupům. Zároveň ale překvapivě klesá loajalita a také důvěra v obchodníky. A hlavně – radost z nakupování a utrácení se stále nevrací tam, kde byla před inflační vlnou. Čtěte více

Průměrná měsíční on-line útrata na e-shopech v červnu rostla. Muži utráceli víc než ženy

25. 7. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
Jak utráceli Češi v červnu v e-shopech? Na to se opět ve svém pravidelném výzkumu mezi spotřebiteli ptala Asociace pro elektronickou komerci (APEK). Jak ukázaly odpovědi on-line zákazníků, bylo to v meziročním srovnání opět víc než vloni. I nadále tak pokračuje pozitivní trend letošních e-commerce prodejů. Čtěte více

Skip Pay zavádí možnost rozesplátkovat vyúčtování

22. 7. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Skip Pay)
Skip Pay, fintech od ČSOB, rozšiřuje možnosti svých odložených plateb. Přibyla nabídka rozložit si vyúčtování na splátky po dobu 4–⁠⁠⁠⁠⁠⁠37 měsíců. Je určena především pro nečekané výdaje, které nejdou jednoduše pokrýt z běžného rozpočtu – například stěhování nebo nákladné opravy. Na rozdíl od klasických splátkových produktů na e-shopech zákazník získává větší volnost. Čtěte více