Zboží.cz: Vánoce letos ovládly mobily, drony a powerbanky

30. 12. 2015. (redaktor: Michala Benešovská, zdroj: Zboží.cz)
Podle dat z 20. 12. 2015 ze serveru Zboží.cz jsou skokany letošních Vánoc drony a powerbanky – externí baterie k mobilům a tabletům. Ty zaznamenaly významný nárůst oproti předchozím letům.
Foto: Freeimages.com

V osobní elektronice (a také celkově) vedly letos mobilní telefony, následované s velkým odstupem tablety, notebooky a herními konzolemi. „Králem mobilů je letos před Vánoci na Zboží.cz model Apple iPhone 5S. Následovaly ho modely Apple iPhone 6 a Apple iPhone 6S. Nejoblíbenějším notebookem je model ASUS X553MA BING-SX537B bílý,“ dodal Milan Šmíd, manažer služby Zboží.cz. A jak na Zboží.cz dopadl souboj herních konzolí? Microsoft Xbox porazil Sony PlayStation. Značka Sony podle údajů Zboží.cz přitáhla zhruba o třetinu méně zájemců.

Letos také masivně nastoupily drony, powerbanky a flash disky ve tvaru šperků. Tyto položky se v minulých letech takřka neprodávaly a tento rok se o ně zajímají desetitisíce lidí. To potvrdila i manažerka služby Dárkový rádce Blanka Kunčarová, podle níž tyto dárky volili zejména lidé s úmyslem obdarovat své blízké něčím netradičním.

Službu Dárkového rádce připravil Seznam.cz letos poprvé - uživatelé se mohli prostřednictvím chatu na službě Zboží.cz poradit s živými konzultanty specializujícími se na vánoční dárky. „Dárkového rádce využilo za poslední čtyři týdny na pět tisíc lidí a prochatovali u nás celkem 800 hodin. Z analýzy vyplývá, že muži měli většinou vyšší rozpočet a méně jasnou představu o dárcích, zatímco ženy se chodily především poradit o technických parametrech či výhodách konkrétních značek u již vybraného typu dárku,“ sdělila Kunčarová.

Štítky: 

Podobné články

České e-commerce se daří, průměrná měsíční útrata na zákazníka v e-shopech opět rostla

16. 9. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
Jak ukázal pravidelný měsíční výzkum Asociace pro elektronickou komerci (APEK) mezi spotřebiteli, chuť Čechů nakupovat na internetu stále roste. Průměrná měsíční útrata jednoho on-line nakupujícího dosáhla téměř 5 000 korun, což je o necelých 300 více než v roce 2024. Nejvíce přitom utráceli spotřebitelé v kategorii 25 – 34 let. Čtěte více

Skip Pay se na Slovensku integroval do platebních bran GoPay a Comgate

15. 9. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Skip Pay)
Skip Pay, fintech ČSOB, na Slovensku potvrzuje, že chytré financování má i za hranicemi Česka své místo. Vedle úspěšné integrace do platebních bran GoPay a Comgate rozšířil fintech své služby také do kamenných poboček cestovní agentury Invia a navázal spolupráci s novými e-shopy. Slovenští zákazníci si také oblíbili nákup na Třetinu. Čtěte více

Mobilní aplikace mění pravidla hry - Češi přesouvají nákupy do telefonu

15. 8. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Datart)
Zkušenosti s online nákupem elektroniky a IT techniky dnes deklaruje zhruba 66 % Čechů. Mění se však způsob, jakým lidé k online nákupům přistupují. Zatímco dříve dominoval počítač, dnes více než polovina objednávek probíhá přes mobilní telefony, často přímo v aplikacích konkrétních prodejců. Nadále si však důležitost drží i kamenné prodejny. Čtěte více

Heureka upravuje model služby „Ověřeno zákazníky“

13. 8. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Heureka Group)
Skupina Heureka oznámila změny u své klíčové služby „Ověřeno zákazníky“, který vstoupí v platnost v září 2025 pro Česko a Slovensko. Zavedení nového, odstupňovaného modelu je strategickým rozhodnutím, jehož cílem je zajistit dlouhodobou udržitelnost této funkce. Čtěte více